Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 28 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 272

Discussie: Guttlin Prospect

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    lang bezig geweest met zoeken naar een headstock vorm. Dat is moeilijk omdat alles al gedaan is en omdat je erg beperkt wordt in vorm door de functie.



    wat kleurtjes



    body en hals van het prototype zijn ondertussen ook gebouwd, geen fototoetstel in huis op dit moment

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    De licht blauwe doet het goed!
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    headstock rechtsonder vind ik er mooi bij passen

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    headstock-design vind ik ook enorm moeilijk. Van je ontwerpen spreekt mij links-midden en rechts-onder het meest aan
    En van de kleurtjes, de gele en paarse!

    Ziet er al weer heel professioneel uit! Zijn de foldertjes al gedrukt ?
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    rechtsonder ontwerp is het ook geworden zoals je kan zien op de kleurgitaartjes.
    Linksmidden heb ik getwijfeld maar het leek te fel op supro headstock.

    at cocobolo: foldertjes? neuh, i do this for fun, remember

  6. #36

    Standaard

    Ik vind 'r heel bijzonder, Barno. Je hebt een perfect gevoel voor een bepaalde klassieke uitstraling; iets dat in de jaren '50 hypermodern zou zijn geweest.

    De kop past er ook helemaal bij.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Ik ben er niet wild van Barno, dat uitvergroten van de strat pickguard, dat vind ik bij de Lademacher ook niet goed uitpakken. Maar het is ook geen "dog", het kan nog beter.
    De grap van de Bronco en Junior is voornamelijk bezuinigen op het bestaande model, iets nieuws brengen is tricky, maar daarom een uitdaging natuurlijk.
    Maar het kan. In auto-design is de voorkant, koplampen en gril een ware kunst; Esthetica + functionaliteit + signature in een rechthoek ordenen. Basicly de drie parameters.

    Dat gezegd hebbende, ik kan het niet beter, en ik ben designer for a living. We zijn natuurlijk ook gepreoccupeerd door 60 jaar traditie.
    Wat ik WEL goed vind is alles binnen de contour, mooie lijnen die kloppen.

    Ik zie zelf meer potentie in een modificatie van de Rickenbacker lijn dan de Dano. Die is voornamelijk ingegeven voor praktische productie, iets wat in jouw geval geen issue is lijkt me.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    thx aaron

    at pepe: dat van lademacher strat begrijp ik niet? ik weet trouwens zelf nog niet of ik helemaal gelukkig word met het ontwerp, daarom bouw ik nu een prototype, dat kan ik nl sneller dan het in 3D tekenen (wat ik gewoon niet kan ).

    die gitaarhistory is idd een serieuze molensteen bij het ontwerpen.

    Maar het gegeven van simpele bouw is voor mij toch wel belangrijk: het lijkt mss niet zo maar ik ben echt niet zo'n bouwwizzard als anderen hier op het forum. mijn machinepark bestaat uit een bovenfrees, een wipzaag en een aldi kolomboortje...
    Binnenkort ga ik mezelf wel nog es uitdagen met iets acoustisch/ archtop achtigs maar unlike echte bouwfreaks zie ik er wel wat tegenop. want die tijd gaat af van echt gitaarspelen

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Vet ding man, die headstock past volgens mij veel beter bij de body dan het originele design.
    Ik vraag me alleen af hoe de gitaar eruit zou zien zonder slagplaat, of misschien in een andere kleur dan alleen zwart, iets tortoise achtigs ofzo?
    Daarnaast vraag ik me af waarom je niet een dogear P90 erin zet?
    Dat zou nog een stukje meer basic zijn, ik hoor ook wel vaker zeggen dat ze beter klinken dan soapbars, dat zou komen omdat ze rechtstreeks in de body geschroeft zijn in plaats van met een ophangsysteempje of iets dergelijks.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Ik kan niet wachten op de proto!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top