Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: Radio ontvanger

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    10 september 2010
    Locatie
    amsterdam
    Berichten
    12

    Amp ! Radio ontvanger

    Ik was aan het spelen op mijn ibanez stratocaster met een cube 15 als versterking. Tot ik opeens een soort van rare teksten hoorde met muziek hoorde uit mijn versterker(het lukt trouwens alleen met heel veel distortion) als een soort van radio het is niet goed verstaanbaar maar je kan het duidelijk horen. Kan dit gebeuren bij je gitaar want ik vind het toch een beetje raar.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2010
    Locatie
    Stein, Limburg
    Berichten
    1.990

    Standaard

    gaat je telefoon niet toevallig af? want als mijn telefoon afgaat, en in de buurt van mijn gitaren is (aangesloten op een versterker die aan staat), dan hoor ik alles wat door de telefoon gaat, door de versterker heen.
    het kan ook zijn dat je gitaar een-of-ander signaal opvangt...

    heb je al eens geprobeerd van element te wisselen wanneer je het hoort? en wat gebeurt er als je alle geluid en/of communicatie apparatuur uitschakelt, behalve de versterker?

    Grtz.
    Ijselrobo 07
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    10 september 2010
    Locatie
    amsterdam
    Berichten
    12

    Smile

    Er zitten net nieuwe pick-ups in (2e hands) en inderdaad als ik een liedje op mijn telefoon afspeel en het dicht bij een van de pick-ups houd hoor je dat hard. Volgens mij is het een soort van het signaal want het klinkt als Duitse radio.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Heeft te maken met de (slechte) afscherming van je gitaar, kabels of versterker. Is niet ongebruikelijk, en ook niet iets om je echt druk over te maken. Als je jezelf ontwikkelt en dus betere apparatuur koopt wordt het waarschijnlijk minder.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  5. #5

    Standaard

    Het is een volstrekt normaal verschijnsel. Elk dynamisch gitaarelement is een antenne voor elektromagnetische straling; en omgekeerd brengt de spoel van een luidspreker niet alleen de conus in beweging, ze vormt tegelijk een zender.

    Ik heb het eens gedemonstreerd in een filmpje.

    Afscherming kan het wel verminderen, maar je kunt het niet volledig uitbannen; tenzij je met je gitaar in een geaarde metalen kooi gaat staan.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 december 2009
    Locatie
    tussen de achterhoek en tukkerland
    Berichten
    568

    Standaard

    tja, is volkomen "normaal", ik kon een jaar of tien geleden zelf het geautomatiseerde gesprek horen van iemand die aan het telebankieren was......

    edit: Ik was toen wel dichtbij een grote zendmast aan het repeteren. Misschien dat dit ook nog van invloed was. ?
    Laatst gewijzigd door sideburns; 15 november 2010 om 12:09

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sven Preng Bekijk bericht
    Ik was aan het spelen op mijn ibanez stratocaster met een cube 15 als versterking. Tot ik opeens een soort van rare teksten hoorde met muziek hoorde uit mijn versterker(het lukt trouwens alleen met heel veel distortion) als een soort van radio het is niet goed verstaanbaar maar je kan het duidelijk horen. Kan dit gebeuren bij je gitaar want ik vind het toch een beetje raar.

    Probeer je versterker eens op een geaard stopcontact, dus een stopcontact met randaarde...

  8. #8

    Standaard Radio GaGa

    Hi
    Maak net een post en nu is ie weg. De wondere wereld van de radio's zullen we maar zeggen.

    Vertrokken langs het electronisch fietspad.

    Ik maakte daar juist gebruik van door een klein cassette recordertje langs mijn elementen te halen. En door de bandjes te vervangen kon je het program aanpassen aan je stemming voor die avond.

    Het speakertje zorgt voor magnetische velden en laten je pups daar nou net voor zijn gemaakt? Niet een al te hoog volume gebruiken!!!

    Het werkt alleen erg overrompelend als je het kort doet, maar ik liet de hysterisch gierende gitaar van de heer J. Hendrix, Drs. P. en de Koningin in een nummer langskomen.

    Tegenwoordig is de techniek compacter en hoef je geen recordertje meer te tillen.

    Vraag of je vriendin tijdens het optreden je midden in een nummer opbelt en iets willigs ten beste geeft. They'll love it.
    Zorg er wel voor dat je niet toevallig je schoonmoeder aan de lijn krijgt.

    Je snapt wat ik zeggen wil: Geaard stopcontact is aardig maar heeft niets met het magnetisme van je pups te maken.

    Groet,
    Gus

  9. #9

    Standaard

    Geweldig Gus, ik zie helemaal voor me

    "Leden der Thtaten Generaal ..."
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  10. #10

    Standaard

    Ooit een paar minuten een radiouitzending op een broodrooster ontvangen. Enne..., nee! ik heb niet gedronken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top