Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard Tips voor beginnende bands

    Ik wist niet zo goed waar ik dit topic moest plaatsen en kon met de zoekfunctie ook niet echt iets vinden.
    Het lijkt me wel handig om een soort topic op te zetten met tips voor beginnende bands. Dan bedoel ik niet alle basic tips maar vooral wanneer je gereed bent voor optredens.
    Wij hebben nu na 1,5 jaar repeteren een setlistje met 9 eigen nummertjes en 2 covertjes, genoeg om een uurtje te vullen.
    Maar wat nu? We zijn vollop bezig op zoek naar bandwedstrijdjes en kroegjes waar we op kunnen treden. Maar misschien kunnen we hier in dit topic een lijstje maken met kroegjes waar beginnende bands welkom zijn om avondje te spelen. Of tips voor bandwedstrijdjes of in ieder geval dingen die je band wat verder kunnen helpen.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  2. #2

    Standaard

    Welk genre spelen jullie? Welke 2 covers spelen jullie?
    Organisatoren van optredens en contests willen altijd graag op voorhand weten hoe een bandje zich profileert.

  3. #3
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Bedankt showband. erg leuke site om die stukken eens te lezen.

    @Riste: Wij spelen stevige hardrock met een knipoog naar de 80's. De covertjes zijn if you want blood van acdc (welke er waarschijnlijk uit gaat en word vervangen door een andere) en running wild van airbourne.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  5. #5

    Standaard

    Even een schaamteloze topic hijack maar ik heb een vraag over hoe je als beginnend bandje nou optredens regelt. Bestaat er misschien een lijst op internet van kroegen die "open podium"-avonden organiseren?

    Wij hebben na een jaar repeteren nu zo'n 18 nummers. We hebben al een paar keer op feestjes gespeeld van vrienden en kennissen. 18 nummers is nog net niet voldoende om een hele avond te vullen in een kroeg of iets dergelijks. Een open podium is zou dus voor ons heel goed zijn om in ieder geval af en toe eens op te treden en wat podiumervaring op te doen. Maar waar vind je ze?

    Heb al een paar adresjes gevonden via google maar meer is beter natuurlijk!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2010
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    473

    Standaard

    Misschien een domme vraag maar ik heb altijd al willen weten hoe je nou een nummer opneemt.

    Alles tegelijk (Gitaar, bas, drum, vocals)

    Of een voor een en dan met software alles bij elkaar plakken.
    En kan je op Thomann boxen kopen voor de vocals?

    Grtz Flame

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 oktober 2007
    Locatie
    Katlijk
    Berichten
    4.088

    Standaard

    Recording topic?
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rudolf Bekijk bericht
    Even een schaamteloze topic hijack maar ik heb een vraag over hoe je als beginnend bandje nou optredens regelt. Bestaat er misschien een lijst op internet van kroegen die "open podium"-avonden organiseren?

    Wij hebben na een jaar repeteren nu zo'n 18 nummers. We hebben al een paar keer op feestjes gespeeld van vrienden en kennissen. 18 nummers is nog net niet voldoende om een hele avond te vullen in een kroeg of iets dergelijks. Een open podium is zou dus voor ons heel goed zijn om in ieder geval af en toe eens op te treden en wat podiumervaring op te doen. Maar waar vind je ze?

    Heb al een paar adresjes gevonden via google maar meer is beter natuurlijk!
    Wij zitten dus idd beetje op het zelfde punt. Btw 18 nummers in een jaar doe je goed Eigen werk?
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Wij zitten dus idd beetje op het zelfde punt. Btw 18 nummers in een jaar doe je goed Eigen werk?
    Tja, als grindcore band heb je zo 18 nummers in een oefensessie
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rudolf Bekijk bericht
    Even een schaamteloze topic hijack maar ik heb een vraag over hoe je als beginnend bandje nou optredens regelt. Bestaat er misschien een lijst op internet van kroegen die "open podium"-avonden organiseren?

    Wij hebben na een jaar repeteren nu zo'n 18 nummers. We hebben al een paar keer op feestjes gespeeld van vrienden en kennissen. 18 nummers is nog net niet voldoende om een hele avond te vullen in een kroeg of iets dergelijks. Een open podium is zou dus voor ons heel goed zijn om in ieder geval af en toe eens op te treden en wat podiumervaring op te doen. Maar waar vind je ze?

    Heb al een paar adresjes gevonden via google maar meer is beter natuurlijk!
    Ligt een beetje aan je muziekstijl. Maar, open podia hebben ze in elke stad. Verder kan je wellicht giggen in je oefenruimte (velen hebben ook een wat grotere ruimte met een bar enzo). Studentenfeestjes zijn ook prima te scoren, maar daar moet je al wat mensen voor kennen. Kroegen lukt wel, maar dan moet je óf er iemand kennen, óf iemand moet je naar voren schuiven. Of natuurlijk gewoon je demo brutaal in de cd speler duwen

    Netwerken is, hoe smerig het ook is, een handige manier om aan gigs te komen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top