Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29
  1. #1

    Standaard Aankoop nieuwe lampen versterker

    Hallo allemaal,
    ik ben op zoek naar een nieuwe versterker en omdat het aanbod vrij breed is had ik graag enkele meningen gehad.
    Ik speelde altijd op een Roland cube 30( waarvan ik heel tevreden ben geweest ondanks het een transistor versterker is) maar ik ben nu op zoek naar iets met wat meer ballen.
    De versterker mag liefst zo veelzijdig mogelijk zijn en er moet niet te veel tralala aan de versterker zijn aangezien ik mij toch aparte pedaaltjes ga aanschaffen.

    Een veelzijdige, eenvoudige lampen versterker dus van 700 -1200 Euro

    Sam

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.581

    Standaard

    Zo veelzijdig mogelijk én eenvoudig zonder teveel poespas? Dat snap ik niet. Maar aangezien je met pedalen gaat werken, zou ik een goeie éénkanaals adviseren, dan heb je één goed basisgeluid waar je op verder kunt borduren met pedalen.

    Wat is de stijl waar je in zoekt? Zoek je een rauw geluid of juist een warm clean?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #3

    Standaard

    Ja excuses, ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest.

    Met veelzijdig bedoel ik dat je met het geluid vanalle kanten op kan. Een basisversterker zoals je zij dus met veel mogelijkheden. Niet zoals bijvoorbeeld een Bassman waarmee je enkel die goeie warme clean kan uithalen.

    Ik speel eigenlijk het liefst rock, die variëert van Led Zeppelin tot Queens Of The Stone Age.
    Maar ik heb ook mijn jazz en blues invloeden hoor.

    Sam

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Ik begrijp er ook nog niet zoveel van hoor... Bedoel je met tralala soms onboard effecten? Dus wil je wel een versterker waar je je clean en scheur uithaalt, aangevuld met effectpedalen voor b.v. delay, chorus, noem maar op.
    S.v.p. duidelijk uiteenzetten wat je nou precies wilt. Het is zo vermoeiend om voor anderen in te moeten vullen. Maar btw. welkom op ons forum!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.581

    Standaard

    Maar als je alles uit pedalen gaat halen, waarom zou je dan ontieglijk veel kanalen willen? Vergis je niet, een goeie éénkanaals is veelzijdiger dan je zou denken. Met je gitaarvolume kun je een hoop verscheidenheid in drive halen.

    Als je in één keer van al je pedalen af wil, zou je de Marshall JVM eens kunnen proberen. 4 kanalen die elk 3 stadia van hoeveelheid drive hebben. Maar ja, die is niet echt eenvoudig.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Ik weet niet of ie veel kanalen wil op zijn amp... Ik zou ook een goeie 1-kanaals amp willen adviseren, als basis voor al zijn soundwensen. Zo doe ik het ook, naar volle tevredenheid.

  7. #7

    Standaard

    Het is zoals guitarguru zegt dat ik op zoek ben naar een versterker die veelzijdig kan zijn. Door toevoeging van effectpedalen.
    Die JVM is dan in principe het tegenovergestelde van waar ik naartoe wil. Ik wil eigenlijk ook een versterker met 1 kanaal.

    Hopelijk ben ik nu duidelijker geweest.

    Sam

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.581

    Standaard

    Nou, een Bassman is ook een eenkanaals, en ook best veelzijdig. Je moet hem alleen (zoals zoveel amps) goed op zijn donder geven.

    Maar ik zou op basis van je wensen eens kijken bij een Vox AC30. Veelzijdig is ie iig wel, en volgens mij ook eenkanaals.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EFF-Sam Bekijk bericht
    Het is zoals guitarguru zegt dat ik op zoek ben naar een versterker die veelzijdig kan zijn. Door toevoeging van effectpedalen.
    Die JVM is dan in principe het tegenovergestelde van waar ik naartoe wil. Ik wil eigenlijk ook een versterker met 1 kanaal.

    Hopelijk ben ik nu duidelijker geweest.

    Sam
    Nee, nou ben je me helemaal kwijt! Je zegt eerder dat je niet b.v. een Bassman wil, met enkel een clean kanaal...... Begin nou eens helemaal van voren af aan, en leg duidelijk uit wat je wilt.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Wil je b.v. ook je vervormde sounds halen uit pedalen, of juist uit de versterker?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top