Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard Gesigneerde slagplaat fixeren/vernissen

    Hallo gitaarnetters,

    Een aantal weken heb ik een slagplaat door mijn favoriete band laten signeren.
    't is echter zo dat één van de handtekening door gebruik is gaan vervagen,
    ik had dan ook geen bescherming voorzien, shame on me.
    De slagplaat is intussen opnieuw compleet, en ik had het graag zo gehouden.

    Kan iemand me tips geven om te voorkomen dat ze opnieuw gaan vervagen?
    Wat gebruik ik het beste? Ik vermoed een soort vernis, maar er bestaat zoveel.
    Mogelijk zijn een aantal produkten misschien wel schadelijk en vermijd ik deze beter.
    Het betreft een pearloid slagplaat voor een strat.

    Bedankt voor jullie feedback.
    mvg, Johan

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Ik zou 'm aan de muur hangen. Liefst in een mooie lijst ofzo. Foto van de gitaar erbij, of van toen je 'm liet signeren.

    Op een podium staan met de handtekeningen van een andere band op je gitaar vind ik een beetje kansloos...

    Maar nu ben ik wel benieuwd naar je gitaar! Foto's!!!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 december 2009
    Locatie
    tussen de achterhoek en tukkerland
    Berichten
    568

    Standaard

    het is maar een idee, maar goed....

    slagplaat ontvetten met een sopje van afwasmiddel, (geen terpetine, want anders zijn de handtekeningen foetsie) daarna spuitbus kopen met blanke lak, dun laagje er overheen spuiten, laten drogen en monteren die plaat.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Ik zou er eerst een decal overheen plakken en die vervolgens sealen met blanke lak.
    Je kunt het HIER bijvoorbeeld zien hoe een mede-bouwer zijn logo op de headstock aanbrengt m.b.v. zo'n decal. Daarna gaat hij er nog blanke lak op doen.
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Het zal niet echt gemakkelijk zijn een blanke lak te vinden die echt goed hecht op een kunststof slagplaat.
    Meestal moet je dan eerst een hechtprimer gebruiken en die zijn meestal niet echt transparant.
    Misschien dat een goede (auto)verfwinkel of autospuitereij een goede oplossing heeft...

  6. #6

    Standaard 5 slagplaat 2 wijd

    Hi
    Je ziet maar dat er over smaak niet valt te twisten. De een wil niet met de slagplaat met handtekeningen van een ander op het podium en ik heb het niet zo op slagplaten.
    Maar jij bent kennelijk onverschrokken. Hij is fijn!
    Als je de gok niet wil nemen met blanke lak en als je veel waarde hecht aan die zaak, koop dan een rolletje boeklon, vraag de hulp van een handig grietje (die hiervoor meer geduld hebben dan de meeste kerels) en plak er een heel mooi dun laagje folie overheen.
    Als dat boeklon spul goed is gehecht, moet je echt als een baviaan te keer gaan om die laag weer los te krijgen.
    Succes.
    Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top