Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: semi-acoustisch

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    2 januari 2002
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    75

    Standaard

    Wat voor een geluid produceerd (wat een woord :grin: ) een semi-acoustische gitaar, en voor welke muziekstijlen is zo'n gitaar geschikt??

  2. #2

    Standaard

    Ja bas, bedoel je een versterkte akoustische gitaar of een Archtop, is nogal verschillend.

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    2 januari 2002
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    75

    Standaard

    :sad:

  4. #4

    Standaard

    -Semi acoustisch (hol van binnen met een massief binnen blok, ES335 types)
    Eh..blues(BB king enz), fusion, jazz...

    -Archtops(acoustisch electrisch + elementen)
    bijv. Gibson L5, Ibanez George Benson, Gretsch 6120..eh..Jazz, Rockabilly, blues?
    Een beetje in die richting denk ik zo.
    Maar ja Billy Gibbons speelt zo nu en dan volgens mij ook een L5.

  5. #5

    Standaard

    Ik denk dat je gewoon een Western gitaar met element bedoelt? Tsja, klinkt gewoon akoestisch, maar dan harder, en je kan het geluid met equilizers enzo nog wat instellen. Eventueel kan je wat effecten gebruiken. Dan zit er nog verschil tussen semi akoestisch met 'gewone' klankkast, deze is akoestisch net zo mooi als een puur akoestische gitaar, en een semi met een wat dunnere klankkast. Deze is akoestisch wat minder vol vind ik.

  6. #6

    Standaard

    heb zelf een acoustische gitaar met daarin een element ingebouwd, met een 30 watt versterker erbij.
    De gitaar is erg veelzijdig, geeft een mooi clean acoustisch geluid, denk bijvoorbeeld aan de "the naked truth" van de Golden Earring. Je kan op zo'n gitaar van alles spelen, eigenlijk wat je met een gewone westerngitaar kan maar dan versterkt. (dus de gitaar heeft wel stalen snaren!)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2001
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    704

    Standaard

    als je een semi-accoustische met piezo koopt moet je dan een speciale versterker hebben?

  8. #8

    Standaard

    Ik heb me later vertellen, dat je een "gewone" versterker wel op een semi kan aansluiten maar dat het het geluid niet ten goede komt, zeker niet als je de sustain wat open draait.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2001
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    704

    Standaard

    maar met piezo?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2001
    Locatie
    Munein
    Berichten
    265

    Standaard

    Laat je niets wijsmaken. Een goede elec.akoestische gitaar verdient een akoestische versterker. Kijk naar een Marshall AS100D (wel wat duur) of Trace Elliot. Behoorlijk goed voor weinig geld: de nieuwe Crafter versterker!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top