Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 28 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 272

Discussie: Guttlin Prospect

  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Gdverd! halsje van hierboven verkloot door te voortvarend truss rod channel uit te frezen. gedaan met die complexe freesopstellingen. vandaag maak ik een degelijke channel frees jig!

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Ik leef met je mee, gaat het een beetje?

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht
    Ik leef met je mee, gaat het een beetje?
    nee, het gaat niet! maar het zal mij niet meer gebeuren. mijn jig is klaar en heb 'm dadelijk al getest op een neck die ik voor een cabronita aan het maken ben. werkt perfect!

    moet wel nog enkele andere pakkingen maken voor een hals met angled headstock.




  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    ...
    Met V = I x R ga je driekwart van de weg.
    U = I x R

    Ik vind het verder geen mooi ontwerp, en vraag me ook af waarom je budget-gitaren wilt maken.
    Is het stiekem toch je wens om een eigen fabriek te beginnen ooit?

    Je vorige ontwerp met die organische vormen, en een knap gevonden headstock, moest ik ook erg aan wennen, en vind ik nog steeds wat "over-the-top", maar heeft toch wel meer karakter.

    Ik ben verder geen design-expert, heb ook alleen maar "vertrouwde" gitaren (LP, Strat, Tele, Axis), dus het zal ook aan mijn behouden smaak liggen wellicht.

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    U = I x R
    Zout op slakken; Toen ik op de middelbare school zat, werd voltage als grootheid met 'V' aangeduid. Nu mijn zoon op de middelbare school zit, heb ik er weer discussies over; het argument zou zijn dat de 'V' al gereserveerd is voor snelheid, maar dat is de kleine 'v'.
    Doet er allemaal niet toe; het gaat erom dat je in abstracties kunt denken en je denkbeelden in symbolen uit kunt drukken. Daarin is sprake van wisselende conventies en overlappingen.
    In principe mag je je eigen symbolen kiezen, zolang je je maar aan de logische afspraken houdt.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Red face

    Volgens mij las ik in een ander topic dat je over 20 jaar 64 bent.
    Dat betekent dat we even oud zijn, en dus tegelijk op de middelbare school hebben gezeten.
    Ik heb destijds al geleerd dat het "U" moet zijn, maar je hebt wel een beetje gelijk hoor, "zout op slakken".

  7. #57

    Standaard

    Nee, ik ben met een paar jaar je senior; maar het scheelt niet al te veel, minder dan 10 %
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    nee, het gaat niet! maar het zal mij niet meer gebeuren. mijn jig is klaar en heb 'm dadelijk al getest op een neck die ik voor een cabronita aan het maken ben. werkt perfect!

    moet wel nog enkele andere pakkingen maken voor een hals met angled headstock.



    Barno Scheltema in tha house!

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    die ik voor een cabronita aan het maken ben. werkt perfect!
    wat? wat?

    Je dacht, ik mompel dat tussen neus en lippen, dan valt het niemand op?
    Opdracht? Of The Bug?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    at H Huisjes: ik ben gewoon graag bezig met ontwerpen en wat eromheen zit. Er zijn genoeg bouwers die veel beter een tele of strat copie kunnen bouwen dan ik. een nieuwe gitaar bedenken is spannend, soms lukt het, vaak ook niet maar daar kom je pas achter als je het ook doet...
    De modellen die jij leuk vindt zijn ook zo ter wereld gekomen, denk ik. met standaard veel tegenwind in het begin, soms terecht, soms onterecht zo blijkt later dan weer

    ik noem het student gitaar omdat de specs wat overeenkomen met echte student gitaren, maar ik wil m gebruiken voor vuile roots en slide.

    at oigun: scheltema? you are speaking in tongues

    at pepe: toen ik enkele jaren geleden eerste keer een foto zag van een cabronita sloeg de bliksem in. Gitaren kopen doe ik niet meer dus probeer er eentje te maken. Ik ga 'm zelfs wat reliccen denk ik. dat zou ik nooit doen met een gitaar waarvan er echte oudjes bestaan, maar met een cabronita kan ik het voor mezelf verantwoorden

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top