Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Kerststukje

  1. #1

    Standaard Kerststukje

    Nee, niet zo'n geval met dennetakjes en een kaars in het midden maar een stukje muziek van eigen hand.
    Oorspronkelijk dateert het nummer uit 2006 maar ik heb het opnieuw gearrangeerd. Ik had indertijd het onzalige idee om iets te schrijven in de kerstsfeer. Je kent het wel, een beetje melancholisch maar toch uitbundig vrolijk. Uiteraard komen ook de bekende cliché's aan bod: klokken, bellen, plukviolen enzovoorts. Volgens mij heb ik die sfeer aardig te pakken maar oordeel vooral zelf. Ho ho ho!

    Christmas for Dummies

    De nepgitaar is overigens een gesampelde Martin D-41 (plugin van Amplesound).
    Speciaal voor de puristen is hier de gitaarpartij nog een keer op een echte gitaar.

    Christmas for Dummies (take 4)

    Deze opname vond ik niet geschikt voor het uiteindelijke arrangement omdat...
    a) Hij ligt niet lekker in de mix met andere instrumenten.
    b) Lelijk piezo geluid want ik heb geen microfoon. Die Martin van rond de 5000 euro klinkt toch wat beter, ook al is het dan een sample.
    c) Hoe vaak ik het ook probeer, het lukt me stomweg niet om foutloos te spelen.


    Fijne kerstdagen en de beste wensen voor 2018!
    Laatst gewijzigd door mountainman; 19 december 2017 om 16:43 Reden: links aangepast voor mobiel (hopelijk)
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.979

    Standaard

    Kan n niet spelen of downloaden op d mobiel

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Kan n niet spelen of downloaden op d mobiel
    Ik heb de links aangepast. Kun je het nog een keer proberen?
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  4. #4

    Standaard

    Hier doet ie ut. Op mijn desktop om duidelijk te zijn. Waarop Drop Box is geinstalleerd.
    Om kwart voor vijf ben ik me met mijn brood (bakt vannacht) en ons avond eten gaan bezighouden. Dus op mijn IPad weet ik het niet., dat probeer ik straks.

    Als ik dan toch Sky Radio, the Christmas station liedjes met luisteren, dan deze maar s.v.p.

    Uit oogpunt van poen is het natuurlijk ideaal. Ieder jaar wordt het opnieuw kerst, maar het genre ligt me niet helemaal.
    Binnen het genre een topper, dat dan weer wel. In gedachten hoor ik Vivian Stanshall zeggen: Tubular Bells.

    Kom op Mountainmannetje, je hebt humor, je hebt meer dan voldoende kennis van je instrument en van wat je er mee wilt doen...., blaas me maar rustig van die kruk.
    Fijn gedaan.
    Ik wacht min og meer geduldig op de volgende oprisping. Smiley!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Hé leuk

    Ik heb ook nog een opname die ik in 2009 als on-line Kerstkaart voor familie en vrienden heb ingezet en verder nooit wat mee gedaan. Toch ook maar eens posten nu we toch in de Kerstsfeer zijn.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #6

    Standaard

    Hij doet het fantastisch, M.
    Hè ja, Plant, it’s only entertainment right?, zei Beth Hart in Paradiso. Alleen het Engelse deel natuurlijk.
    Hij is fijn.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  7. #7

    Standaard

    Dank heren. Ja ja, een beetje schaamteloze kitsch moet kunnen met kerst.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  8. #8

    Standaard

    Doe mij toch maar de guitar only versie Qua in de mix liggen zou je die misschien samen met de gesampelde partij kunnen proberen. Nadeel van de gesamplede gitaar is dat het doorklinken van de noten binnen arpeggio's niet werkt als bij een echte gitaar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top