Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 32
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Het blijft voor beginnende bands idd enorm lastig om optreedmogelijkheden te vinden. Zeker als je een alternatief genre speelt (zoals wij met progressive metal). Maar toch, als je zaaltjes hebt gevonden is het eigenlijk gewoon zaak om ze dood te spammen. Wij hebben afgelopen vrijdag een gig gehad omdat ze toevallig plek hadden. Gewoon door te bellen.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Wij zitten dus idd beetje op het zelfde punt. Btw 18 nummers in een jaar doe je goed Eigen werk?
    Nee nee, was dat maar

    covers helaas. Je moet ergens beginnen he.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Doe je huiswerk! Toen ik Euro Cinema begon heb ik een jaar lang elke flyer, uitgaansagenda etc. uitgespit om te zien waar andere bands in onze stijl zoal optraden. Ben ook zo vaak mogelijk naar die bands gaan kijken om te zien hoe dat ging en wat het niveau was. De zalen heb ik gecategoriseerd in haalbaar, misschien haalbaar en voorlopig te hoog gegrepen. Ook heb ik voor zover het ging uitgezocht welke avonden in de zalen door wie geprogrammeerd werden, en hoe ik daarmee in contact kon komen. En dan vervolgens myspacen, emailen, binnenlopen, opbellen, nog eens bellen, etc. Teringveel werk allemaal, maar als je serieus bent met je bandje moet je eraan wennen: je bent (veel) meer tijd kwijt aan jezelf promoten en dingen regelen, dan aan muziek maken.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Bedankt cinema! ik ben idd mezelf aan het orienteren op kroegen en zaaltjes waar geregeld bandjes staan. Ik merk wel dat je met pop of blues makkelijker aan de bak komt dan met hardrock. Voor die stijlen staan veel meer kroegen open en je kunt ook op jaarmarkten enzo spelen. Daar zetten ze neit zo heel snel een rockband weg, mits er een rockpodium is gemaakt.
    We gaan eerst eens naar een goede demo toewerken en vervolgens volle bak aan de promotie!
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  5. #15

    Standaard

    Ik zit ook in een net opgerichte band. we zijn ongeveer opgericht in het najaar van 2010.
    Als tip had ik, vraag wat na bij plaatselijke evenementen. bijv tijdens een grote playback show (ons eerste concert) of zoek eens naar benefiet concerten.

    Wij zijn allemaal nog maar rond de 14 dus heeft iemand ook nog goede podium tips voor ons?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Welke omgeving kom je?
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 augustus 2009
    Locatie
    Daar ergens
    Berichten
    130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door redlips Bekijk bericht
    Ik zit ook in een net opgerichte band. we zijn ongeveer opgericht in het najaar van 2010.
    Als tip had ik, vraag wat na bij plaatselijke evenementen. bijv tijdens een grote playback show (ons eerste concert) of zoek eens naar benefiet concerten.

    Wij zijn allemaal nog maar rond de 14 dus heeft iemand ook nog goede podium tips voor ons?
    Kijk eens of een jongerencentrum weleens optredens heeft. Soms hebben die shows voor heel weinig entree, maar je kan wel optreden voor een publiek.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2008
    Locatie
    In d'n Achterhoek
    Berichten
    2.802

    Standaard

    Bij ons heeft het ook wel even geduurd voor het aan het rollen kwam. In het begin vaak gewoon op feestjes van kennissen enzo. Daar komt vaak wel heel wat man en als je jezelf nou goed neerzet dan praat het zich vaak wel rond. Ook spelen wij een beetje nummers die die lui over het algemeen wel ligt, dus beetje blues naar hardrock, 80s hits enzo.

    Verder gewoon veel naar andere bands gaan kijken, contacten leggen. En vooral zorgen dat elke show staat als een huis. Zo hadden we laatst ons eerste echte goed betaalde optreden in het lokale café, dat ging erg goed en we kregen zelfs een bonus, met als resultaat dat we nog een keer terug mogen komen en een ander café ons ook al heeft gevraagd.
    "Till I Cadillac"

    Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Bij ons begint het nu ook een beetje te rollen. Afgelopen half jaar veel bandwedstrijdjes en open podium plaatsen gespeeld. De muziek valt op de meeste plaatsen toch wel goed in de smaak. Momenteel weer 3 betaalde optredens in de planning staan dus het begint te komen. Bandwedstrijdjes (zeker als je wint) zorgen toch wel voor een goede promotie.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 augustus 2009
    Locatie
    Daar ergens
    Berichten
    130

    Standaard

    Hoe vorm je eigenlijk een band, als je net een beetje kan gitaarspelen?
    You do not have to be old to be wise!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top