Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Vanderson?

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 april 2007
    Locatie
    Duiven/Arnhem
    Berichten
    2.733

    Standaard Vanderson?

    Ik kreeg net een ruilaanbod voor mijn Danelectro tegen een 'Vanderson USA acoustic'. Over deze gitaar is echt bijna niks te vinden.

    Weet iemand of dit degelijke gitaren zijn? Waar ze gemaakt worden en wat het mag kosten?

    Deze Dano koste bijna 400 euro en zit nog in de garantie, dus wil er wel iets naar dezelfde waarde voor terug.

  2. #2
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daan_B Bekijk bericht
    Ik kreeg net een ruilaanbod voor mijn Danelectro tegen een 'Vanderson USA acoustic'. Over deze gitaar is echt bijna niks te vinden.

    Weet iemand of dit degelijke gitaren zijn? Waar ze gemaakt worden en wat het mag kosten?

    Deze Dano koste bijna 400 euro en zit nog in de garantie, dus wil er wel iets naar dezelfde waarde voor terug.
    Ik ken ze als budgetgitaren, maar in hun prijsklasse niet slecht. Specifieke prijzen ken ik ook niet.

  3. #3

    Standaard

    heb er onlangs eentje gehad voor een paar weken, zo'n vanderson USA acoustic. Zeer ondiepe acoustische gitaar (beetje zoals die ibanez aeg8/10 van tegenwoordig) en de klank was navenant, veel hoog, veel mid, weinig laat... rommel dus. Had er 100 euro (2dehands) voor betaald en met moeite nog voor teruggekregen bij het opnieuw doorverkopen.
    Versterkt klonk ze wel aardig, maar unplugged was het niets waard. Bespeelbaarheid was ook niet wat het moest zijn, paar draaitjes aan de trusrod zorgden voor enige verbetering, maar niet genoeg om ze te houden.

    Mogelijk een louter exemplarische ervaring, mogelijk zijn andere exemplaren beter, maar ik heb toch mijn twijfels.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 april 2007
    Locatie
    Duiven/Arnhem
    Berichten
    2.733

    Standaard

    Haha, bedankt man, lijkt me een NEE.
    Die Dano was toch even 399 euro, kan je een leuke acoustische voor kopen.
    Geen ruil dus, dank in ieder geval!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 februari 2007
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    5.762

    Standaard

    M'n zus heeft een tijdje een Vanderson gehad. Hoge actie, geluid was niet verkeerd, ideaal om uit te versterken. Erg kleine klankkast, maar inderdaad, weinig laag.

    Geen rommel, maar voor 399 pleuri kun je wel wat beters krijgen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AcOuStiC-GuItAR FREAK
    DOEI STELLETJE VIEZE PIEMELS!!!!!!!!!!
    Burny Les Paul Custom | Fender Baja Telecaster | Seagull S6 | Art & Lutherie Wild Cherry | Vox Night Train 15 | Roland Cube 10GX | Korg Kross 61

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top