Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 45

Discussie: Microtonale gitaar

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Standaard

    De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik wel degelijk aan oren heb gerefereerd.

    Maar niet nadat hij uiterst onheus uit de hoek was gekomen met een kiezelsteen en een opticien.

    Ik dacht eerst dat hij een kwade dronk over zich had, want zo reageert een normaal, weldenkend mens niet.

    Maar toen hij bleef doordrammen en zoals veel ongenuanceerde brallers zijn onvermogen om microtonale muziek te horen voor wat het is -microtonale muziek-
    proberen tot maatstaf voor vals en niet-vals te verheffen -onder de smoes van vrije meningsuiting-, dan ga ik ook tot het gaatje.
    Wie zijn eerste posting leest ziet dat er wel degelijk vaststellingen worden gedaan en verkapt denigrende opmerkingen worden gemaakt. Dit was niet per ongeluk....

    Bovendien, als iemand die jonger is dan ik me voor snotneus uitmaakt, is 'ie nog niet van me af en pas ik me moeiteloos aan zijn niveau aan.

    Microtonale muziek wegzetten als 'vals' is dom, maar er zo over blijven doordrammen is gewoon bot en ongemanierd.

    Maar goed, hij snapt het niet - ik denk dat 'ie het niet wil begrijpen- en hij heeft zichzelf hier nu onsterfelijk belachelijk gemaakt,
    daar hoefde ik niets voor te doen, dus laat verder maar.....

  2. #22

    Standaard

    Hij heeft zich hier inderdaad wel eventjes serieus laten kennen ja, dat is zijn domste fout... Nogal belachelijk.
    Maar als hij graag zo uit de hoek wilt komen, moet hij dat absoluut zelf weten. ("we leven in een vrij land", toch? )

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB-1 Bekijk bericht
    De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik wel degelijk aan oren heb gerefereerd.

    Maar niet nadat hij uiterst onheus uit de hoek was gekomen met een kiezelsteen en een opticien.

    Ik dacht eerst dat hij een kwade dronk over zich had, want zo reageert een normaal, weldenkend mens niet.

    Maar toen hij bleef doordrammen en zoals veel ongenuanceerde brallers zijn onvermogen om microtonale muziek te horen voor wat het is -microtonale muziek-
    proberen tot maatstaf voor vals en niet-vals te verheffen -onder de smoes van vrije meningsuiting-, dan ga ik ook tot het gaatje.
    Wie zijn eerste posting leest ziet dat er wel degelijk vaststellingen worden gedaan en verkapt denigrende opmerkingen worden gemaakt. Dit was niet per ongeluk....

    Bovendien, als iemand die jonger is dan ik me voor snotneus uitmaakt, is 'ie nog niet van me af en pas ik me moeiteloos aan zijn niveau aan.

    Microtonale muziek wegzetten als 'vals' is dom, maar er zo over blijven doordrammen is gewoon bot en ongemanierd.

    Maar goed, hij snapt het niet - ik denk dat 'ie het niet wil begrijpen- en hij heeft zichzelf hier nu onsterfelijk belachelijk gemaakt,
    daar hoefde ik niets voor te doen, dus laat verder maar.....
    mee eens, maar misschien moeten we die discussie even vergeten en verder gaan op het oorspronkelijke doel van dit topic
    no life without music

  4. #24

    Standaard

    en buiten het feit dat je in je laatste post wel zegt 'laat het maar' ben jij een even grote doordrammer als hem,

    en dan nog ff ontopic, gewoon omdat het kan
    die muziek is niet mijn stijl , al kan ik het blijkbaar best wel apprecieren, en dat instrument (kunnen we dit een gitaar noemen?) is uiteraard geniaal gemaakt, al zou ik er nog niet aan denken er op te willen spelen, lijkt mij een zeer ingewikkeld gedoe, heb ik niet genoeg voor gestudeert,

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Talking

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamiel Bekijk bericht
    en buiten het feit dat je in je laatste post wel zegt 'laat het maar' ben jij een even grote doordrammer als hem,
    Als hij.... afkorting van 'als hij is'.

