Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24
  1. #11

    Standaard

    Ok, even kijken of ik je begrijp.

    Dus ik heb een clean kanaal op preset 1 van mijn groundcontrol, dan schakel ik 3 effect blocks (1 preset)van mijn g-force tegelijk (dus met 1 button van de groundcontrol) aan en later weer uit zonder dat ik preset 1 van de groundcontrol verlaat?

  2. #12

    Standaard

    Euhm, we zitten volgens mij nog niet helemaal op één lijn.

    Zou je mij één keer stap voor stap (letterlijk) uit willen leggen wat je precies wilt doen?

    Probeer een beeld te krijgen van wat je precies van plan bent.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sell Bekijk bericht
    Ok, even kijken of ik je begrijp.

    Dus ik heb een clean kanaal op preset 1 van mijn groundcontrol, dan schakel ik 3 effect blocks (1 preset)van mijn g-force tegelijk (dus met 1 button van de groundcontrol) aan en later weer uit zonder dat ik preset 1 van de groundcontrol verlaat?
    Nee dat gaat niet lukken want je kan maar onder 1 button 1 CC versturen. Je moet dus in dat geval 3x op een button drukken om 3 fx aan/uit te zetten.
    Wat je wel kan doen is gewoon presets maken en onder de onderste 4 buttons opslaan en als je alleen je Engl wil horen zonder de G-Force dan druk je op bypass die je opslaat onder (bijv.) button 8.
    Ik weet niet of de G-Force echt true bypass is als je m passeert maar anders de G-Force in de loop hangen van je GCX en dan is het helemaal opgelost. Dat is denk ik de enige oplossing die ik kan bedenken.
    Laatst gewijzigd door ateng; 19 december 2010 om 17:12

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Nee dat gaat niet lukken want je kan maar onder 1 button 1 CC versturen. Je moet dus in dat geval 3x op een button drukken om 3 fx aan/uit te zetten.
    Wat je wel kan doen is gewoon presets maken en onder de onderste 4 buttons opslaan en als je alleen je Engl wil horen zonder de G-Force dan druk je op bypass die je opslaat onder (bijv.) button 8.
    Ik weet niet of de G-Force echt true bypass is als je m passeert maar anders de G-Force in de loop hangen van je GCX en dan is het helemaal opgelost. Dat is denk ik de enige oplossing die ik kan bedenken.
    Ah, zo snap ik denk ik ook beter wat Sell bedoelde.
    Even als extra: er zijn volgens mij wel controllers waar je wel meerdere CC's onder één knop kan doen. Kijk eens naar de All Acces van Rocktron (weet het niet meer 100% zeker)

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ME. Bekijk bericht
    er zijn volgens mij wel controllers waar je wel meerdere CC's onder één knop kan doen. Kijk eens naar de All Acces van Rocktron (weet het niet meer 100% zeker)
    Dat zou kunnen maar de Ground Control niet dus ik zou de G-Force aan de loop hangen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ME. Bekijk bericht
    er zijn volgens mij wel controllers waar je wel meerdere CC's onder één knop kan doen. Kijk eens naar de All Acces van Rocktron (weet het niet meer 100% zeker)
    Dat zou kunnen maar de Ground Control niet dus ik zou de G-Force aan de loop hangen.

  7. #17

    Standaard

    aan de loop hangen????

  8. #18

    Standaard

    Ik denk op te maken uit het verhaal dat je je groundcontrol hebt ingesteld als "4x preset/pc, 8xcc", maar volgens mij kan je hem ook instellen als 12xpreset/pc.

    Je zou dan per geluid dat je wilt gewoon een preset van je preamp en efx kunnen samenstellen.

    bijv:
    1= preamp-1 clean , fx dry
    2= preamp-2 clean , fx dry
    3= preamp 1 drive, fx dry
    4= preamp 2 drive, fx dry
    5= preamp-1 clean, fx on
    6= preamp 2 cleam, fx on
    7=.... etc

    Je hebt dat je 4 basissounds, waarvan alles 1x zonder effecten en alles met 2 effectvarianten.

    in een volgende bank kan je gewoon doorgaan met nog meer varianten op de effecten.
    A good amp will treat you better than any girlfriend, because it's easier to pick up, it screams louder and it shuts up when you take your plug out.

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik70 Bekijk bericht
    Ik denk op te maken uit het verhaal dat je je groundcontrol hebt ingesteld als "4x preset/pc, 8xcc", maar volgens mij kan je hem ook instellen als 12xpreset/pc.
    Niet helemaal correct, je kunt kiezen tussen 4 presets per bank of 10 presets per bank. In het laatste geval blijven geen schakelaars voor cc messages over.

  10. #20

    Standaard

    ach..da's ongeveer hetzelfde, toch?
    A good amp will treat you better than any girlfriend, because it's easier to pick up, it screams louder and it shuts up when you take your plug out.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top