Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2007
    Locatie
    Lommel (België)
    Berichten
    77

    Standaard Hoe gitaarles geven aan beginner?

    Dag allemaal

    Ik ben gevraagd om een beginner gitaarles te geven. Hij heeft geen enkele ervaring met notenleer en heeft nog nooit een gitaar vast gehad. Nu vroeg ik mij af, waar moet ik beginnen? Ik heb al eerder gitaarles gegeven, maar dat was telkens aan mensen die al een beetje konden spelen..

    Even een paar dingen waar ik aan denk:

    - Wat info over de gitaar & stemming.
    - Hoe plectrum vasthouden
    - Een paar gemakkelijke nummers om mee te beginnen (Seven Nation Army, Come As You Are, ... ? )
    - Akkoorden?


    Als jullie mij kunnen helpen met nog wat ideetjes wat een beginner aan te leren en hoe ik dit best kan aanpakken, hoor ik het graag!


    Alvast Bedankt!

  2. #2

    Standaard

    Vooral veel aandacht aan de houding besteden, die moet echt goed zijn, anders komt hij later in de knoop.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Squire heeft net een nieuwe badr hari signature voor mensen met agressieve slag.

  3. #3

    Standaard

    Verplaatst naar Speeltechnieken & Theorie.

    Vragen/opmerkingen? Stuur me een PM
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lutz
    kzou toch maar eens men amp opengooien, je weet tegenwoordig nooit waar al die illegalen zich huisvesten

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    410

    Standaard

    Persoonlijk denk ik dat je vooral plezier en nieuwsgierigheid moet triggeren.

    Ik heb vroeger jaren een instrument gespeeld en daarna 15 jaar niet meer. Toen ik begon met de gitaar voelde ik me net weer een klein kind. Elk ding wat ik speelde vond ik mooi (al was dat het natuurlijk helemaal niet).