    Met 'laat verder maar' geef ik juist aan, dat ik niet verder ga met die discussie. Dus juist niet doordram. Vandaar dus:

    Ik heb microtonale muziek leren kennen in Perzische klassieke muziek.
    Toen ik bij het volgende optreden sommige nummers weer hoorde herkende ik deze, inclusief de niet-westerse intervallen.
    Ik zou het overigens nooit zelf kunnen spelen, ik ben al blij dat ik met een 12 toons ladder uit de voeten kan, laat die 17 toons maar aan de echt goede muzikanten over....

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Over de intonated frets gitaar van in openingspost: het idee op zich is grandioos, ook al omdat een regulier fretboard eigenlijk behoorlijk onjuist is. Vandaar ook dat sommige frets iets off staan, zelfs op de halve noten.
    Het is qua productie waarschijnlijk veel te kostelijk en ook niet heel praktisch in gebruik.

    Truetemperament doet het zo. Het ziet er niet uit maar zou dus een pak accurater zijn qua intonatie over de hele hals('k geloof da Vai ook met dat systeem gespeeld heeft). met dit systeem haal je natuurlijk wel geen kwartnoten


  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB-1 Bekijk bericht
    Als hij.... afkorting van 'als hij is'.

    Met 'laat verder maar' geef ik juist aan, dat ik niet verder ga met die discussie. Dus juist niet doordram. Vandaar dus:

    Ik heb microtonale muziek leren kennen in Perzische klassieke muziek.
    Toen ik bij het volgende optreden sommige nummers weer hoorde herkende ik deze, inclusief de niet-westerse intervallen.
    Ik zou het overigens nooit zelf kunnen spelen, ik ben al blij dat ik met een 12 toons ladder uit de voeten kan, laat die 17 toons maar aan de echt goede muzikanten over....
    Weet ik, excuses voor mijn taalfouten, ik blijf uiteraard een kempenaar, maar probeer er op te letten op internet.:P

    En idd, maar daarvoor dramde je wel door (wat uiteraard volledig menselijk is en wat niemand je kwalijk neemt, (buiten bluewey mss,:P)) maar idd, let's just all be friends

    en wat die muziek betreft, tjua, je moet er voor zijn. Ik kan zo iets wel apprecieren, maar om het nu gewoon op te zetten en naar te blijven luisteren, naah, niet mijn ding.

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Over de intonated frets gitaar van in openingspost: het idee op zich is grandioos, ook al omdat een regulier fretboard eigenlijk behoorlijk onjuist is. Vandaar ook dat sommige frets iets off staan, zelfs op de halve noten.
    Het is qua productie waarschijnlijk veel te kostelijk en ook niet heel praktisch in gebruik.

    Truetemperament doet het zo. Het ziet er niet uit maar zou dus een pak accurater zijn qua intonatie over de hele hals('k geloof da Vai ook met dat systeem gespeeld heeft). met dit systeem haal je natuurlijk wel geen kwartnoten

    Dat vind ik eigenlijk best wel wat hebben. Het lijkt mij alleen érg arbeidsintensief om zo'n fretbord te voorzien van fretslots! (Tenzij je een cnc hebt natuurlijk.)
    Hoge bends lijken mij ook iets handiger met dit systeem dan met dat in de startpost.
    NB: Steve Vai gebruikte het inderdaad ook live. Hij was er, in een bepaald filmpje, erg tevreden over.

  9. #29

    Standaard

    Damnit, nu heb ik GAS voor zo'n True Temperament gitaar
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    7 snaren is zoooo uit. Moet je luit gaan spelen. Heb je er 18, dat is pas metal.
    ... yeeeaaaahhh

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    ideetje

    Volgens mij kun je tempereren tot je een ons weegt, maar er blijft altijd wel iets wringen.
    Heb je het voor de ene toonaard bijna in orde, klopt er geen hout meer van een andere.
    Volgens mij is de gelijkzwevende 12 toons stemming voor onze westerse muziek nog altijd de meest werkbare.
    Maar wat weet ik nou? Ik hoor niet eens dat een turkse toonladder eigenlijk vals is.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top