Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 27
  1. #11

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    965

    Standaard

    kan niet op marktplaats op m'n stage
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    Duur bier DAAR krijg je Nederlanders mee over de zeik!

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Basseytje Bekijk bericht
    tot hoever moet ik dan doorsparen? 125 per speaker? 150?
    Dat zou je zelf ook wel een beetje kunnen bedenken als je ziet wat een beetje merk speaker kost....
    Goedkoopste full-range kast die ik op de markt breng kost € 1790,- en dat is weliswaar klankmatig een geweldig ding maar met een belastbaarheid van 350 Watt continu nog niet echt bijzonder te noemen.
    Verschil met de kastjes waar jouw oog op is gevallen is dat deze van berken multi zijn, er zit een hoogwaardig wisselfilter in, de drivers zijn topklasse neodynium exemplaren en er is veel tijd en geld in de ontwikkeling gestoken.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    965

    Standaard

    het geeft me weer een goed gevoel om te weten dat k tot mijn 30e moet doorsparen om een beetje speaker te hebben

    maargoed. heb mijn budget al opgekrikt naar 350. en zelf zal ik nog flink wat speurwerk doen..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    Duur bier DAAR krijg je Nederlanders mee over de zeik!

  5. #15

    Standaard

    Je komt nu over alsof je het belachelijk vindt dat goeie speakers geld kosten....

  6. #16
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.725

    Standaard

    Ik heb een PA bedrijf gehad en kocht speakers van JBL, RCF, Electro Voice, Altec Lansing etc. Nooit een stuk gehad en een achterlijk hoog rendement. De Altec Lansing 318 is een 15 inch speaker met een rendement van 103dB/w/m en die kostte indertijd iets van 1300 gulden, een losse 15 inch speaker dus.

    Een JBL 2445 driver kostte bijna 2500 gulden en een recone setje meer dan 600.

    Dap levert 15 inch speakers voor 49 euro en beweert een rendement te hebben van boven de 100 dB, ik heb daar geen enkel vertrouwen in maar het is wel goedkoop.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MusicXtra Bekijk bericht
    Je komt nu over alsof je het belachelijk vindt dat goeie speakers geld kosten....
    ik vind het belachelijk dat je denkt dat iemand van 21, zo 1-2-3, 1750euro op tafel kan leggen om een speaker te kopen. ik heb toch duidelijk mijn budget gegeven.

    ik snap dat je aan wilt geven dat kwaliteit geld kost. maar met minder moet ook kunnen. het moeten gewoon simpele fullrange speakers zijn.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    Duur bier DAAR krijg je Nederlanders mee over de zeik!

  8. #18
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.711

    Standaard

    Het voegt idd verder niet veel toe als 't om jouw probleem gaat. Al kan ik begrijpen dat sommige mensen getriggerd worden bij het zien van die speakers van onder de 100eu nieuwprijs .

    Ik denk dat je 2eHands voor die 350 wel wat moet kunnen vinden. Nieuw niet eens proberen met dat budget. Dat kan je zeker wel meenemen van die prijs-verhalen hierboven.
    Die link die Jim Haagmans postte lijkt me niet verkeerd voor wat jij ermee wilt. Sowieso ben ik als 't gaat om degelijk niet wars van Peavey.
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Basseytje Bekijk bericht
    ik vind het belachelijk dat je denkt dat iemand van 21, zo 1-2-3, 1750euro op tafel kan leggen om een speaker te kopen. ik heb toch duidelijk mijn budget gegeven.

    ik snap dat je aan wilt geven dat kwaliteit geld kost. maar met minder moet ook kunnen. het moeten gewoon simpele fullrange speakers zijn.
    En ik kan ruiken dat jij 21 bent en om die reden geen geld hebt?
    Daarbij geef ik slechts een voorbeeld van een echte kwaliteit speaker slechts om het contrast aan te geven met waar jij nu naar aan het kijken bent.
    Wordt wakker, niets is voor niets in deze wereld. Voor die € 99,- mag je blij zijn als er al geluid uit komt en is iedere discussie over kwaliteit echt flauwekul.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    965

    Standaard

    naja,

    ik heb nog wat rondgespeurd op marktplaats en ebay, en daar ben ik oa deze speaker tegen gekomen. ik weet dat het weer zo'n goedkoop ding is, maar hij spreekt me wel heel erg aan. vooral qua specs.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    Duur bier DAAR krijg je Nederlanders mee over de zeik!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top