Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 121 van 124 EersteEerste ... 2171111119120121122123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.201 t/m 1.210 van 1240

Discussie: Lelijkste gitaar

  1. #1201

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loose-fur Bekijk bericht
    Je haalt ergonomie en lelijkheid door elkaar, JVGM.

    Naar mijn gevoel hoort bovenstaande gitaar thuis bij: Gitaar van het Jaar. Schitterend!


    Tee.
    Ik vind u maar een rare man.
    Laatst gewijzigd door JVGM-music; 29 oktober 2016 om 08:42
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  2. #1202
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loose-fur Bekijk bericht
    Je haalt ergonomie en lelijkheid door elkaar, JVGM.

    Naar mijn gevoel hoort bovenstaande gitaar thuis bij: Gitaar van het Jaar. Schitterend!


    Tee.
    Vind hem ook erg cool Oigun, hier op het forum heeft een hoop voor hem gebouwd. Veel apart spul zat daarbij

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  3. #1203

    Standaard

    Kan iemand die ergonomie even uitleggen? Ik ben het volledig met JVGM eens dat dat ding een hoofdprijs verdient voor lelijkheid maar zeker ook voor ondoordachtheid. Je kunt als bouwer ook nee zeggen tegen onzalige ideeen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  4. #1204
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVGM-music Bekijk bericht
    Nico Dijkshoorn is tegenwoordig ook van de gitaren (nou ja, alles beter dan zijn dichtkunst) en heeft wat custom gitaren laten maken...bij deze lijken de knoppen me wat in de weg zitten:
    Lelijk? snap ik niet echt hoor. Ten eerste is de gitaar op zich een absolute beauty (model, kleurstelling...) bovendien valt er ook ergonomisch iets te zeggen voor de locatie van de knoppen en switches, al lijkt het me wel een éénpersoons custom ding. ik stel me voor dat ie verkiest de balans op voorhand in te stellen met de knoppen en tijdens het spelen de switches gebruikt. Zelf zou ik het niet handig vinden. maar lelijk? dacht het niet.
    Laatst gewijzigd door barno; 29 oktober 2016 om 10:35

  5. #1205

    Standaard

    Zouden die rare knoppen er niet op zitten was het een prima gitaar...maar ja....die wasmachineknoppen er zo dwars op....brrrrr
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  6. #1206
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard

    Ik vind het ook maar niets... de knoppen staan voor mij op deze manier minder ergonomisch dan waar ze normaal staan. Dit is speciaal doen gewoon om speciaal te doen 😬

    MS

  7. #1207

    Standaard

    Ik heppem!

    Deze plaatsing is heel ergonomisch als je je gitaar op je bovenbenen hebt hangen. Een hoogte waar ik nooit voor zou kiezen omdat het de pest is voor je pols van van linkerhand.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #1208
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard Lelijkste gitaar

    Als je je gitaar op je knieën hebt hangen, heb je een 'stoere' gitaar nodig.
    Dit ding oogt helemaal niet stoer.
    Goed dat smaken verschillen. Ik zou'm nog niet gratis willen. Een 3-jarige zou een mooier ontwerp maken.
    Enige wat ik er mooi aan vind is de kleur.
    Maar goed, zoals ik al zei, smaken verschillen.
    Excuus als de bouwer mee moest lezen...
    Kris

  9. #1209
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2005
    Locatie
    Vlaanderen
    Berichten
    394

    Standaard

    Smaken verschillen, dat is hier wel heel duidelijk. Ik vind het een mooie gitaar. Wennen aan de "foute" plaats van de knoppen, dat wel. Achter de brug zitten ze iig niet in de weg, zelfs niet als je met je picking hand een grote radius beslaat. Zonder de control plate zou het visueel minder shockeren denk ik.
    Ik heb op mijn Londoncaster een varitone in het midden achter de brug gezet. Prima bereikbaar en hindert nooit. Ik herinner mij een Hamer model van vroeger waar de PU selector switch achter de brug zat. Vond ik toen al een prima idee.
    "I am my own effect"
    Angus Young

  10. #1210
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVGM-music Bekijk bericht
    Zouden die rare knoppen er niet op zitten was het een prima gitaar...maar ja....die wasmachineknoppen er zo dwars op....brrrrr
    Nico heeft de afgelopen 2-3 jaar ik meen 4 Gun's door Eugen laten bouwen. Echte beauties, hoewel ik de knobs op die groene Telejazzer ook minder geslaagd vind.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top