Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1

    Standaard advies voor nieuw speelgoed

    Hee hallo

    Ik ben wouter en speel nu een tijdje gitaar op een strat model.
    Geen beste zo'n ding van rond de 200 euro. Ik ben nu ook een beetje de mindere kanten aan het ondekken van deze gitaar. Nu heb ik wat gespaard en wil graag een andere van rond de 650 euries. Ik weet alleen niet wat. Ben zelf gek van LP modellen alleen vindt ik die dikke hals wat minder. mijn leraar heeft een jackson soloist. En die hals is wel meer mijn straatje. Verder weet ik niet of ik EMG pickups wil. Mijn meining is dat ik niet wil lopen klote met batterijen maar ding pakken en spelen. Mijn muziek voor keuren zijn guns and roses, joe satriani linkin park. U2, Dire Straits . soms wat metallica. Een beetje richting de hard rock.

    Greetz Wouter
    Laatst gewijzigd door chefke3; 14 december 2010 om 14:19

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2010
    Locatie
    Stein, Limburg
    Berichten
    1.990

    Standaard

    Mijn advies is:

    ga eens naar de gitaarwinkel in je woonplaats, en ga daar eens rustig wat gitaren uitproberen.

    En ook misschien leuk om uit te proberen, is een stratocaster met HSS (humbucker-single-single) configuratie.
    Want ik heb zelf de Fender Lonestar strat gekocht in de zomer, en dat is een geweldige gitaar, en ook zo rond de 650 euro koste die

    Grtz.
    Ijselrobo 07

    Edit: een lonestar kost €635 bij de musicstore.
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 februari 2009
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    262

    Standaard

    mijn eerste gedachte is een PRS SE Singlecut. Zitten geen actieve pups in, is een LP model en zeer geschikt voor hard rock Hoe de nek is weet ik even niet meer, omdat het nogal lang geleden is geweest dat ik er een vast gehad heb, maar ik meen me wel te herinneren dat ie vrij fors was..
    GEAR:
    Gitaren: ESP Eclipse II Vintage Black - PRS SE Custom
    Amp: Laney Ironheart 120

  4. #4

    Standaard

    En ook misschien leuk om uit te proberen, is een stratocaster met HSS (humbucker-single-single) configuratie.
    Want ik heb zelf de Fender Lonestar strat gekocht in de zomer, en dat is een geweldige gitaar, en ook zo rond de 650 euro koste die

    Kun je daar een beetje hard rock uit krijgen. En ik moet wel zeggen het is een mooi ding hoor.

    Bedankt voor je reactie
    Laatst gewijzigd door chefke3; 14 december 2010 om 14:39

  5. #5

    Standaard

    Een maat van me heeft een schecter.

    Zijn volgens mij goeie gitaren voor een goeie prijs.

    Een C1 of een damien elite zijn tussen de 500-700 euro wel te koop.
    Gitaren: Gibson les paul special 1996 TV Yellow, Fender Stratocaster 1986 MIJ 'E' serie

    Amp: Marshall Class 5 combo

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 december 2010
    Locatie
    Ternat (BE)
    Berichten
    212

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chefke3 Bekijk bericht
    En ook misschien leuk om uit te proberen, is een stratocaster met HSS (humbucker-single-single) configuratie.
    Want ik heb zelf de Fender Lonestar strat gekocht in de zomer, en dat is een geweldige gitaar, en ook zo rond de 650 euro koste die

    Kun je daar een beetje hard rock uit krijgen. En ik moet wel zeggen het is een mooi ding hoor.

    Bedankt voor je reactie
    Ja, ik denk het wel hoor, vooral door de humbucker! Wat je ook kan doen is een Telecaster nemen met 2 humbuckers! Geen dikke hals en toch die lekkere volle sound!

    Succes!

  7. #7

    Standaard

    Iemand ervaring met een jackson dk2 dinky???

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 december 2010
    Locatie
    Ternat (BE)
    Berichten
    212

    Music

    Probeer anders een Ibanez?
    Of doe zoals mij en koop een 'afdankertje' en knap hem op!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juni 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    916

    Standaard

    Batterijen vervangen bij actieve pickups doe je ongeveer 1 keer per jaar, dus zo erg is dat echt niet. Denk er wel aan dat je het snoer uit de gitaar haalt als je lange tijd niet speelt want dat versnelt de ontlading van de batterij.

    Als je graag een Les Paul wil met een slanke hals, kijk dan ook eens naar de Eclipse modellen van LTD (ESP).
    ESP Ultratone SL7, Ibanez Universe, Schecter Avenger A7, A7, A-7+, VHT/Fryette Sig:X

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2010
    Locatie
    Stein, Limburg
    Berichten
    1.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chefke3 Bekijk bericht
    En ook misschien leuk om uit te proberen, is een stratocaster met HSS (humbucker-single-single) configuratie.
    Want ik heb zelf de Fender Lonestar strat gekocht in de zomer, en dat is een geweldige gitaar, en ook zo rond de 650 euro koste die

    Kun je daar een beetje hard rock uit krijgen. En ik moet wel zeggen het is een mooi ding hoor.

    Bedankt voor je reactie
    Jazeker!!
    Als ik op mijn versterker alles clean heb staan, en dan alleen de humbucker gebruik, dan klinkt dat al bijna alsof er een kleine overdrive aanstaat.
    zet ik een gewone overdrive aan, dan kan ik een goede hardrock uit de gitaar krijgen.
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top