Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 30

Discussie: Forum beurs

  1. #21

    Picker

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Ik wil je enthousiasme niet gelijk de grond in rammen... Maar het is wel een behoorlijke logistieke uitdaging. Beter om een tijdje op het forum rond te hangen.... Kijken woie je kan gebruiken en welke connecties hij/zij heeft. Verder moet je een inschtting moeten makewn hoeveel mensen je mee krijgt anders is je lokatie misschien ongeschikt. 10 man in Ahoy wordt niets net als 1000 man in je buurtkroeg.....

    Het idee is leuk, maar kijk eerst eens naar wat er al is, waarom het werkt, wat er niet meer is en waarom niet....

    Uhu,
    mr we kunnen al wel wat rond kijken ,waar goede zalen zijn enz,...
    Laatst gewijzigd door Quicktime; 12 december 2010 om 12:51

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 maart 2010
    Locatie
    Leerdam
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Logistiek is maar 1 van de vele problemen, het grootste probleem lijkt mij het budget. Een zaaltje huren is niet zo´n groot probleem, alleen hoe stem je de afmetingen af als je de animo niet weet. (laatst een gedeelte van het Beatrix theater afgehuurd voor een carriere beurs, voor een bedrag dat 2000 euro hoger lag dan het jaar ervoor, nu zijn dit ook niet echt grote ruimtes, maar die gasten weten wel wat ze ervoor vragen hoor) Je kunt er een risico in nemen, maar dan kun je er financieel flink bij in gaan. Je kunt inderdaad beter een muziekzaak benaderen met de vraag of dit bij hen georganiseerd kan worden waarbij zij een groot gedeelte van de tafelverhuur krijgen. Jij loopt dan totaal geen risico. Maar helaas heb je dan nog een bijkomend probleem en dat zijn de vergunningen, want gemeente ambtenaren zijn helemaal geen lieve mensen. Is het niet een beter plan om gezamelijk een gedeelte van een bestaande muziekoccasion beurs af te huren? Ik wens je veel succes.
    Laatst gewijzigd door marco v; 12 december 2010 om 12:57
    Can't have to many Tele's

  3. #23

    Amp !

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marco v Bekijk bericht
    Logistiek is maar 1 van de vele problemen, het grootste probleem lijkt mij het budget. Een zaaltje huren is niet zo´n groot probleem, alleen hoe stem je de afmetingen af als je de animo niet weet. Je kunt er een risico in nemen, maar dan kun je er financieel flink bij in gaan. Je kunt inderdaad beter een muziekzaak benaderen met de vraag of dit bij hen georganiseerd kan worden waarbij zij een groot gedeelte van de tafelverhuur krijgen. Jij loopt dan totaal geen risico. Maar helaas heb je dan nog een bijkomend probleem en dat zijn de vergunningen, want gemeente ambtenaren zijn helemaal geen lieve mensen. Is het niet een beter plan om gezamelijk een gedeelte van een bestaande muziekoccasion beurs af te huren? Ik wens je veel succes.
    Dat kunnen we natuurlijk ook doen,

    In overeen komst komen met een andere beurs voor samen te werken ofzo..

    Zodat we paar keer een forum beurs geven maar dat de andere mensen die niet van het forum zijn natuurlijk ook mogen komen.

    Dan kunnen er nog altijd musicshops bij zijn.

    En dan spreken we af met de mensen van de andere beurs dan zij ..% van het tafel verhuur krijgen en van de entree (entree word zo 1 of 2 € )

    mvg,

    Dankje voor je idee en medewerking

  4. #24

    Picker

    Weet iemand soms waneer er nog paar goede beurse zijn ??.

    kan ik daar eens gaan kijken.

    want heb ook nog wat nodig voor men collectie

    mvg,

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quicktime Bekijk bericht
    mr bedoel je met muziek markt aleen gitaren/basgitaren of echt alles wat met muziek te maken heeft ?

