Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1

    Standaard "pro" pedalboard met weinig kabels

    iemand ervaring met 'professionele' pedalboards?
    Je ziet ze soms zo goed gebouwd dat er maar 1 kabel naar de versterker gaat, terwijl er op het bord pedalen staan die in de loop moeten en pedalen die er voor komen.

    iemand een idee hoe dit werkt?
    thnx

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gieleke6 Bekijk bericht
    iemand ervaring met 'professionele' pedalboards?
    Je ziet ze soms zo goed gebouwd dat er maar 1 kabel naar de versterker gaat, terwijl er op het bord pedalen staan die in de loop moeten en pedalen die er voor komen.

    iemand een idee hoe dit werkt?
    thnx
    Je kan bij verschillende kabel leveranciers kabels op maat laten maken. Dwz. verschillende soorten in een mantel. Kwestie van geld. als je het wil betalen kan je in principe elke soort 'verzamel kabel' laten maken.
    In het pedaal haal je de buitenmantel eraf en je hebt de verschillende kabels. Idem voor bij de versterker.
    Nico


  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2008
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    116

    Standaard

    Heb er ooit een paar gebouwd in de vroege jaren 80 toen ik nog studeerde.
    De eerste was voor mijn gitaarleraar en de tweede voor de zanger/slaggitarist

    19" rack met de 3 a 4 effectpedalen netjes er in met een lichtbakje er boven.
    true bypass met goede relais en een afgeschermde multikabel met profi connectoren naar een pedaal met 10 schakelaars en twee gitaaringangen
    het ding stuurde twee amps aan. (VOX AC30 en Sessionette)

    Helaas zijn er twee verloren gegaan door een brand indertijd (ook de VOX meen ik)
    Ik heb alleen nog een zwart/wit foto waar het ding op de achtergrond staat.

    Zou het nu wel iets anders bouwen dan toen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gieleke6 Bekijk bericht
    Je ziet ze soms zo goed gebouwd dat er maar 1 kabel naar de versterker gaat, terwijl er op het bord pedalen staan die in de loop moeten en pedalen die er voor komen.
    Je hebt naar mijn idee drie signaal lijnen welke je af kan doen met één mono en één stereo kabel. Wil je echt alles in één kabel zul je deze moeten splitten bij de amp en bij het pedalboard of zul je een andere connector moeten gebruiken met meerdere aansluitingen. Ik denk dat je het beste bij de jack standaard kan blijven waarmee je dus twee standaard kabels moet gebruiken. Bedenk je ook dat een op maat gemaakte kabel kan sneuvelen en deze meer kost om te vervangen dan een standaard kabel. Toevallig ben ik net met zo'n "opmaat" klusje bezig, heb je vragen mail je maar.

    Frans.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #5

    Standaard

    oke thnx

    kun je zo'n mantel los bestellen? of is dat alles in 1? heb je toevallig n linkje naar zo'n shop? kan vrij weinig vinden.

    dan nog heb je ín die mantel natuurlijk 2 kabels voor je loop en 1 naar je amp input. ik dacht dat er n andere oplossing was..?

  6. #6

    Standaard

    he frans
    dank voor je antwoord

    ik heb nu dus 2 kabels van/naar pedalen in loop, en 2 kabels voor gitaar-wah-amp.
    hoe kan ik 2 mono kabels vervangen door 1 stereokabel? (ik ben gitarist, geen techneut, vandaar dat ik hier zit ;-))

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gieleke6 Bekijk bericht
    ik heb nu dus 2 kabels van/naar pedalen in loop, en 2 kabels voor gitaar-wah-amp.
    hoe kan ik 2 mono kabels vervangen door 1 stereokabel?
    Wat ik inmiddels heb geleerd is dat er pedalen voor de amp moeten blijven en andere weer in de FXloop. De pre loop heeft dus een mono kabel naar de input van de amp en de pedalen welke naar de send/return moeten kun je met een stereokabel doen. Deze zul je dan kort bij de amp alsnog moeten splitten naar twee mono jacks omdat deze op de amp altijd in mono zijn uitgevoerd.

    Frans.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  8. #8
    pandjesbaas
    Geregistreerd
    12 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.659

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gieleke6 Bekijk bericht
    oke thnx

    kun je zo'n mantel los bestellen? of is dat alles in 1? heb je toevallig n linkje naar zo'n shop? kan vrij weinig vinden.

    dan nog heb je ín die mantel natuurlijk 2 kabels voor je loop en 1 naar je amp input. ik dacht dat er n andere oplossing was..?
    Je zou vlechtkous (braided sleeving) kunnen gebruiken...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.183

    Standaard

    Kijk eens naar dit spul

    Werk daar al heel lang mee, gebruik het zelfs achter de audio installatie thuis
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  10. #10

    Standaard

    dank voor jullie hulp! ik denk dat ik weer een eind verder ben!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top