Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2010
    Berichten
    169

    Standaard

    Als je je audio interface gebruikt, werkt je ingebouwde geluidskaart niet meer. Gebruik dus zowel de in- als uitgangen van je audio interface.

    Staat nochtans allemaal netjes uitgelegd in de handleidingen van je audio interface en van Reaper ...

  2. #12

    Standaard

    Ja dat snap ik wel, maar ik wil toch ook gewoon de geluiden van mijn computer (clicktrack van reaper) kunnen horen? Hoe moet ik dan de speakers aansluiten?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    Op de output van je interface...

  4. #14

    Standaard

    komen daar ook de geluiden van de computer zelf doorheen dan? dat wist ik niet, excuses!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2010
    Berichten
    169

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keevinkos Bekijk bericht
    komen daar ook de geluiden van de computer zelf doorheen dan? dat wist ik niet, excuses!
    Een audio interface is niet meer dan een iets professionelere geluidskaart.

  6. #16

    Standaard

    Eindelijk, ik heb het voor mekaar. Ik kan eindelijk opnemen zonder vertraging, bedankt!

    Toch weer één ding: Als ik bij reaper de monitor op aan zet, krijg ik inderdaad mijn gitaargeluid wat ik speel, alleen deze is met een vertraging. Hoe kan dit, en waar stel ik dit anders in?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2010
    Berichten
    169

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keevinkos Bekijk bericht
    Toch weer één ding: Als ik bij reaper de monitor op aan zet, krijg ik inderdaad mijn gitaargeluid wat ik speel, alleen deze is met een vertraging. Hoe kan dit, en waar stel ik dit anders in?
    Dat komt doordat je computer tijd nodig heeft het geluid tot in Reaper te krijgen, daar de nodige bewerkingen uit te voeren, en dan het geluid terug te sturen. Een computer is namelijk niet gemaakt om zo'n processen uit te voeren, maar door de steeds evoluerende technologie is het mogelijk die vertraging zo klein te krijgen dat ze onhoorbaar is. Je kan die vertraging verkleinen, dan moet je computer gewoon wat meer verwerken. Als je ze té klein zet, dan gaat je geluid haperen omdat je computer teveel moet verwerken in een te kleine tijdspanne.

    Je stelt die vertraging in in de Reaper-voorkeuren. Options -> Preferences -> Audio -> Device

    Daar kan je de driver van je geluidskaart kiezen. Op Windows kies je het beste voor de ASIO-driver van je audio interface (ASIO is een bepaalde technologie om het geluid met minder omwegen te verwerken, dus minder vertraging).

    Daaronder kan je de 'block size' instellen. Als je jezelf niet monitort, mag deze op 1024 of 2048 staan. Als je jezelf wilt horen zonder vertraging, dan moet je voor 256, 128 of 64 gaan. Van zodra je geluid begint te kraken of te haperen, moet je die weer hoger brengen. Als je een zwakke computer hebt, kan het goed zijn dat hij hapert en kraakt nog voor je jezelf hoort zonder vertraging, dan is het een kwestie van andere programma's af te sluiten, internet af te zetten, etc. ... of een andere computer te gebruiken.

    Nu vraag je je waarschijnlijk af waarom je persé een audio interface nodig hebt, als je die vertraging toch manueel kan instellen. Standaard ingebouwde geluidskaarten zijn niet gemaakt om een zo klein mogelijke vertraging te hebben, maar om zo klein en zo goedkoop mogelijk te zijn. Bovendien steken ze niet al te veel werk in het schrijven van degelijke drivers (want ze verwachten toch niet dat je een ingebouwde geluidskaart gebruikt voor professionele muziektoepassingen).

    Succes!

  8. #18

    Standaard

    bij mij geeft hij aan bij Drivers als ik hem op ASIO in heb gesteld: no ASIO drivers found! ???

  9. #19

    Standaard

    Wat ik zelf doe zodat ik geen last van vertraging heb is de monitor functie in reaper uitzetten , de metronoom aan (geluidskaart laptop). En dan mijn gitaarversterker als monitor gebruiken. De monitor functie in reaper zelf gebruik ik eigenlijk alleen om te luisteren naar mijn tone. Zodra ik ga opnemen schakel ik die monitor functie op het gitaar kanaal uit vanwege de latency. De drums en metronome gaan gewoon door de laptop geluidskaart en mijn gitaargeluid komt dus uit mijn amp waneer ik opneem.

    Je kan ook de metronome over je versterker laten lopen als je dat wilt btw. Dan moet je als output device je interface kiezen. Maarja, dan knallen ook bv de drums en andere vst's door je gitaaramp.

    EDIT:

    Nevermind, over een post heengelezen...

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2010
    Berichten
    169

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keevinkos Bekijk bericht
    bij mij geeft hij aan bij Drivers als ik hem op ASIO in heb gesteld: no ASIO drivers found! ???
    Dan moet je de ASIO-drivers nog installeren

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top