Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: MR1936V materiaal

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2002
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    102

    Standaard MR1936V materiaal

    Weet iemand iets meer over het gebruikte materiaal bij de mr1936v .
    Er staat birch plywood op de site, maar ik vind niks over dikte, of hij geheel uit birch plywood is (ook de baffle en achterkant), of het om baltic birch gaat, etc.
    Raar dat hier zo weinig online over te vinden is. Ik lees wel veel dat de latere 1936 kasten van MDF zijn, maar geld dit ook voor deze nieuwe kast.

  2. #2

    Standaard

    kun je het niet zien als je de achterkant los haalt?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2002
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    102

    Standaard

    ik heb hem niet zelf

  4. #4

    Standaard

    Ik zou zeggen van niet, maar dat weet ik niet zeker. Ik bedoel dus dat de kast gewoon van multiplex is. (achterkant en baffle zou ik niet durven gokken).

    Volgens mij waren er alleen in begin negentiger jaren 1936 kasten van geheel mdf.

    De oudere JCM800 1936 is sowieso van multiplex.

    Ik zou er een mail aan wagen naar marshall, of de leverancier/importeur voor de zekerheid.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2002
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    102

    Standaard

    Marshall gemaild we wachten af.....

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Als je zelf wat wilt bouwen, gewoon voor alles berken gebruiken, baltisch, russisch, fins maakt niet zo veel uit. Ik zou voor russisch MR(interieur verlijming) 18mm berken gaan, zijn platen van 153x153cm. Kun je makkelijk de hele kast uit halen en is ook nog in de meeste gevallen het goedkoopst.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2002
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    102

    Standaard

    Nou het is meer zo. Ik heb een mojo cab (bluesbreaker model) via TAD aangeschaft. Bij gebrek aan tweedehands 2x12 kasten. Ziet er prima uit. Speakers (v30's of g12h100) krijg ik voor een goede ruildeal, moeten er nog in. Maar achteraf kom ik maar iets lager uit qua prijs uit dan een MR1936V cab.
    Afmetingen zijn ong hetzelfde. 76 - 61 - 30,5. volgens mij beide 15mm.
    Ik weet dat de kast van Mojo geheel uit voidless baltic birch bestaan (dus ook baffle en achterkant). DIkte is 5/8" (15/16 mm) 11 layer ply. Fingerjoints etc. Ik wacht dus nog even af wat marshall terug stuurt.
    Uiteindelijk gewoon een prima kast die ik heb, maar had eerst in gedachte dat ik kwalitatief iets beters ging aanschaffen dan die marshall cab voor eenzelfde prijs. Maar komt eigenlijk bijna op hetzelfde uit. De look is wat anders.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JaimeB Bekijk bericht
    Nou het is meer zo. Ik heb een mojo cab (bluesbreaker model) via TAD aangeschaft. Bij gebrek aan tweedehands 2x12 kasten.
    Deze?



    Mooi kastje, maar 2e hands staan er heel veel 1936's te koop voor ronde de €250,- incl speakers...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2002
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    102

    Standaard

    yep die precies.
    Tja ik heb hem al. Ik had wat meer moeite om tweedehands een 2x12 met v30's in de buurt van limboland te vinden. Ben al een tijdje aan het rondkijken.

    Nu nog zaterdag zowel de v30's als de g12h100 er in testen. Ben benieuwd welke het gaan worden

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JaimeB Bekijk bericht
    Tja ik heb hem al. Ik had wat meer moeite om tweedehands een 2x12 met v30's in de buurt van limboland te vinden. Ben al een tijdje aan het rondkijken.
    Ook op 2ehands.be?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top