Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 17 van 19 EersteEerste ... 71516171819 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 161 t/m 170 van 183
  1. #161

    Standaard

    Dank voor de goeie comments!

    Wat betreft de bespeelbaarheid; het is eerst en vooral een nogal grote gitaar. Ik ben geen akoestische, semi-akoestische maten en dergelijk gewoon, en deze gitaar heeft qua oppervlak wel een maat die zowat in de buurt komt denk ik. Alleszins groter dan een normale Les Paul vorm.

    Desalniettemin is de gitaar wel redelijk dun (net geen 4cm denk ik), en ook lekker licht. Het is een hollowbody, dus vandaar.
    Dit grotere formaat maakt het voor mij persoonlijk soms wat moeilijk om te bespelen als ik er zittend mee speel, maar dat is eigenlijk maar een kleinigheid. Staand spelen is zonder problemen mogelijk. Blijft goed in balans hangen en zeker niet te zwaar.

    De hals is, voor een vintage instrument, niet superdik. Het profiel doet me erg veel denken aan mijn Jackson rr24, alleen speelt de Framushals beter.
    Ik dacht vroeger altijd dat die platte fretjes mij nooit zouden liggen, maar op deze hals spelen die frets net erg aangenaam. Het is natuurlijk geen snelheidsmonster, maar de hals voelt wel erg soepel en "ingespeeld" aan.

    De akoestische klank is trouwens ook redelijk luid. Heb nog nooit een hollowbody gehad, dus heb nooit kunnen vergelijken, maar vermoed dat het extra volume wel te wijten is aan de constructie.
    Hoe dan ook is de klank erg goed. De elektrische tone heb ik nog niet kunnen testen, omdat ik de elektronica nog even moet aansluiten.

    Maar zoals gezegd kan deze gitaar komende week normaal in actie worden gezien/beluisterd over een Roland JC120. Dan neem ik zowel de versterkte klank op, als de akoestische klank.

  2. #162
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2011
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    630

    Standaard

    Mooi project . Ook ik ben onder de indruk . Met name dat doorlopen v/d nerf : netjes gedaan hoor . Complimenten !
    Gear :Yamaha SG500B , Ibanez SX90 BK , Martin D-15
    'long as my guitar's got strings on it - I don't give a shit

  3. #163
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2006
    Locatie
    Voorburg
    Berichten
    356

    Standaard

    Hi Sander; Ik heb ook een Framus Nashville liggen en hij is te gek! Het enige is dat ik niet zeker ben of de electronica met de 6way switch wel goed in elkaar steekt. heb je misschien een upclose foto vab hoe het in de jouwe zit en wat de verschillende opties zijn?

  4. #164
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Die neck ziet er trouwens uit als een droom....

    Mooie gitaar. Hoop dat die faseschakelaar naar wens is...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  5. #165

    Standaard

    Grappig dat het nu net over de elektronica gaat! Ik ben er zelf ook nog meer aan het knutselen.
    Ik heb de hulp van Aaronstonebeat ingeroepen en moet hem daar nog een mailtje over sturen (Ben het niet vergeten, ASB! Ik ben alleen lang op vakantie geweest en nog geen tijd gevonden!).

    Het probleem bij mij is dat ik nog niet uitgevogeld heb waar welk draadje in de humbucker voor dient. Eerst had ik ze aangesloten als gewone humbucker, maar nu ik de andere schakelingen ook wil gebruiken, heb ik meer kennis nodig over die humbucker en de schakelingen.

    Ik heb zelf de originele schakelaar ook niet meer en heb er eentje gekocht bij GuitarSupplies die hetzelfde zou moeten kunnen.

    Maar vooralsnog ga ik je nog niet kunnen helpen. Aaronstonebeat is de man waarbij je moet zijn, naar mijn mening. Hij kent er meer dan genoeg van, dus misschien daar eens proberen?

  6. #166
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2006
    Locatie
    Voorburg
    Berichten
    356

    Standaard

    Ga ik doen!

    Bij mij doen de standen 2 en 4 niet helemaal wat ze zouden moeten doen volgens mij. Er komt dan echt heeeeeeel weinig output uit de gitaar.

    Het is overigens wel echt een lekkere gitaar zeg!!! Heb hem voor een vriend opgeknapt om te verkopen, maar ik denk dat ik de koper ben!

  7. #167
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Een beetje rood doet m erg goed.


    Beetje homey uiterlijk, zeer mooie restauratie. Hoe klinkt ie?
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  8. #168

    Standaard

    Hij klinkt zo:



    Het heeft een tijdje geduurd voordat ik er een kleine video van kon maken, maar bij deze dus. Na de detailopnames worden 6 audioclips getoond waarop de verschillende schakelingen goed te horen zijn. Enjoy!

  9. #169
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Schhitterend in zijn eenvoud!!! Wat een briljante gitaar!

  10. #170

    Standaard

    Übersexy gitaar... staat absoluut op mijn wishlist! Ik ben ook enorm verbaasd over de hoeveelheid klanken die je er uit haalt!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top