Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 13 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 127
  1. #1

    Standaard Sakai knutsel project

    Heb vandaag met de post deze sakai gitaar gekregen, alles is los, en kan ik dus zelf in elkaar zetten.
    de body is geschuurd, dus die wil ik ook zelf gaan spuiten en doen, wil hem een beetje donker rood, kersen rood maken.

    dit idee:


    foto's:





    nieuwe potmeters en jack input:



    Laatst gewijzigd door richwoodplayer; 14 november 2010 om 16:41
    Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard Ouwe meuk is altijd leuk!

    Haha, ik zag die eerste foto en ik dacht "sow hee die ziet er mooi uit man!"
    Mooi karweitje ligt daar, dat wordt een lekker speelplankje, wat ik je brom...
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Leuk knutselprojectje rwp, kun je mooi leren knooien

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899

    Standaard

    Leuk project. Een "must" upgrade is om die brug meteen te vervangen door een intoneerbare, zodat je het ding zuiver kan krijgen.
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

  5. #5

    Standaard

    dat is wel een goeie!
    daar had ik nog niet aan gedacht!
    heeft iemand misschien een tip voor de brug, welke wel goed zou zijn?
    moet wel een beetje bij het oude model passen, en niet al te duur zijn.

    ook wil ik er andere tuners op zetten, die erop zitten zijn een beetje op.
    Laatst gewijzigd door richwoodplayer; 14 november 2010 om 03:05
    Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Leuk knutselprojectje rwp, kun je mooi leren knooien
    dat dacht ik ook!
    Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door richwoodplayer Bekijk bericht
    dat is wel een goeie!
    daar had ik nog niet aan gedacht!
    heeft iemand misschien een tip voor de brug, welke wel goed zou zijn?
    moet wel een beetje bij het oude model passen, en niet al te duur zijn.
    je kan ook proberen of je de intonatie met de originele brug goed kan krijgen, ik pak hem dan altijd los en schuif hem dan onder de snaren wat heen en weer en iets schuin net zoals je bij een jazzgitaar doet, effe met een stift dan markeren waar hij dan komt te zitten en op die plaats vastzetten.
    vaak als je er een setje 0.10 op zet is de intonatie wel redelijk, niet minder dan bij sommige gitaren met een tom brug.
    de grootste ergernis bij dit type bruggen is vaak dat als je hard aanslaat de snaren uit hun gleufje wippen.

  8. #8

    Standaard

    ik wil de body dus zelf gaan spuiten, en nou wil ik rode nitro lak erop gaan spuiten, staat er op de site van guitar supplies dat ik ook nitro cellulose blanke lak nodig heb.
    moet dat speciaal die blanke lak zijn, of mag het ook een ander soort blanke lak zijn?
    Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Dat sakai logo ziet er bijna hetzelfde uit als het akai logo dat je op audio amps vind.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door richwoodplayer Bekijk bericht
    moet dat speciaal die blanke lak zijn, of mag het ook een ander soort blanke lak zijn?
    ja, 2 verschillende lakken over elkaar heen die vreten elkaar op, als je met één soort begint bijv op acryl basis als onderlaag dan moet de rest ook acryl zijn anders krijg je wel een heel lelijk relic effect.
    ik gebruik altijd autolak op acryl basis, droogt lekker snel en goedkoop, en veel minder giftig dan nitrocellulose lak dat is echt zwaar vergif, ga dat niet spuiten zonder een goed kapje of masker voor.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top