Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2005
    Locatie
    Temse,Oostvl, Belgie
    Berichten
    974

    Standaard Ukulele ontstemd snel

    Hoi

    Heb onlangs een ukulele gekregen van Hudson, klinkt mooi, speelt goed enz. Maar de 2 buitenste snaren ontstemmen meteen. Als ik ze aanspan kan ik de stemmechanieken duidelijk zien terugdraaien.. Ik stem ze GCEA zoals de meesten. Iemand een oplossing?

    Thx!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2006
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    1.452
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Zijn de stemmechanieken niet iets aan te draaien (vaster te zetten)?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    410

    Standaard

    Met nieuwe snaren op de ukelele merk je heel sterk dat ze snel ontstemmen. Als je de tuners letterlijk terug ziet draaien is er een probleem met de tuners. Zoals aangegeven kun je proberen deze nog vaster te draaien, lukt dit niet dat kun je ze mogelijk vervangen.

    Ps. Ik verwacht eigenlijk dat je dit wel doet, maar stem altijd je snaren van lager naar hoog (dus als je een C moet hebben, kom dan van de B kant, sta je te hoog, draai de knop dan een kwartslag en probeer het opnieuw).

    Ps2. De buitenste snaren van de uke zijn de dunne snaren, deze hebben wat meer omwentelingen op de tuner nodig om strak te zitten.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    353

    Standaard

    Ik bang dat je er nieuwe mechanieken op moet zetten.

    Ik ken dat soort mechanieken, die werken gewoon niet. Koop een setje met een andere overbrenging, zoals je die van een gitaar kent. Probeer maar eens een Uke uit die dat soort mechanieken heeft en draai die naar beneden en omhoog. Je merkt direct dat dit wel goed functioneert. En let op: Ook daar heb je verschillen in. Ze moeten niet te zwaar zijn en toch goed werken.

    Succes!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top