Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard Marshall jmp master model 100 watt mk2

    http://muziek.marktplaats.nl/verster...1#photoGallery

    is dat wat? en zo ja ook voor die prijs en wat kan de reperatie mij kosten?

    Als ik het goed zie is het er een met 4 inputs (dus een 1959 slp in een "moderne" behuizing toch?) deze zijn in beperkte oplage gemaakt? hellaas kun je weinig info over deze amps vinden.

    volgens mijn research moet het een 2959 JMP Lead, 100W head zijn

    http://www.drtube.com/marshall.htm#JMP

    "2959 JMP Lead, 100W head
    This amp was in production from 1978 up to 1980. It was fitted with a reverb and a 6dB Boost foot switch. Only a couple of hundred of these amps were manufactured.


    Photograph of a JMP 2959 from 1980. Note the JCM800 style switches. Thanx to Roger Pearce!"

    en dat zou dan dus deze moeten zijn:



    ik geil echt op die amps ik vind het de geilst uitziende marshalls die er zijn.
    Ik hoop echt dat het mogelijk voor mij is om die amp mooi draaiende te krijgen,
    maar ik ben maar een ''arme'' student net 16 dus 2000 euro heb ik niet om in die amp te investeren, hellaas.

    een tijdje terug heb ik deze man ook nog gemaild:

    http://muziek.marktplaats.nl/verster...1#photoGallery

    hij wilde er 1350 voor hebben, hij wist echter niet of het er een was met 2 of 4 inputs.

    hopend op jullie antwoorden

    Groetjes Bram

    PS: mocht het niks zijn voor mijn situatie, dan bewaar ik het geld voor een nieuwe gitaar.
    Ik heb trouwens ook al een marshall een 6100 lm , vind hem echt vet, vooral met een distortion pedaaltje ervoor om net dat beetje extra er uit te krijgen.
    Laatst gewijzigd door B-stone; 14 december 2010 om 21:31

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    sorry ik lees dit nu pas:

    geplaatst door: nico verduin

    "Zeg maar rustig... strippen, nieuw board en opnieuw beginnen. Binnenwerk is volledig naar de knoppen geholpen...... Hoop geld om alleen maar de originele parts te nemen. Wordt nooit meer origineel en betwijfel of ie ooit zijn geld daarna gaat opbrengen. Ik weet niet welk wereldwonder hier aan gesleuteld heeft maar..... zonde...... "

    door harolda:

    "Volgens mij is dat helemaal geen Marshall binnenwerk. Er zit ook een buis te veel op en een groot aantal extra gaten aan de achterkant.

    Daar moet een compleet nieuwe amp in. "

    niet doen dus?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    paar honderd euri bieden en strippen en opnieuw beginnen. Mooi turret boardje maken en klaar.
    Nico


  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    paar honderd euri bieden en strippen en opnieuw beginnen. Mooi turret boardje maken en klaar.
    maar dan is het toch niet echt meer een marshall maar meer een zelfbouw?

    wel leuk, een paar onderdelen hergebruiken. hoeveel gaat dat mij kosten denk je?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B-stone Bekijk bericht
    maar dan is het toch niet echt meer een marshall maar meer een zelfbouw?

    wel leuk, een paar onderdelen hergebruiken. hoeveel gaat dat mij kosten denk je?
    Dat was het al niet. Als je het zelf kan doen hoef ik je dat niet te vertellen. Anders een schema pakken en een layout zoeken van een replica 1959 (zijn er zat te vinden) en een bordje maken. De dure onderdelen heb je al (trafo's, buizen). Dus alleen de weerstanden, caps (eventueel die er inzitten), paar kleine elcos en draad.
    Nico


  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    maar een prijs indicatie graag? is dat 200 euro is dat 500 of 700?

    passen die trafo's direct in elk willekeurig gevonden schema? nee toch?

    en zijn alle onderdelen los te verkrijgen?

    zou zo iets te doen zijn voor iemand die net zijn eerste pedaaltje heeft gebouwt of moet hier echt jaren lange ervaring aan te pas komen?

    alvast bedankt

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2003
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    1.755

    Standaard

    Wat de gek er voor geeft.

    En het zal nooit meer een collecter worden, altijd een player. Bedenk dus dat je dit puur voor jezelf doet. Je zal er niemand anders echt blij mee maken.

    Ja de verkoper van deze Marshall nu.

    Je zou eens voor onderdelen kunnen shoppen bij bijvoorbeeld Nico verduin en Frank Vernet van het forum hier.
    Dan heb je ook nog tube amp doctor die geloof ik kitjes verkoopt.

    Maar ik weet niet of ze dat doen zonder trafo's want die heb jij dan al. En dan heb je nog een schema nodig om het op te zetten.

    Conclusie: vraag jezelf eerst eens af waarom je hem wil kopen. Wil je een originele Marshall met Marshall sound ( koop er dan gewoon 1 origineel)
    Of wil je lekker knutselen aan een amp. Hier zit een behoorlijk grote uitdaging. En de uitkomst (sound) is onduidelijk en onzeker.

    In het laatste geval kan je ook op safe spelen en gewoon een kant en klaar zelfbouw pakket kopen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2003
    Locatie
    Zwartewaal, The Netherlands
    Berichten
    3.275

    Standaard

    Om nog even op je eerste vraag terug te komen, denk ik niet dat dit een 2959 is (geweest). Hij heeft nl. maar 6 knoppen en de 2959 had er 7 vanwege de reverb.
    Ik ga even in mijn grote boek neuzen om te zien wat het kan zijn (geweest), want het lijkt een 1959, maar er staat wel 'Master' op het label....
    Franc.
    "I live my life like there's no tomorrow"
    www.VernetAmps.com

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    ik heb zelf dus al een marshall,

    maar het is gewoon omdat ik dan misschien (wat ik er van verwacht) een 1959 slp in een super vette head prop wat er zeldzaam uitziet (door de 4 inputs en wat een super sound geeft

    op mijn huidige marshall een 6100 lm speel ik vooral op het crunch kanaal en dan met een (zelf gebouwde) distortion pedaal er voor: helemaal open zodat ik met de volume pots van mijn gitaar de gain bepaal, een beetje van ac/dc tot van halen vind ik zelf toch wel, echt best wel een lekkere sound.

    maar ik verwacht dus dat ik ''een amp voor het leven'' bouw die zonder toeters en bellen dus gewoon de sound kan crieren die ik wil.

    Het licht er ook maar aan voor hoeveel de verkoper hem verkocht en hoeveel geld ik er in moet spenderen.

    als ik echte oude marshalls zie (via google) dan vind ik het er opzich niet echt moeilijk uitzien.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2003
    Locatie
    Zwartewaal, The Netherlands
    Berichten
    3.275

    Standaard

    Het kan eigenlijk alleen maar een late 1959 in modernere behuizing zijn.
    Met 2 kanalen (4 inputs) en 6 knoppen blijven naast Presence en TMB nog 2 knoppen over voor Volume 1 en Volume 2. Een mastervolume lijkt me erg onwaarschijnlijk, want dan hou je nog maar 1 knop over voor volume van 2 kanalen.

    Het is jammer dat de foto's niet wat dichterbij zijn.
    Franc.
    "I live my life like there's no tomorrow"
    www.VernetAmps.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top