Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard Marshall Guvnor: zoek de verschillen

    Weer eens "toegeslagen" op MP. Ik zocht een backup voor mijn originele mk1 Made in Uk Marshall Guvnor. Ik dacht voor 50 euro + VZK een koopje te hebben. Kreeg ik dit binnen:



    In plaats van dit:



    Oh geweldig, er blijkt dus een tweede serie productie te zijn geweest in het Verre Oosten. Natuurlijk weer met geen woord over gerept door verkoper en achteraf houdt men zich vd domme.

    Van boven gezien zijn de verschillen subtiel maar aanwezig:



    GF lezers quiz. Wat zijn de verschillen en welke is welke? Kijk maar eens op MP, er wordt met geen woord over gerept dat er ook een MIK serie is en ik zie veel fotoos van het internet.

    Hoe klinken ze. Gisteravond geprobeerd in een oefenruimte op volume. Op een parts Strat met Allparts neck en een Fender Hotrod Deluxe met Jensen speaker. De UK is dan wat aggressiever, heeft meer gain. De Koreaan klinkt wat warmer en cleaner. Voor blues met een Strat op een cleane amp is die Koreaan zo slecht nog niet. Voor rock met een Les Paul zou ik de Engelsman nemen.

    Voordat je 100 euro vermaakt op MP zou ik wel een originele foto vd sticker aan de onderkant eisen. Even checken op Google images. Suc6.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.334

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    Oh geweldig, er blijkt dus een tweede serie productie te zijn geweest in het Verre Oosten. Natuurlijk weer met geen woord over gerept door verkoper en achteraf houdt men zich vd domme.
    Had hij "Made in England" vermeld dan?

    Anders is het (hoe bot ook) je eigen schuld en kun je de verkoper niets kwalijk nemen.

  3. #3

    Standaard

    Nou, ik zie nergens staan dat het de eerste versie van MK1 zou moeten zijn.
    Ik wist niet eens dat er een UK vs Korea versie was/is. Als de eigenaar dit ook niet wist, kan je het hem moeilijk kwalijk nemen, toch? Hij heeft het alleen over de originele Guv'nor, nou, dat liegt 'ie toch niet?

    Misschien had jij er wat explicieter naar moeten vragen?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Goedgoed ik had me beter moeten voorbereiden. Maar zelfs ik weet niet alles. En het is mogelijk dat verkoper het ook niet wist. En voor 50 euro heb ik een prima overdrive pedaal. Het is echter geen 1 op 1 vervanging van mijn UK exemplaar. En het is de vraag wat die MIK nog oplevert straks. Ik zal het er tzt met grote letters bij zetten iig.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2009
    Locatie
    ergens in West-Friesland (NH)
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Een maat van me heeft ook een Guvnor, die weet ook niet dat er meerdere versies zijn.
    Als ik als koper perse een UK versie zou willen, is het een vraag waard alvorens tot aanschaf over te gaan.

    Maar als ik het zo lees ben je er wel tevreden mee, dus evenzogoed gefeliciteerd.
    Laatst gewijzigd door speedmusic; 22 november 2010 om 12:56

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Jij had er al een en wist niet dat er meerdere series bestaan. Doet mij vermoeden dat de verkoper dat ook niet wist.
    Ik ben het dus met HaroldA eens, hoe lullig het ook is. Maar zo te lezen zijn ze allebei wel bruikbaar .

  7. #7
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Ben je nou bang dat dat ding minder dan 50E waard is als je 'm wil verkopen? Nee joh. Krijg je er sowieso wel voor.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Lijkt mij ook, het is een zeldzame MIK versie die warmer en cleaner klinkt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.340

    Standaard

    Zitten er nou wel of geen klankverschillen in?
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  10. #10

    Standaard

    En hoe verhoudt dat ding zich tot die nieuwe (die harley davidson-achtige)?
    En hoeveel van die ic's zitten erin?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top