Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 60
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    Op 2003-05-12 22:04, schreef moretel:
    Op 2003-05-12 20:14, schreef Negative K3 fan:
    /me heeft geeneens een stemapparaat
    maar you treedt ook nog niet op met een band, want als je dat gedaan hebt zonder ga je er heel snel eentje aanschaffen.
    I know, stemapparaten zijn verrekte handig met optredens. Met/rond optredeens op gehoor stemmen gaat moeilijk door al het lawaai en door zenuwen/tijdsdruk/stress wordt het al een stuk moeilijker.

  2. #22

    Standaard

    negk3fan heeft geen stemapparaat maar zijn gitaar is ook niet te stemmen

    Zelf ben ik heel tevreden over m'n ELTO gt-900 tuner... gaat van C1 tot B7 en is analoog.
    kostte 100 gulden

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Wat vinden we 20 jaar later de beste tuner?

    Ik heb er op dit moment vier liggen:
    1. Korg DTR-1 - zit standaard in een 19 inch rekje, samen met m'n wireless
    2. Carl Martin Tuner - puur cosmetisch, omdat ik nog meer Carl Martin pedalen heb
    3. Korg Pitchblack Mini - ligt in m'n onderdelenla, nog geen moeite gedaan 'm te verkopen
    4. Boss TU-1000 - ligt netjes ingepakt op zolder, nooit gebruikt, wie weet wordt 'ie ooit heul veul geld waard.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.570

    Standaard wat is de beste Tuner?

    Mooi hè? zo’n ogenschijnlijk niets doend pedaal, waar je pagina’s vol over kan schrijven.

    Ik heb de Korg Pitchblack bij mijn akoestische rig en een Korg DT-10 op mijn pedalboard. Die Pitchblack blijft een onduidelijk kloteding als je een beetje veel licht hebt. Met buitenconcerten is ie echt slecht leesbaar. De DT-10 is goed afleesbaar, net als de Boss TU-2 die hij moest vervangen.

    Ik heb ooit met Mitch een vijftal tuners getest bij Feedback, waar nog ergens een review van op dit forum zwerft. En de bevindingen van toen sta ik nog steeds achter.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    In mijn bas 19 inch case heb ik een Korg DTR 1000 - echt een fantastische tuner.

    Op mijn pedalboard voor gitaar een Korg Pitchblack, altijd in het schemerdonker - dus prima zo.....

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik heb ook nog een Korg DT-10. Momenteel zit die op mijn pedalboard, maar die ga ik nog vervangen voor de sonic research ST-200, die ik nog heb van een ander pedalboard waarvan ik alle rest niet meer heb.

    Met mijn andere bandje gebruik ik gewoon de tuner in de Kemper, die voldoet voor mij prima.

    En akoestisch zo'n clipon ding (maar misschien dat ik dat eens met de DT-10 ga proberen).

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.786

    Standaard

    De Boss TU-2. Die zal ondertussen al wel een jaar of veertig zijn.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  8. #28

    Standaard

    Grappig dat dit soort vragen weer worden opgerakeld.

    OK, dus mijn idee:
    In het kader van de arbeidsbesparende (6lettergrepen voor het geval je je op Drs. P’s 6 zeslettergreigheid wenst te storten) maatregelen, moet een stemding (dat maar mijn iPad doet moeilijk) die twee dingen combineert vanzelf de voorkeur hebben.

    En dat apparaat bestaat.

    Een Philips Sonic Care Prestige (ben ik erring gevoelig voor) poets je tanden en kiezen en produceert tegelijkertijd een perfecte middle C. De maat bij pianisten.
    Je moet geen apneu hebben tenzij je procesofiel bent.

    In Amerika snappen ze onze C festish niet. Zeker niet als het gaat om het I II III IV etc.
    Ik ook niet. Maar ik heb met een weddenschap een avond gratis de aller aller beste Amsterdamse oude klare er mee verdiend.

    Zet je tandenborstel op de zangbalk van je piano en alles begint te resoneren. Alles van c. Zoniet? Stemmen!

    Maar, neem je eigen beslissingen.
    Ik poets mijn tanden en hou mijn gitaren gestemd. Koop veel pedalen. Leve de economie!!!

    Vriendlijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    muziekje erbij

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik zweer nog steeds (whollah ik zschweer) bij de eenvoudige tuners van Thomann à 3,50 EUR of zo. Ik heb er een zooi van en er hangt er altijd wel eentje aan de gitaar die ik pak of die er naast staat.

    Philips Sonic Care is wel een bijzondere; na gezworen te hebben dat er nooit meer een Philips product mijn huis in zou komen (de vintage spullen daargelaten), kocht ik zo'n tandenborstel op aanraden van m'n tandarts. Het ding was binnen één maand stuk. Ingeruild voor een Oral B en nooit meer terug gekeken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top