Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 oktober 2010
    Locatie
    af en toe in de 7e hemel... (als ik speel)
    Berichten
    752

    Post

    'k zie dat je die hals hebt los liggen.., dan zou ik 'r een ander halsje opzetten.., als die gitaar het waard is.
    Je weet nu welk risico je met dat beuken loopt.., alhoewel het miss ook goed kan gaan. (tenzij je d'r origineel wilt houden..? )

    btw; het lijkt ook ofdat ze niet al te ruimschoots zijn geweest met verlijmen v.d. toets.

    Ja.., dat waren nog 'ns "echte kunstenaars".., die Egmondjes.., in 't verdoezelen van dingen
    Maar ja, eerlijk=eerlijk, heb er niet zodanig genoeg verstand van. Het zou b.v. kunnen zijn, dat ze die dingen zodanig goedkoop maakte, zodat ze voor meerdere mensen beschikbaar zouden worden
    Laatst gewijzigd door BLUEWEY; 30 november 2010 om 15:53
    "als je scheten maar flink naar hout stinken.., dan heb je goed geschuurd ! " HP.
    http://picasaweb.google.com/109435607338071709971/HowToBuildMyFirstAcousticGuitar

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BLUEWEY Bekijk bericht
    'k zie dat je die hals hebt los liggen.., dan zou ik 'r een ander halsje opzetten.., als die gitaar het waard is.
    heb ik al geprobeerd, gibson clone hals, strat clone hals, oude japanner, allemaal een andere mensuur, egmond was daar dus ook eigenwijs in.
    daarbij is origineel houden het mooiste, maar goed dit ding kocht ik jaren geleden voor 20 euro, tijd in m'n eigen collectie gehad en nu vond ik het tijd worden om hem eens aan te pakken.
    ding is sowieso al apart, lijkt een solidbody maar is een hollow.



    lukt het niet dan heb ik in ieder geval wat onderdelen voor weinig, die dingen zijn toch meer voor de sier dan om op te spelen al klinken de elementen beslist niet verkeerd als je wat cleane muziek speelt.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    jep bekend euvel. heb het al menige maal bij egmond gezie ndeze scheve trussrod kanalen. Als je het goed wilt doen is opvullen en opnieuw fresen een goede optie. Heb het zelf een paar keer bij collectiestukken de trussrod verwijderd en het hout recht opgespannen op een rechte tafel of zoiets met klemmen. dat een hele tijd laten zitten, fretboard er terug op en dunne snaartjes niet gespannen erop gelegt. Maar goed dan is stemmen er niet meer bij.

    Die body constructie gebruikt egmond heel vaak. hun solid bodies zijn vaak semies zeker bij de vinyl overtrokken modellen.

    Leuke kant tekening hun solid 7 gitaar en bas zijn zo bijvoorbeeld ook niet solid maar hollows.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top