Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 28 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 272

Discussie: Guttlin Prospect

  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    De Lademacher gitaar



    Origineel ontworpen door de vriendin van Hollestelle -die had een blauwe maandag op de kunstacademie gezeten- voor Robberts Gitaarbouw. Het design was eigenlijk een uitvergrote strat pickguard met een P90 er in.
    De gitaar wordt nu -25 jaar later- ineens geproduceerd door een schimmig Nederlands bedrijfje en hoewel iets veranderd, nog steeds geen echte schoonheid.
    Die stratpickguard lijn, die heeft jouw design ook.

    De Deusenberg heeft zijn Double Cat gebaseerd op de wave van de Rick wat verbazingwekkend goed uitpakt wat mij betreft. De Rick wordt nauwelijks gebruikt als template voor verder design wat een beetje raar is want het zijn prachtige lijnen met veel gevoel voor detail en harmonie.

    Laatst gewijzigd door Pepe; 13 december 2010 om 21:48
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    Ik zie de overeenkomsten helemaal niet. Als je stratslagplaat je argument is begrijp ik niet waarom je de deussenberg dan weer wel mooi vind. Die volgt nog het meest die vorm. We zijn nu eenmaal archetype possessed. Of hoe heet zo iets in mooi Nederlands.
    Laatst gewijzigd door Einzeln; 13 december 2010 om 22:11
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 mei 2009
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    1.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    De Lademacher gitaar



    Origineel ontworpen door de vriendin van Hollestelle -die had een blauwe maandag op de kunstacademie gezeten- voor Robberts Gitaarbouw. Het design was eigenlijk een uitvergrote strat pickguard met een P90 er in.
    De gitaar wordt nu -25 jaar later- ineens geproduceerd door een schimmig Nederlands bedrijfje en hoewel iets veranderd, nog steeds geen echte schoonheid.
    Die stratpickguard lijn, die heeft jouw design ook.

    De Deusenberg heeft zijn Double Cat gebaseerd op de wave van de Rick wat verbazingwekkend goed uitpakt wat mij betreft. De Rick wordt nauwelijks gebruikt als template voor verder design wat een beetje raar is want het zijn prachtige lijnen met veel gevoel voor detail en harmonie.

    Schimmig zou ik niet zeggen, mongool mag je hem wel noemen.
    ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิ

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nico de Roode Bekijk bericht
    Ik zie de overeenkomsten helemaal niet.
    Hij is enigzins aangpast zei ik ook maar de point was dat de bodyvorm gebaseerd was op de vorm van een strat pickguard. En die lijn, de bovenkant, zie ik bij het ontwerp van Barno terug.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    zo'n ontwerp is natuurlijk rekening houden met 20 factoren tegelijk en dat alleen al voor de esthetica in zicht komt. En die esthetica, tja da's altijd erg persoonlijk; straks draai ik de headstock om en zeggen er weer drie anderen dat het eerst mooier was enz... trouwens eigen schuld, moet ik maar geen demo ontwerp posten

    het beginnersgitaargedoe: dwepen met vintage gedoe: ik pleit schuldig. maar tegelijk vind ik bv squiers en ibanezjes geen ideale beginnersgitaren. te veel knoppen, tremelo dingen enz... die een beginner alleen maar afleiden van de essentie, enfin da's mijn mening hé. Deze gitaar is ook niet bedoeld voor de 14jarige gruntende puber hé

    maar idd, eerst maar es eentje bouwen om te kijken wat het geeft
    Mee eens (bij squiers etc dacht ik overigens ook aan de basic gitaren, weinig knoppen en geen trem: denk aan telecasters etc) Daarnaast: mijn opmerkingen zeggen meer over mij dan over jouw ontwerp. Ik ben ook niet met een "king" gekomen en om eerlijk te zijn zou ik veel talent en genialiteit niet eens herkennen als het me op m'n kop viel. Veel succes met het bouwen van een prototype, ik kijk er oprecht al naar uit.

    Oh ja, de bodyvorm van deze gitaar deed me veel aan jouw ontwerp denken.
    Laatst gewijzigd door Noid; 13 december 2010 om 22:25
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    at pepe: stratpickguardlijn, nu zie ik het maar had het zo nog niet bekeken, een echte designersopmerking zou ik zo zeggen

    Dat van die Double Cat en Rickenbacker: tof voorbeeld, zeer geslaagd idd (maar komt dan ook uit de pen van een straffe gast, Duesenberg is naar mijn smaak een van de very few die laatste decennia nog iets leuks heeft gedaan met gitaarbodies (ook omdat ie een goed evenwicht tussen zijn ontwerpdrang en respect voor de historiek) . En een Duitser zal natuurlijk vlugger denken aan Rickenbacker als template.

    De Lademacher is ook niet echt mijn smaak, maar lelijk vind ik ze zeker niet. nu er zit ook geen pickguard op en ik heb gemerkt dat een sterke pickguard vorm een ontwerp totaal kan veranderen van feel (ten goede of niet). zo vind ik de tele pickguard een geweldige boost geven aan de televorm, waarom is moeilijk te pinpointen

    At Noid: geniaal enz zou ik het allemaal niet noemen maar toch bedankt voor de complimenten. ik denk ook dat er veel superontwerpers zitten bij gitaarproducenten, alleen mogen die niet zomaar hun zin doen en moeten ze met veel meer factoren rekening houden dan ik. ik doe gewoon mijn goesting, hoef ook niks te marketen of te verantwoorden zoals zij
    Laatst gewijzigd door barno; 14 december 2010 om 00:32

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ....ik heb gemerkt dat een sterke pickguard vorm een ontwerp totaal kan veranderen van feel (ten goede of niet). zo vind ik de tele pickguard een geweldige boost geven aan de televorm, waarom is moeilijk te pinpointen ...
    Hier ben ik het helemaal mee eens! Een tele zonder pickguard vind ik zelf eerlijk gezegd niet erg mooi (beetje 'lomp' of zo, teveel hout) en met de pickguard is hij ineens veel verfijnder. Het ontwerp van Barno zonder slagplaat zou ik niet mooi vinden. Door de slagplaat komen er ineens een paar extra lijnen in beeld die de vrij hoekige vorm een soort snelheid of richting geven. Ik weet niet hoe ik het moet beschrijven, is ook niet belangrijk, +1 voor slagplaat dus

    Meestal vind ik voor gitaren zonder carve een slagplaat mooi/vereist, en met carve moet de slagplaat liefst niet aanwezig zijn of alleen maar functioneel (en klein dus).
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Ik dacht meteen aan een dubbel necks model..... But that's just me.


    Ik vraag me ook af hoe de Guttlin FUNK bass er uit zou zien (oeps off topic)
    Zo van Heya, bootsy; eat your heart out...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    Ik dacht meteen aan een dubbel necks model..... But that's just me.


    Ik vraag me ook af hoe de Guttlin FUNK bass er uit zou zien (oeps off topic)
    Zo van Heya, bootsy; eat your heart out...
    dubbelneck heb ik ooit getekend, ga ik ooit nog wel es bouwen voor de vitrine.



    en die funkbas heb ik onlangs gebouwd, niet zo freaky als Bootsy, maar ideaal voor ouwe Meters funk


  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    wat cheapo hout uit bouwmarkt tot een body gelijmd en gefreesd. en maple balkje in ruwe neckvorm.



    ivm wat andere gitaarvormen





    vederlicht uiteraard


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top