Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 37 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 363
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Het doet me denken aan de 80's, Anthrax, Maiden, Slayer, maar dan zonder die irritante "zangers"
    Interessant! Die vergelijkingen hadden we nog nooit gehad, maar toch zijn het dikke complimenten, tnx!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    En ik heb ook jaren lang een '78'er JMP 50W. combo (soort van 2204) gehad, dat soundje >>> , nog steeds wel spijt van dat ik die niet meer heb.
    Boostertje/lichte overdrive ervoor en scheuren maar! Hard, direct, vet... Alles zit er in!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Welke show zou het leukst zijn om bij te wonen denk je?
    Goeie vraag. Bij Gods of Groove kun je veel bands zien maar Karma to Burn moet je ook een keer live gezien hebben. Ik laat het aan jou over!

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Sommige licks doen me denken aan (vooral) de eerste 2 albums van Maiden, die vind ik nog steeds het best overigens, en bovendien met een goeie zanger.
    Anthrax en Slayer vanwege de riffs en ritmes, maar ook vanwege de algehele sound.

    Ik denk dat ik de 26e nov. dan naar Den Bosch kom.
    Zou het verstandig zijn om kaarten in de voorverkoop te bestellen, of zou ik gewoon op de avond zelf kaarten bij de ingang kunnen kopen?

  3. #33

    Standaard

    Goeie productie!
    De rhythm tracks zijn lekker 'gedubbed' opgenomen en niet over-eq'ed.
    Solo's word ik soms 'n beetje kriebelig van door het bijna bibberende (beetje amateur-achtige) vibrato. Ëen aantal passage's of tonen zijn ook wat vals en ik mis de 'feel' zeg maar.
    De song 'an sich' (heb alleen 'Axe' beluisterd) vind ik wel lekker!
    Laatst gewijzigd door Robbert v.d. Hanenberg; 29 oktober 2010 om 17:29

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robbert v.d. Hanenberg Bekijk bericht
    Solo's word ik soms 'n beetje kriebelig van door het bijna bibberende (beetje amateur-achtige) vibrato. Ëen aantal passage's of tonen zijn ook wat vals en ik mis de 'feel' zeg maar.
    Bedoel je dan mijn solo (3:47-4:15), de gastsolo's van Peter van Elderen (Peter Pan Speedrock; 4:53-einde) of wat leadpartijen tussendoor?

    Als het om de mijne gaat of de extra lead partijtjes: ik ben geen sologitarist en heb er eerlijk gezegd nog steeds geen plezier in. Laat mij maar lekker slag spelen, vind ik veel relaxter!

  5. #35

    Standaard

    Ah, is de eerste solo van jouw hand? Ik vind het stiekem het hoogtepunt van het nummer
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    7 snaren is zoooo uit. Moet je luit gaan spelen. Heb je er 18, dat is pas metal.
    ... yeeeaaaahhh

  6. #36

    Standaard

    Bijv: De (2-stemmige) lijnen rond 2:12 min.-2:13 min...2:58 min. tot 3:05 min...in de eindsolo zitten ook wat passage's die qua intonatie wat minder zijn.

    Het klinkt allemaal ietwat 'Kirk Hammett'-achtig, die ik qua tone / vibrato / intonatie nou niet echt denderend vind (en velen met mij), terwijl ik Metallica als band juist zwaar vet vind, maar goed, veel gitaristen die net 'n paar jaar gitaar spelen zweren bij Metallica (en dus ook bij Kirk!). Moet dus oppassen dat ik niet 'n hoop fans op m'n nek krijg...haha.
    En tja...tis natuurlijk allemaal heel relatief want ook 'met' Kirk heeft Metallica commercieel gezien nooit geen reden tot klagen gehad...

    Ik wil hiermee niets 'afbreken' want ik vind de track verder juist heel tof.
    Veel gitaristen die nooit worden geattendeerd op vibrato of intonatie 'horen' het vaak ook niet...kunnen er daardoor ook nooit aan 'werken'...daarom zeg ik het ook, vooral omdat het naar mijn mening een van de belangrijkste facetten van (lead) gitaarspelen is.

    Succes met de optredens!

  7. #37

    ideetje

    @Robbert

    Ik hoor er serieus geen Metallica in hoor.
    Allereerst vind ik dat de vibrato bij 2.12 - 2.13 prima past, lekker zenuwachtig voor de grote riff Bij het stuk van 2.58 - 3.05 snap ik niet eens wat je er nou zo ruk vindt klinken (ik vind het wel lekker Baroness-achtig, goede fill) en de eindsolo klinkt ook gewoon prima hoor

    En waarom moet je zo onnodig vaak Metallica vermelden? En vervolgens ook nog roepen dat je er maar niets over moet zeggen omdat je anders mensen die net een paar jaar spelen en dus 'niet beter weten over écht goede muziek' (volgens jou) op je nek krijgt. Dat is toch vragen om ruzie?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    7 snaren is zoooo uit. Moet je luit gaan spelen. Heb je er 18, dat is pas metal.
    ... yeeeaaaahhh

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Robbert heeft wel een punt, het is geen mooi of perfect gitaarspel. Ik hou ook meer van frasering en perfect spel, maarrrr wellicht past een rauwe solo wel in het plaatje. Ik vind het over het algemeen erg lekker klinken hoor, wellicht hadden de solo's wat dikker gekund.

    Maar Robbert, je kunt ook niet van elke gitarist verwachten dat ze kunnen spelen zoals jij, sterker nog, verwacht maar niet dat veel gitaristen spelen zoals jij. (En nee, ik wil geen veren in je reet stoppen).
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

  9. #39

    Standaard

    Shredtallica: ?Ruzie? Ik heb niet gezegd dat de song Metallica-achtig is...ik leg alleen de link met Kirk Hammett vanwege het vibrato / intonatie verhaal (geef duidelijk aan dat ik Metallica te gek vind). Je hoort mij bovendien niet zeggen dat iemand die net 'n paar jaar gitaar speelt 'geen verstand heeft van muziek'. Het enige wat ik aan wil geven is dat gitaristen die net 'n paar jaar spelen vaak minder bezig zijn met dingen als vibrato en intonatie, daar is ook niets mis mee, zeker niet in 't begin, maar er zijn genoeg gitaristen die er 'nooit' op geattendeerd worden, daarom zeg ik het...bedoel 't juist positief, zeker omdat het bandje heel ok is.

    Minoin: Wat betreft dat 'rauwe'...begrijp wat je bedoelt...heeft ook wel iets natuurlijk, maar 't laat natuurlijk ook wel iets doorschemeren in dit geval. Als 'n gitarist meer bewust is van 'tone', hoe hij elke noot wil overbrengen, kan hij juist ook heel rauw en bijna vals dingen uit z'n snaren wringen, dat heeft dan juist echt iets. Elke gitarist, ongeacht z'n talent, die zich wat meer bewust gaat worden van z'n tone / vibrato kan erop vooruitgaan denk ik.
    Laatst gewijzigd door Robbert v.d. Hanenberg; 29 oktober 2010 om 22:02

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.288

    Standaard

    Godver, alsof je op een duintop staat met windkracht 10, ik hou dervan!!!!!
    Wie heeft zangers nodig, hel en verdoemenis gedoe hangt me mijlenver de keel uit.
    En nu snel richting 030 regio!
    Geen tekst over de techniek, ik speul geen metal maar ik hou van rauw.
    Mwa...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top