Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard 'Zelfbouw' vs Modden

    Heey allemaal!

    Ik wil graag een telecaster en ik wil dr zelf iets aan doen alleen heb ik 0,0 ervaring met zelfbouwen... ik speel met 2 ideetjes namelijk:

    idee 1: een squier classic vibe custom kopen en deze upgraden (sowieso een p90 in de neck) en wat ik voor de rest nog nodig vind.

    of

    idee 2: via GFS body & neck kopen en de rest van de onderdelen.

    Kortom zijn er mensen die ervaring hebben met het modden van een squier of het in elkaar zetten van GFS parts en deze willen delen? Voor mij is het het belangrijkst dat ik eindig met een goede telecaster waar ik zelf wat aan heb gedaan voor rond de 400 a 500 euro

    Alvast bedankt

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2012
    Locatie
    Vinkytown, Grunn
    Berichten
    421

    Standaard

    Ik vind eigenlijk wel een beetje dat wat je nu zegt niet heel erg ver uit elkaar ligt. Als zelfbouw zie ik toch dat je op z'n minst de body zelf maakt, jattochniettan? :P

    Neemt niet weg dat modden, samenstellen of bouwen allemaal tof is om te doen. Ik heb eens een Tele uit willekeurige onderdelen in elkaar gezet en het resultaat was best prima (heb hem nu weer uit elkaar omdat ik toch wat andere plannen heb). Bij het zelf in elkaar zetten van een in onderdelen gekochte gitaar gitaar moet je natuurlijk rekening houden met de afwerking (of misschien koop je afgewerkte onderdelen). En wat je ook doet, je moet toch leren de boel af te stellen.
    Gitaartjes: Danelectro Pro/GSA60/Guyatone LG50/Squier Mustang Bass
    Versterkertjes: Woodstock G-MP1/Hohner Vendetta 65/Peavey Royal 8/Orange Crush 35B

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 oktober 2012
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    149

    Standaard

    Koop een bouwpakketje!

    Da's een beetje van beide werelden. je weet zeker dat alles bij elkaar past en bedraad is etcetera, maar je hebt toch de lol van het zelf afwerken, lakken, in elkaar zetten.

    En alle onderdelen die je niet bevallen kan je probleemloos vervangen.
    zo'n Pakket heb je vanaf (minder dan) 100 euro, dus voldoende budget over voor een upgrade.

    Ik heb op het forum al een Strat, een SG en een LP (ikzelf) voorbij zien komen.

    Succes met je keuze en je project.

    Grtz
    Te koop aangeboden wegens beëindigen hobby:
    Diverse elektrische gitaar onderdelen, body's en halzen.
    In totaal zeker 2 complete gitaren + extra's.

  4. #4

    Standaard

    Wat kan ik volgens jullie het best doen? gewoon een standaard bouwpakket bij GFS kopen of voor iets meer geld de onderdelen los kopen? body, neck etc. ik heb op verschillende topics gelezen dat de losse onderdelen wel iets beter zijn. maar is het wel slim om met 0,0 ervaring gelijk duurdere onderdelen te kopen of kan ik beter eerst oefenen met een bouwpakketje?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    losse onderdelen kopen, op zijn minst zelf de body maken, al is een hals maken ook niet echt moeilijk. En er vanuit gaan dat je eerste zelfbouw niet de ultieme gitaar gaat worden. maar dat je wel veel geleerd zal hebben

  6. #6

    Standaard

    Ik loop zelf al enkele maanden met een vergelijkbaar plan rond.
    Daarom heb ik al zowat elk forum afgeschuimd wat zelfbouw/samenrapen/partscaster-toestanden betreft.
    Rode draad is hier toch wel dat de zelfbouwpaketten van GFS er niet zo goed uitkomen.
    Veel paswerk/bijschuren/bijfrezen...enz...
    Nu, de "SX" gitaren die GFS verkoopt blijken dan weer wel goed te zijn in verhouding tot hun prijs.
    Misschien kan je daar wat mee, loopt het fout(de mods dan), dan heeft het je tenminste geen arm en een been gekost.
    En hun pickups zijn blijkbaar ook de slechtste nog niet.
    Hardware zoals bruggen en trems blijkt dan weer rommel te zijn.
    Zie het als een chassis vanwaar je verder bouwt.

    Voor de iets grotere budgetten:
    Warmoth, als je echt al weet wat je wil, die jongens maken alles op maat, en heel hoge kwaliteitsniveau.
    en +/-200,00 $ + verzending voor een TOP body of nek lijkt me niet zo extreem.

    USACG, idem...


    Hopelijk heb je er wat aan...

    Dirk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top