Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 november 2010
    Locatie
    Veenendaal
    Berichten
    481

    Standaard Gitaar sound problemen: Gitaar/amp/effecten?

    Hallo,

    Ik weet niet waar ik het moet plaatsen want het kan aan meerdere dingen liggen, dus ik plaats het maar hier. Ik heb wat soundproblemen maar ik zal eerst zeggen wat voor gear ik heb:

    -Standard Fender Stratocaster (Mexico) met mid-boost ingebouwd
    -Blues Jr. (sinds 5 dagen)
    -Boss FBM-1
    -Vox Wah-Wah V845

    Het eerste probleem is dat ik mijn versterker niet clean krijg. Er zit een zoem/ruis/brom achtig geluid in. Als de Blues Jr. op clean staat en ik een akkoord aansla zelfs. Het ligt niet aan de kabel. Ik heb de meerdere kabels gebruikt om te checken, onder andere mijn nieuwe BritZum-kabel van €300,- die ik zaterdag kreeg en het was nog hetzelfde. Dus daar ligt het niet aan denk ik. Maar ik denk ook niet aan de versterker. Want als ik het op mijn oude VOX DA20 aansluit heb ik precies hetzelfde probleem. Aan de gitaar dan? Misschien de elementen? Of aan de mid-boost? Is er iets mee, de batterij op ofzo?

    Het tweede probleem. Mijn signaal verzwakt vaak met distortion, vooral met een effect pedaal. Dan speel ik en dan word het geluid zachter of verdwijnt de distortion even, vaak 1 seconde maar erg vervelend. Je hoort het goed als ik een noot lang ingedrukt hou. Ligt dat aan het effect? Ik denk het niet want ik heb het met een nieuw exemplaar geprobeerd van hetzelfde effect en toen was het ook. Het gaat om de FBM-1.

    Liggen deze dingen misschien aan de stroom die ze krijgen? De adapter die de effecten krijgen? Het stopcontact waar de versterker in zit?

    Hopelijk kunnen jullie helpen, het is helemaal niet fijn spelen met zo'n rotsound.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Misschien kun je een demo posten?

    Je zou kunnen proberen of alle buizen van de BJ het doen, want dat is een probleem dat vaker voorkomt. Als je hetzelfde probleem echter op een andere versterker ook hebt, en met andere pedalen, dan zou het weleens aan je gitaar kunnen liggen. Zeker als er een batterij in zit. Wellicht tijd voor een nieuwe batterij. Of kun je de actieve elektronica ook bypassen? Dan zou ik dat eerst proberen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 november 2010
    Locatie
    Veenendaal
    Berichten
    481

    Standaard

    Hoe moet ik de buizen testen? Ik zal de batterij eens vervangen.

    Nog een probleem: Ik hoor de hele tijd radio uit m'n Fender BJ.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Gewoon kijken of alle 5 de buizen branden...

    Maar goed, denk dat het dus vooral aan de gitaar ligt. Alleen had ik er zelf ook een tijd last van dat met name één van de eindbuizen het vaker niet deed dan wel.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 november 2010
    Locatie
    Veenendaal
    Berichten
    481

    Standaard

    met de buizen is niets aan de hand

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 november 2010
    Locatie
    Veenendaal
    Berichten
    481

    Standaard

    Oke ik heb net ook de batterij van de Mid-Boost vervangen. Dus het brommen ligt niet aan de mid-boost, kabels, versterker... Misschien aan de elementen? Enig idee? En dat het signaal de hele tijd verzwakt. Zou dat daar ook mee te maken kunnen hebben? Ik word er echt gek van.

  7. #7

    Standaard

    Sluit je gitaar eens aan zonder effecten.. Doet zich het probleem dan ook voor?
    Leen even ergens een andere gitaar sluit deze aan op je gear.. kijk of het probleem over is.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 november 2010
    Locatie
    Veenendaal
    Berichten
    481

    Standaard

    Nee dan is het niet over... helaas. Ik heb zo 1, 2, 3 geen andere gitaar. Ik ga deze week wel langs bij de gitaarwinkel. Want ik word er stapelgek van. Misschien potmeter? Ik weet het niet :P

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Music

    je maakt ons niet duidelijk of je ook je effecten hebt aangesloten of niet. ook is het belangrijk of met een andere gitaar dezelfde problemen zich voordoen. op deze manier kan je zelf al een aantal dingen uitsluiten.

    groeten pasqual.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2009
    Locatie
    Meerssen
    Berichten
    439

    Standaard

    @pasqual, hij zegt toch dat het zonder de effecten aangesloten er nog steeds is?

    ontopic: zou het misschien door de midboost opzich komen? misschien kun je die eens proberen uit te zetten of zo

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top