Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Amp??

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    16 september 2009
    Locatie
    Kwintsheul
    Berichten
    53

    Standaard Amp??

    Ik ben op zoek naar een nieuwe amp.
    Ik speel blues en zou graag een amp willen met een clean kanaal en een kanaal waarmee je de sound van hendrix of SRV mee kan maken. Het liefst ook een boost/solo kanaal erbij. Ik ben zelf altijd zeer tevreden over marshalls. Bij fender amp zit er niet genoeg boost achter het overdrive kanaal vind ik. Ik zou graag rond de 60 tot 100 watt willen. En qua prijs zo rond de 1100.Het liefst zou ik ook gewoon een combo geen head. hebben jullie suggesties of ideen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Je kunt ook voor een gaan die je dat clean geeft wat je wilt en de rest uit pedalen halen.

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Je kunt ook voor een gaan die je dat clean geeft wat je wilt en de rest uit pedalen halen.
    idd. Ben in ruim 20 jaar nog nooit een verstker tegen gekomen die twee perfecte en goed gescheiden kanalen had.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 april 2005
    Locatie
    Waalwijk
    Berichten
    598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    idd. Ben in ruim 20 jaar nog nooit een verstker tegen gekomen die twee perfecte en goed gescheiden kanalen had.
    idd!! Maar ik moet zeggen dat de HOOK er dicht in de buurt komt..

    Gr. Joost
    Haar strat, Gibson Les Paul Standard, Suhr Tele
    Suhr PT100 signature edition

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcomeistro Bekijk bericht
    En qua prijs zo rond de 1100.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hell's Engl Bekijk bericht
    idd!! Maar ik moet zeggen dat de HOOK er dicht in de buurt komt..
    Die wil ik ook!

    Waarom 60-100 watt als eis? Als je de klank voorop stelt zul je zien dat dit veel minder belangrijk is.

    En ook niet onbelangrijk, mag het tweedehands zijn?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Nou nou, perfect wordt het dan misschien niet (nooit) maar er zijn toch aardig wat versterkers die er heel goed in zijn. Neem Mesa Boogie, Rivera, H&K statesman, etc. Het moet je smaak zijn maar ze leveren goede twee kanaals versterkers af. Er zijn inderdaad genoeg 2-kanaals versterkers die er niet goed in zijn, maar daarmee moet je niet direct de rest afschepen.

    Misschien is de Rivera Clubster wat voor je, weet alleen niet of dat binnen je budget valt.
    Laatst gewijzigd door Rutger; 24 november 2010 om 14:44
    -

  7. #7

    Standaard

    Ik heb goede dingen gehoord over Sovtek Midgets, Fender en Marshall in een.
    Rivera schijnt dat ook te hebben, maar ik heb zelf geen ervaringen met die dingen.

    Misschien is een Marshall Bluesbreaker combo/JTM 45 cloon iets voor jou?
    Zit een prachtig bluesgeluid in.
    Mijn band op Myspace

    If this is your reality, what must your nightmares look like

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rutger Bekijk bericht
    Nou nou, perfect wordt het dan misschien niet (nooit) maar er zijn toch aardig wat versterkers die er heel goed in zijn. Neem Mesa Boogie, Rivera, H&K statesman, etc. Het moet je smaak zijn maar ze leveren goede twee kanaals versterkers af. Er zijn inderdaad genoeg 2-kanaals versterkers die er niet goed in zijn, maar daarmee moet je niet direct de rest afschepen.
    Precies. Ik heb een pracht van een tweekanaals, Ampeg Reverberocket, met twee zeer behoorlijke kanalen. Vooral het cleane kanaal wordt geroemd, en mij bevalt het distortion kanaal ook ontzettend, en de reverb is echt grandioos. Dat deze niet en boutique worden gekloond is me een raadsel.
    Mijn band op Myspace

    If this is your reality, what must your nightmares look like

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Ze zijn er wel, die twee goeie kanalen hebben, maar ik vind ze niet die beide kanalen hebben die geheel naar mijn smaak zijn.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2006
    Locatie
    Ruinerwold
    Berichten
    609

    Standaard

    Of je volgt dezelfde route als die SRV, wiens geluid je wilt bereiken, heeft gevolgd, want hij bereikte dat geluid wél met Fenders. Neem een niet te grote Fender buizenversterker (tenzij je bewust op zoek bent naar gehoorproblemen), zet die zo hard mogelijk clean en zet daar vervolgens twee Ibanez Tubescreamers voor, met de boost (level) voluit en de gain in principe dicht (zgn. clean boost). Met één TS aan heb je dan een redelijke normale overdrive, en voor de gillende solo's trap je de tweede er bij.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top