    mvg,
    wil je een breed publiek trekken dan moet er ook een platenbeurs e.d bij zijn, veel muzikanten zijn ook weer verzamelaars van vinyl en cd's etc, wil je het voor de handelaren aantrekkelijk maken om te staan dan moet je een goede locatie hebben.
    dus niet ergens bij boer piet in schubbekutveen in de schuur, al is dat nog zo goedkoop,(werk wel als je er rommelmarkt van maakt, dan komen ze wel van heinde en verre), je moet reclame maken, dus veel flyeren, posters ophangen, adverteren in regionale kranten en natuurlijk op internet goed het woord rondspreiden.
    reken maar op minimaal 1000 euro aan onkosten om de boel klaar te krijgen en dan nog hopen dat er publiek komt, kopers natuurlijk, kijkers heb je niks aan.
    als dat allemaal lukt en die eerste beurs is succesvol met allemaal tevreden verkopers, dan is het de volgende jaren een eitje om er weer 1 te organiseren (mits de overheden geen roet in het eten gooien) en wordt het steeds groter.

    zo heb je in eelde 2 keer per jaar naast de rommelmarkt op een zondag een muziekbeurs, stelt niet veel voor en helaas blijft het zo, mensen staan er niet graag, duur, onvriendelijke organisatie, en erg zuinige bezoekers, jawel zeeuwen zijn dan zuinig, nou die kunnen nog wat leren op dat gebied van groningers en drenthen!!
    het gemakkelijkst is het om te proberen een vlooien/rommelmarkt organisatie te porren of die er zoiets bij willen doen waarbij jij wel mee wilt helpen dat gedeelte op te zetten.(omdat je connecties hebt in dat wereldje )
    dan bespaar je op de kostten, zij doen de reclame al, extra flyeren kan natuurlijk nooit kwaad, ruimte is er al, vergunningen zijn al geregeld etc.
    en gegarandeerd publiek, veel rommelmarkt sneupers natuurlijk maar die willen ook wel wat in een opwelling kopen.
    zijn mijn beste klanten dankzij verwend kind dat pa en ma aan de kop zeurt om een gitaar .
    maar het heeft heel wat voeten in de aarde om de boel geregeld te krijgen, standhouders krijgen is niet moeilijk, zolang het standgeld maar laag is, maar publiek dat is wat anders.

  6. #26

    Standaard

    Doe het gewoon @ Nederland Muziek in Almere

  7. #27

    Standaard

    Laten we gewoon met zn allen naar Veenendaal gaan, scheelt een hoop gedoe..

    en "men" is geen bezittelijk voornaamwoord, het is "mijn" of "mn" als het echt moet

  8. #28

    Standaard

    Een LEUKE beurs neerzetten valt nog niet zo mee, je moet aan een aantal keiharde voorwaarden voldoen:

    -Goede bereikbaarheid
    -Ruimte passend bij aanbod
    -Horeca voorziening
    -Strakke organisatie
    -Goede (lees kostbare) PR
    -Gezellige muzikale sfeer (bijv. met bandjes o.i.d.)

    Daarnaast is mijn ervaring dat een beurs een paraboolvorm kent, het duurt jaren om de piek te bereiken, en daarna gaat het snel bergaf als je niet vernieuwd (lees: weer veel investeert)
    De eerste jaren kosten alleen maar geld. Daarnaast is handel tussen forumleden niet zo zinvol, omdat er aan elkaar niet zoveel te verdienen valt vermoed ik.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 maart 2010
    Locatie
    Leerdam
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Iedereen kan natuurlijk ook gewoon al zijn overbodige en ongewenste spullen op een nog nader te bepalen datum naar het huis van Quicktime brengen, die vervolgens zijn hele huis leeg gaat halen zodat we er allemaal inpassen?

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    469

    Standaard

    Dat is nog de meest realistische oplossing tot nu toe..
    Gitaren: Ibanez SZ520-QM / Ibanez RG570 / Ibanez v302
    Effecten: Dunlop Crybaby / Marshall Regenerator / SHO&OCD / Ehx Metal Muff Nano / Ibanez FL-9 Flanger
    Amp: Vox Ac4tv / Blackstar HT5-H + HB 1x12"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top