Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 19 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 183
  1. #21

    Standaard

    Mijn vader dacht inderdaad ook al dat het "pitchpine" was. Daarvoor had ik al kort geïnformeerd bij de houthandel in de buurt, maar zij leverden dat blijkbaar niet meer.
    Dan ga ik maar eens op zoek naar een goed plankje! (Mocht iemand nog een stukje hebben van 11 x 11cm en iets dikker dan een centimeter, dan zou ik dat zeker fijn vinden! )

    Over het fineren; daar had ik ook al aan gedacht, maar door middel van de binding op de gitaar wordt dat een beetje moeilijk helaas.

    De gitaar heeft ook nog een nitrocellulose laklaag; was het daarbij niet zo dat als ik er later een paar plekjes zou bijwerken met nitro, de 2 laklagen nog in elkaar "versmelten"? Want in dat geval zou een reparatie nog redelijk goed moeten lukken? (Ben namelijk sowieso ook voorstander om zoveel mogelijk van de originele lak te behouden.)
    Of heb ik dat verkeerd begrepen?

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    De originele lak is wat verkleurd dus lijkt het mij dat je de "patch" met aangekleurde lak moet spuiten. Eventueel kan je dan op de plekken van de naad een nerfje schilderen met een penseeltje. Als je daarna de top licht opschuurt en het geheel aflakt en daarna polijst gaat het er vast goed uitzien.
    Als je geen spuitpistool of toner voor nitrolak hebt kan je wel eens langskomen als je zover bent want met een spuitbus gaat het niet lukken.

  3. #23

    Standaard

    Inderdaad; het zal nog eventjes uitvissen worden welke kleur de lak precies gaat krijgen. Want het moet er natuurlijk wel goed uit zien.
    In elk geval bedankt voor de hulp; appreciate it!

    Over hulp gesproken; Forshure heeft me zojuist een hele boel detailfoto's van zijn Nashville doorgemaild, zodat ik precies kan zien hoe de pickupringen en slagplaat gemonteerd zitten op het origineel.
    Ook heeft hij de pickupringen en slagplaat voor me overgetrokken op papier en ze me toegestuurd, zodat ik binnenkort een perfecte kopie van de slagplaat en pickupringen kan maken. Bedankt!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Ik heb/had een BC Rich Eagle. Daarin zat die fase schakelaar & een preamp booster. Van die preamp booster is ook een voetpedaal. Daarmee kun je heel leuke dingen doen icm de faseschakelaar. Is maar een tip.

    Mijn gitaar ligt al 6 jaar bij Sjak Zwier.... Maar die heeft geen zin in het project. Maar wil em ook niet teruggeven.... Damn.

    De booster kun je hier halen;
    http://www.mosercustomshop.com/index...roducts_id=381
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    ...Mijn gitaar ligt al 6 jaar bij Sjak Zwier.... Maar die heeft geen zin in het project. Maar wil em ook niet teruggeven.... Damn.
    Dat is wel een heel raar verhaal...die gitaar is toch van jou??

    @Sander : Leuk restauratieproject hoor! Ik zal even kijken of ik een stukje pine heb dat misschien ook in de buurt komt...

    EDIT : Als je het heel mooi wilt doen, dan zou ik zelfs dat in te leggen stuk hout bookmatchen, zodat de middenlijn van de bestaande top ook mooi doorloopt. De nerven staan daar zo te zien iets dichter op elkaar dan bij de rest van de body.
    Laatst gewijzigd door Cocobolo; 12 november 2010 om 08:13
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Maar is het nou een semi-hollow met middenbalk dan? Of toch massief met alleen een ruimte uitgefreesd voor de pots? Op de foto's lijkt 'ie wel hol.


    (anders zou ik er een mooi f-gat in maken aan de bas-kant... maar ja, ik hou van gitaren met f-gaten...;-)
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  7. #27

    Standaard

    @Cocobolo; dat zou zeker mogen! Ik hoor het wel als je iets mocht vinden.
    Over het in te leggen hout; het was inderdaad de bedoeling het te bookmatchen. Althans; "bookmatchen", want het hout is niet echt gebookmatcht volgens mij. Ik denk niet dat de 2 delen uit hetzelfde stuk hout komen namelijk.
    Voor het in te leggen deel zou ik dus al genoeg hebben aan 2 plankjes van 6cm op 11 cm.

    Het is trouwens een semi-hollow. De middenbalk is massief naaldhout. Verder is het boven- en onderblad elk zo'n 8mm dik.
    Qua opbouw deed de gitaar me ook erg denken aan die van Aaronstonebeat.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Hee, een Framus Nashville op Speurders!
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  9. #29

    Standaard

    Zoo 'n mooi ding, zeker met die schakelaar..
    375 vind ik eigenlijk niet zo gek veel

  10. #30

    Standaard

    Voor die prijs inderdaad geen miskoop denk ik!
    Ik heb er op Ebay eentje te koop gezien, die niet origineel was, voor 650 euro.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top