Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard feedbackarme elementen

    Heb tegenwoordig Bill Lawrence elementen in m'n gitaar zitten maar bij hoge volumes en vooral met m'n delay wil deze nogal eens gaan feedbacken.
    En dan bedoel ik de hinderlijke soort feedback.

    Weet iemand daarom goede feedbackarme elementen?
    Ik speel hardrock, geluidafstelling zit wat tussen iron maiden en metallica in.
    niet te veel mid en niet te veel scoop.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Over welke Bill Lawrence gaat het hier : Bill Lawrence USA of Wilde Pickups ?
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  3. #3

    Standaard

    Nou daar vraag je me wat.
    Heb ze er al een jaar of twintig in zitten.
    wilde pickup's zegt me helemaal niets, denkl dat het toch amerikaans is.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Wilde Pickups is het merk dat de designer/uitvinder gebruikt tegenwoordig. Bill Lawrence USA is het merk dat zijn oude zakenpartner gebruikt. Beiden zijn geen vrienden meer. 20 jaar geleden, da's een schimmige tijd in het gebruik van de naam Lawrence en dan wordt het moeilijk om de juiste producent vast te stellen (als het over de L500's gaat : als de blades plat zijn, zijn het waarschijnlijk BLUSA, als ze gebogen zijn wellicht die van de man himself)

    Waarom zou je niet opnieuw voor Bill Lawrence/Wilde pickups gaan ?
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  5. #5

    Standaard

    De BL van mij is zwart, heeft geen punten onder de snaren maar twee dunne lange strips.
    Wil best wel weer voor BL gaan hoor, het zijn enorme scheurijzers.
    Nou mag de scheur voor mij wel iets minder zolang het maar niet gaat feedbacken.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Als je het in de Bill Lawrence-hoek wil houden, lijken de L90's wel wat voor je : net wat minder scheur dan wat je nu hebt, maar nog steeds genoeg, en net wat meer mids en wat minder scooped. (iemand heeft de vergelijking gemaakt tussen de L500 en de L90)
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Music

    dan kom je toch al snel uit bij elementen met een minder hoge output. of je gebruikt minder gain, kan ook. probeer eens je elementen iets lager in de body te draaien. dit wil ook wel een beetje helpen.

    succes en groeten Pasqual.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top