Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard Capo voor akoestische gitaar op elektrische gitaar?

    Ik heb van de beste sint een capo gekregen, maar ik speel elektrisch gitaar en op de verpakking van de capo staat Dunlop Trigger Capo ACOUSTIC 83CN.
    Kan ik deze gewoon gebruiken op elektrische gitaar? Ik gebruikte hem zo net even en de snaren zijn gewoon goed bespeelbaar als de capo op de hals zit.

  2. #2

    Standaard

    Dan moet je even kijken of de rubberstrip die de snaren naar beneden drukt gebogen of recht is. Als ie gebogen is kun je hem gerust gebruiken. als ie recht is moet je even een nieuwe vragen aan de sint;D

  3. #3

    Standaard

    De capo is volgens mij heel lichtjes gebogen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 mei 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    174

    Standaard

    Dan zou je hem zo kunnen gebruiken
    Epi LP Standard Plus Top, Ibanez GRX, Western acoustic. Blackstar HT40. Line6 UX1, Boss DD-7, SM57

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rensiemetal Bekijk bericht
    Ik heb van de beste sint een capo gekregen, maar ik speel elektrisch gitaar en op de verpakking van de capo staat Dunlop Trigger Capo ACOUSTIC 83CN.
    Kan ik deze gewoon gebruiken op elektrische gitaar? Ik gebruikte hem zo net even en de snaren zijn gewoon goed bespeelbaar als de capo op de hals zit.
    Het verschil in deze capo's is de veerkracht. Omdat op een akoestische staalsnarige gitaar wat dikkere snaren zitten is meer kracht nodig om de snaren goed op de frets te drukken. Persoonlijk vind ik de veerkracht van die Dunlops voor akoestische gitaar véél te groot is en heb ervaren dat ze de boel vals drukken en de frets beschadigen (deukjes).
    Ik ken iemand die een Dunlop capo voor elektrische gitaar (dus met minder kracht) op een akoestische gitaar gebruikt en dat werkt wel goed.

    Andersom, een capo voor akoestische gitaar op een elektrische gitaar gebruiken is af te raden.

    Beter kun je dan een capo hebben waarvan de kracht instelbaar is. Een persoonlijke topper vind ik deze traploos instelbare G-7th (maar die kost wel wat):


  6. #6

    Standaard

    Ik heb geen zin om meer geld uit te geven, maar misschien is het dan toch slim om de capo te ruilen (zonder bonnetje) of eentje voor elektrische gitaar aan te schaffen. Kost me alleen weer wat (armoede...)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    gewoon erop zetten en spelen.. ik heb zo'n ding ook en gebruik m overal voor, akoestisch, elektrisch, zes of twaalf.. nooit problemen gehad.
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top