Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Theorieboek

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    3 december 2010
    Locatie
    Omg. Alkmaar
    Berichten
    5

    Standaard Theorieboek

    Beste mensen,

    Ik speel nu 3 jaar gitaar en ik heb een redelijke theoretische basis opgebouwd. Maar ik merk dat ik wel geinteresseerd in de diepere theorie van de muziek.
    Weet iemand een goed boek waar je dieper in de theorie van de muziek duikt? En dan het liefst met betrekking tot de gitaar.

    Mvg, Guido

  2. #2

    Standaard

    poe, daar zijn er 1000en van.

    'De Gitaar' van Ralph Denyer is wel oke vind ik. Hier wordt behalve veel over de gitaar ook muziektheorie in.

    Ik gebruik nu de lesmethode 'Blues you can Use' van john Ganapes. Hier leer je spelende wijs vooral veel over toonladders en het toepassen van het blues schema. Als dit je ding is is dit zeker een aanrader.
    Gitaren: Gibson les paul special 1996 TV Yellow, Fender Stratocaster 1986 MIJ 'E' serie

    Amp: Marshall Class 5 combo

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Mel Bay's Complete book of harmony.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    410

    Standaard

    Je beschrijving van een "redelijke theoretische basis" maakt het lastig om iets specifieks aan te geven. Al is het lastig om aan te geven hoeveel je niet weet.

    Zelf heb ik dit boek gekocht (voorbeeld is amazon omdat je daar ook voorbeeldpagina's hebt maar BOL e.a. hebben het ook).
    Music Theory for Guitarists: Everything You Ever Wanted to Know But Were Afraid to Ask (Guitar Method)

    Het boek bevat veel informatie maar gaat niet overal op in dmv oefeningen. Je zal je er daarom af en toe zelf toe moeten zetten om aanvullende informatie te vinden bij je docent/het internet of dit forum.

    Zelf had ik al een achtergrond in de muziek maar ik had daar jaren niets mee gedaan. Dit boek begint bij nul en loopt op tot een mooi niveau (kijk voor meer informatie op de indexpagina bij de voorbeeldpagina's). Het was voor mij dus een goede manier om een goed inzicht te krijgen wat er allemaal is (in oplopende moeilijkheid en dit boek als checklist/naslagwerk van mijn kennis te gebruiken).

  5. #5

    Standaard zeikerige vraag?

    Hi vriend
    effe een zeikerige vraag:
    Wil je een boek over gitaar (muziek) theorie of een puur muziek theorie boek. Ik vermoed dat je wel snapt dat daar een wereld van verschil tussen zit.

    Met andere woorden: Probeer voor jezelf uit te dokteren welk doel je ermee probeert te bereiken voor dat je een aanschaf doet die na twee weken alweer ligt stof te happen.

    Groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 8 december 2010 om 11:55 Reden: Er staan trouwens ook leuke stukken op spel en therie van dit forum, maar misschien was dat al bekend.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2010
    Locatie
    Krimpen aan den IJssel
    Berichten
    479

    Standaard

    Hai daar

    Misschien moet je is kijken op Amazon.co.uk

    daar staat ontzettend veel in en het is nog eens goedkoop ook

    meeste kijken bij amazon.com maar daar duurt de shipping erg lang


    greetzz T
    Gear: ESP LTD KH202 exit/ return Fender Tele USA , Yamaha APX FM500
    Ibanez Prestige , RG1451 Gibson LP Studio , Blackstar HT40 Boss Delay DD-7
    Tascam guitar trainer , Boss CH-1Chorus Boss Blues driver ,Cry baby GCB-95, Polytune
    Boss RC-3 Looper, Dr NO Kafuzz ,Rocktron Cotton Mouth Fuzz

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top