Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 14 EersteEerste ... 4121314
Weergegeven resultaten: 131 t/m 138 van 138
  1. #131
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Locatie
    Venus
    Berichten
    2.169

    Standaard

    Twee keer ZZ Top is geen probleem, die twee nummers plakken ze zelf al jaren aan elkaar tijdens live concerten. Het einde van La Grange vraagt er gewoon om om gevolgd te worden door Tush.
    Mooie spullen, maar kun je ook een beetje spelen?

  2. #132

    Standaard

    The Works Setlist

    Electric Set:
    Doobie Brothers – Long Train Running
    Eric Clapton – I Shot The Sheriff
    Eric Clapon - Old Love
    Beatles – USSR
    Beatles - Yer Blues
    Stevie Ray Vaughn – Cold Shot
    Red Hot Chili Peppers – Under The Bridge
    Pearl Jam – Alive
    Marillion – Pseudo Silk Kimono
    Marillion - Kayleigh

    Unplugged Set:
    Nirvana – Come As You Are
    Beatles – Gently Wheeps
    Iggy Pop – The Passenger
    Pink Floyd – Wish You Were Here

    Electric set:
    Pink Floyd – Pigs
    Pink Floyd - Hey You
    Pink Floyd - Comfortably Numb
    Porcupine Tree – Time Flies
    Black Sabbat - Paranoid

  3. #133

    Standaard

    Mooi setlistje al is dit volgens mij niet bestemd voor een doorsnee rockcoverbandpubliek

    Er zitten een aantal bekende nummers bij die iedereen wel kent (en mits een minimum aan goede smaak ook goed vind) maar toch ook wat dingen die voor een selecter publiek zijn zoals Marillion, Porcupine Tree, zelfs Pink Floyd.

    Ik moet zeggen dat ik eindigen met Paranoid wel wat vreemd vind na 3 PF en één PT nummer. Maar hier zou ik wel een leuke avond aan beleven!
    Laatst gewijzigd door Rafke Pafke; 11 juli 2012 om 10:54

  4. #134

    Standaard

    Hoi Rafke,

    Bedankt voor je antwoord en beschouw dit zeker als een compliment

    Nu wil het dat we met twee symfo en twee mainstream muzikanten aan het werk zijn en ik wil dat iedereen een zegje in de band heeft.
    Alhoewel ik de eindverantwoording op me neem betreffende het beslissen welke nummers we van de aanbevolen artiest doen. We willen ook geen doorsnee coverband zijn die de ge-eikte nummers spelen, maar willen net wat andere nummers doen van de bekende artiesten. De bedoeling is om van elke artiest drie nummers te coveren. We ondervinden bij het live zien van coverbands dat als je dan eindelijk een goed nummer hoort van een groot artiest, je dan maar één nummer krijgt te horen. We vinden dat wat jammer en willen het daarom iets anders doen.

    Maar eigenlijk willen we doen wat we zelf leuk vinden en niet wat het publiek wil. Ga je dan op je bek dan kunnen we daar mee leven en is het onze fout. Het is helemaal frustrerend als je doet wat je niet leuk vind en dan alsnog onderuit gaat.

    Paranoid spelen we als enchore, alleen als het publiek erom blijft vragen/ roepen.. en vinden het dan wel leuk om na vijf minuten met iets totaal anders terug te komen dan waarmee we eindigen, maar mischien hebben we het bij het verkeerde eind. Over twee maanden gaan we het ondervinden

  5. #135

    Standaard

    Ah, je hebt deze setlist nog niet live gebracht als ik het goed begrijp? Laat ons hier dan maar weten hoe het gegaan is binnenkort.

    Zoals je wellicht gezien hebt in dit topic speel ik zelf ook in een rockcoverband. Veel van de nummers die we spelen behoren inderdaad tot het standaardwerk dat talloze coverbands brengen. We hebben er gelukkig ook een aantal die eruit springen door het feit dat ze wat origineler zijn. Maar ik vind dit een moeilijke lijn om te bewandelen. Als coverband hoop je toch dat het publiek positief reageert op je nummerkeuze. Met onbekendere nummers is de kans groot dat ze je maar wat staan aan te gapen (of naar de bar verhuizen).

