Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.490

    Standaard Trompool, Viotet, Triool of Vipet?

    Afgelopen woensdag ben ik samen met mijn vrouw (die altijd loopt te schelden dat ik naar allerlei herrie-concerten ga waar zij geen zak aan vindt en nooit eens naar iets ga waar ZIJ van houdt, en dus mee kan) naar het concert van Shakira in Ahoy gegaan.. Ik moet zeggen.. Ik was bang voor een avond vol met latino-toestanden en valse noten. Niets is minder waar.. Het was verrassend goed! Het rockte.. Goeie muzikanten, echt goeie gitaristen (ik ben zelf gitarist) en een goed geluid. Toffe show en veel blote buikjes.. Het was cool! (there... I said it!!)

    Wat ik erg gaaf vond was een zeer apart instrument wat de violiste bij meerdere nummers gebruikte. De dame in kwestie had namelijk een viool met daarop vanaf het sleutelgat iets dat leek op de toeter van een trompet. Er kwamen dan ook noten uit die erg veel leken als dat van een trompet, maar dan net iets anders.. iets meer vibrato en veel langere noten.. Waanzinnig ding! Mijn vraag is of iemand weet hoe zo'n instument heet (volgens mij is het namelijk geen bestaand iets). Ik vondt het iig erg gaaf!
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    ideetje

    Zie hier, de Stroh-viool

    Het is ten opzichte van de viool wat de dobro ten opzichte van de gitaar is, een akoestisch versterkt instrument.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.490

    Standaard

    Geweldig... dank!!
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    410

    Standaard

    Leuk om zo een ander instrument te leren kennen.

    Natuurlijk ook direct op youtube gekeken hoe dit klinkt. Daarbij kwam ik ook een Stroh Cello tegen.

    Het doel van de Stroh viool was om harder op de plaat te komen, maar dan zal je daar wel niets aan hebben als je met een Stroh cello speelt.

  5. #5

    Standaard

    Heb zelf eens een live dvd van Shakira gezien, is inderdaad meer rockgericht dan ik had verwacht. Vond het ook erg geinig wat ze neerzette! Beetje over de top, dat gewiebel van haar maar goed... Dat vergeven we haar maar

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    ideetje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D-string Bekijk bericht
    Het doel van de Stroh viool was om harder op de plaat te komen, maar dan zal je daar wel niets aan hebben als je met een Stroh cello speelt.
    Nou, het ging hier nog om akoestische opnamen, dus zonder microfoon.
    Een hele grote toeter, met aan het eind een membraan, dat direkt de snijnaald aanstuurde die de groef in de wasrol kraste, was het hele systeem.
    Dus alles wat het geluid bundelde was mooi meegenomen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2004
    Locatie
    twenterand
    Berichten
    1.106

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.922

    Standaard

    Jaren geleden zag ik als ik me goed herinner iemand bij Fay Lovski in de band op zo'n ding spelen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top