Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 25 van 25

Discussie: andere bracings

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    Ik vind trouwens dit type fotos bij het Stauffer adjustable neck systeem.

    Ik zie niet precies hoe dit horizontaal verstelbaar is ?

    Het lijkt mij een systeem waarbij de neck kan kantelen.
    De snaren komen dan uiteindelijk wel lager of hoger, maar worden ook langer of korter, met alle bijkomende effecten van dien.

    Bij het Babicz systeem (en nu ook in licentie voor Martin) dat totaal niet het geval. Deze is alleen maar exact horizontaal verstelbaar. Als ik de actie hoger of lager zet hoef ik ook nooit iets aan mijn snaren te doen.
    http://www.youtube.com/watch?v=PGPzHT9mMM4

    Als ik het zo zie, zijn de verstelbare nekken van Stauffer en Babicz fundamenteel verschillend.
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

  2. #22

    Standaard

    Fleishmann's versie heeft setscrews die dus de minimale shift in de as van de snaar kunnen compenseren, en je dus geen brug aanpassing nodig hebt. Parker's archtoops hebben ook een 'verticale' access omhoog en omlaag.

    Een adjustable neck die kantelt is dus niet per definitie problematisch. De versie die ik aan het bouwen ben (een Fleishmann variant) is niet bepaald 'user friendly', dwz beetje ingewikkeld voor een leek om het aan te passen, maar dat vind ik op zich geen bezwaar. Het weegt wel lekker weinig.

    De Babicz versie is elegant, maar te 'high tech' (speciale hardware, precisie gemaakt) voor mij als handbouwer. Tenminste, niet totdat ik een manier uitvogel om het wel te doen. Misschien als de CNC er is...

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    CNC

    Ik zou eens kunnen proberen om zo'n "high tech" systeem bij Babicz los te peuteren, maar ik betwijfel of het lukt.
    Daar zullen ze wel erg gierig mee omgaan :+)

    De hele bouw van de gitaar zie ik nog niet tegenop, maar de neck joint was ook al mijn struikelblok bij mijn Snake elektrische gitaar. Daar zie ik wel tegenop.

    Maar afijn, dat probleem zal ik moeten tackelen als ik zover ben.
    Ik begin eerst maar met de meest makkelijke en veilige neck joint. Welke dat ook is.
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

  4. #24

    Standaard

    Nou, de CNC freesbank is besteld. Het zal wel meevallen met 'high tech', het is meer dat ik niet bepaald veel ervaring of gereedschap heb voor precisie metaalbewerking. Ik heb ergens verschillende patenten en plaatjes van systemen. Die van Parker vind ik pas echt elegant; carbonfiber/fiberglas om een staaf (carbon, dacht ik) die loodrecht op de hals staat, hals zelf is gefineerd, en ook die kan met een simpele imbussleutel verticaal op en neer worden bewogen.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    Jep, mijn maatje heeft een Parker Fly Select Series Artist. Wat een fantastisch stukje high tech is dat. Het speelt lichter en weegt minder dan alle andere gitaren die ik in mijn handen had.
    Hier speelt hij een stukje van Satriani.

    http://www.youtube.com/watch?v=Jp7RGRLeSgY
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top