    Zo zou ik graag bijvoorbeeld iets van pakweg Masters of Reality spelen, maar waarschijnlijk gaat dan geen hond in de zaal weten wat we spelen, laat staan daarop uit zijn dak gaan.

  6. #136
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.706

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DBS Bekijk bericht
    Paranoid spelen we als enchore, alleen als het publiek erom blijft vragen/ roepen.. en vinden het dan wel leuk om na vijf minuten met iets totaal anders terug te komen dan waarmee we eindigen, maar mischien hebben we het bij het verkeerde eind. Over twee maanden gaan we het ondervinden
    Kan idd wel leuk zijn. Ook een bekend genoeg nummer om ermee weg te komen als 't qua stijl net ff niet werkt .

    Wij hebben altijd een paar reserves liggen als eventuele toegift.
    Om een béétje te kunnen blijven denken dat we maatwerk kunnen leveren .
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  7. #137

    Standaard

    @Rafke,

    Het is inderdaad best moeilijk om een goede keuze te maken qua setlist, ben ik helemaal met je eens. We krijgen wel hele positieve feedback van de bands en bezoekers die bij ons in het pand spelen/ langskomen en de eigenaar vind dat we er als band zijnde boven het gemiddelde uitsteken. Daar houden we ons maar aan vast. Ik denk ook dat we eindigen met twee soorten setlists, de één wat meer gangbaar als de andere. Nu moet ik zeggen dat de lijst die we hebben best wel gangbaar is, op PT na dan.. de rest kent iedereen wel. Ik zal zeker een verslag uitbrengen na ons eerste optreden..

    ps, we hebben wel een klein voordeel dat als we ons eerste optreden doen, we ruim dertig man 'eigen publiek' meenemen. Het tweede voordeel dat we hebben, is dat de kroeg eigenaar heel enthousiast werd toen ik vertelde dat we vier nummers 'Floyd' spelen en het liefst hebt dat we morgen al komen spelen, hoewel hij elke week een band heeft staan. Dus eigenlijk kunnen we het eerste optreden niet echt vergelijken/ maatstaven.

    Ik ben wel van mening dat je best wel, zo af en toe, een onbekend nummer tussendoor kan doen, er mag best wel geluisterd worden wat een band meer te bieden heeft dan het 'bekende' werk. Op die manier (denk ik) dat men des te meer enthousiast/ oplaaid bij de opvolgende meer herkenbare nummers.

    @pim

    Goed idee om meerdere toegiften achter de hand te houden, bedankt voor de tip!

    Bedankt voor jullie reacties..
    Laatst gewijzigd door DBS; 11 juli 2012 om 16:50

  8. #138
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2007
    Locatie
    roermond
    Berichten
    122

    Standaard

    Leuk topic btw...

    Wij spelen met de band de laatste tijd telkens twee lange sets, maar binnekort spelen we drie sets tijdens een feest op een boot op de maasplassen in Roermond.

    Dit zal waar schijnlijk onze setlist gaan worden:

    SET 1
    GIRL
    BAD CASE
    YOU OUGHTA KNOW
    JUST A GIRL
    KRYPTONITE
    FASCINATION
    HOW DO YOU DO
    KIDS IN AMERICA
    SHUT YOUR EYES
    USE SOMEBODY
    CANDY
    LIKE THE WAY I DO

    SET 2
    SIMPLY THE BEST
    BABY LOVE
    DANCE WITH SOMEBODY
    SOMEBODY TOLD ME
    WISH I COULD
    PLUG IT IN
    SEX ON FIRE
    BLACK
    GOOD GOD
    I SAW HERE STANDING THERE
    WALKING ON SUNSHINE
    TOWN CALLED MALICE
    UNDER THE STARS

    SET 3
    BRAZEN
    ANYPLACE,ANYWHERE,ANYTIME
    DON’T YOU FORGET ABOUT ME
    ROXANNE
    NARCOTIC
    KIDS
    LOVE SHACK
    IT TAKES TWO
    YOU CAN LEAVE YOUR HAT ON
    BLUE SUEDE SHOES
    WHAT’S UP
    SACRIFICE
    FIRE
    HOUND DOG
    MUSTANG SALLY

    UNDER PRESSURE
    I’VE GOT THE MUSIC
    RADAR LOVE

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top