Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 28 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 272

Discussie: Guttlin Prospect

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gretsch 5120 Bekijk bericht
    Ik heb 'm ook diverse malen zitten bekijken...
    mijn kritiek is de hals die erg diep in de body zit..

    dat worden dus alleen maar de kampvuur-akkoorden?
    ook zonder akkoorden boven fret 14 te spelen kan ik de kampvuursfeer vermijden ...

    maar de high access heeft geen steve vai allures, da's waar. dit ontwerp is eigenlijk een stille hint: blijf daar weg, gitaristen, da's meestal uitsloverij

    at nico: alles kan natuurlijk, had dat soort dingen ook getekend maar dan komt het weer in de rayon: zo zijn er zoveel. om dat te vermijden zijn er soms kunstgrepen nodig die aanvankelijk wat raar overkomen maar in het beste geval een eigen identiteit en smoel geven aan de gitaar. enfin... den uitleg is alles hé

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Echt heel mooi!!!(van mij mag de headstock wel een dolphin oid zijn maar hoeft absoluut niet) Bouwen dat ding.
    Laatst gewijzigd door oigun; 11 december 2010 om 00:24

  3. #13

    Standaard

    Ik zou het ook gewoon gaan maken. Hoe het uitpakt, zie je toch pas echt als het zover is.
    Zou het niet een idee zijn om een schakelaartje oid toe te voegen zodat je wat meer geluiden uit dat ene element kunt halen?
    Ik ben beschikbaar voor suggesties en andere bijstand.

    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    at oi: dolphin's head: had er effectief een getekend maar op laatste moment toch maar de gewone Guttlin erop geplakt, beetje ifv merkherkenning.

    aaron: gezien je recente electronica exploten met je bouw voor je zoon kan ik er in komen dat je mss wat meer veelzijdigheid verwacht Je vermoeden dat ik het hier supersimpel hou omdat ik er nu eenmaal geen bal van ken, is overigens correct hoor, maar bij dit concept past het ook: simplicity all over als het ware.

    mss dat ik toch nog ga voor een extra tone maar ik zou het liefst slechts met een knop werken, geen switches. push pull, kan dat ?

    en idd: proof is in the eating of zoiets. een prototype bouwen behoort eigenlijk ook nog tot de ontwerpfase
    Laatst gewijzigd door barno; 11 december 2010 om 01:39

  5. #15

    Standaard

    Jazeker. Met een push/pull kun je al één extra circuit inschakelen, wat het dan ook is; wat minder hoog, wat minder mid, wat minder laag.
    Je zou er zelfs een preamp mee kunnen activeren, maar daar zal je ambitie zeker niet liggen.
    Dit ontwerp gegeven, produceert het element veel hoog en midden; daar zou ik dan de variatie zoeken; wellicht gewoon een klein condensatortje dat wordt ingeschakeld bij 'pull'; en misschien een 'treble bleed' over de volume-pot, da's nog een klein condensatortje. Of dat laatste misschien juist ook niet vanwege de natuurlijke 'roll-off' die de volumeknop geeft.

    Het kost allemaal bijna niets en je ziet het aan de buitenkant niet; je moet het alleen aan elkaar weten te solderen.

    Als je je eens verdiept in wat basis elektronica, het is niet moeilijker dan een boekje met verkeersregels. Zwaar overschat, eigenlijk. Het heeft eveneens iets van muziektheorie; dat lijkt ook heel ingewikkeld tot je doorhebt waar het om gaat.

    Met V = I x R ga je driekwart van de weg.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rijsberman Bekijk bericht
    maar dan minder 'horny'...
    Ik volg je, maar zo vraag je er wel om hoor
    Tic Nerveux

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    Ik hem hem eens als reversed bekeken. Ik kom terug op mijn opmerking van een smaller middeltje! Ik vind hem reversed ook mooi!
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    at oi: dolphin's head: had er effectief een getekend maar op laatste moment toch maar de gewone Guttlin erop geplakt, beetje ifv merkherkenning.
    Dat vermoedde ik al

    Bestaan er eigenlijk gecombineerde potmeters, ik bedoel daarmee een push-pull maar dan ipv een switch een extra regelbare pot. Zoals een stacked pot maar dan afzonderlijk te gebruiken? Was hier voor mijn hollowbody al naar aan het kijken omdat ik daarvoor ook het aantal knoppen wilde beperken. Er zijn natuurlijk van die pots met dubbele knoopen maar het nadeel is dat daar maar beperkt knoppen voor te vinden zijn.
    Laatst gewijzigd door oigun; 11 december 2010 om 09:57

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    vind de slagplaat /volumepot combinatie heel mooi gevonden.
    idem Erg mooi bedacht.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.662

    Standaard

    ik ben even zo brutaal geweest wat te veranderen.



    headstock omgedraaid en de ronding van de headstock overgenomen naar de bovenste hoorn.

    ik heb dat gekke ook met mijn cort gitaren.
    die bestaan in head down en head up headstocks, en vind die headsup van mij toch vele malen mooier

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top