Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17

Discussie: compressor live

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Maar ik heb even die band gegoogled die hij als voorbeeld geeft en ik geloof dat-ie juist de compressor als hoorbaar effect( "platgedrukte" vocalen) ipv als probleemoplosser wil gebruiken. Zeg maar zoals disco-gitaristen hetb gebruikten.
    Ik vraag me wel af in hoeveel gevallen je live dat verschil gaat horen en of dat het gedoe waard is.

  2. #12
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.726

    Standaard

    Wat mensen er mee doen moeten ze zelf weten, er zijn ook lo fi producties te ontlokken aan een Neumann U47 microfoon, maar de compressor limmiter is ontworpen om de dynamiek van een geluidssignaal te beperken. Er valt ook veel aan in te stellen, ratio, threshold, attack, release, hard knee, soft knee en als je goed weet wat je er wel en niet mee moet en kunt doen is het een mooi apparaat, maar wel bedoeld om problemen op te lossen.

    En als iemand het leuk vindt om daar een geluid helemaal mee aan flarden te squashen, ik houd hem niet tegen. Maar ik ben nog van een bouwjaar waar mensen belang stellen in een zo goed mogelijk geluid, hi fi zeg maar.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  3. #13

    Cool

    kate bush is er best wel groot mee geworden.

    http://www.soundonsound.com/sos/jun0...ssictracks.htm
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  4. #14
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.726

    Standaard

    Mooi artikel, maar Kate Bush is groot geworden door haar buitengewoon groot talent en niet door die Urei 1176 compressor.

    En of die platen van haar nou zo geweldig klinken is nog maar de vraag. De mix is soms wel bizar, zeker als je bedenkt dat het in de jaren 70 zonder automatisering moest en ze twee 24 sporenrecorders sync hadden lopen.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2007
    Locatie
    Aalden
    Berichten
    726

    Standaard

    Om even in te haken op het syncen van twee 24sporen tape recorders, hoe doe je zoiets tegenwoordig? En hoe deden ze dat doen?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2010
    Berichten
    169

    Standaard

    Een spoor 'opgeven' om daarop een signaal te zetten dat zorgt voor de sync.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Aan de originele poster. Die voetpedalen zijn prima hoor. Een boss of een Tc Electronics Helicon, of een wat simpeler channelstrip. Is allemaal goed...

    Je komt dan achter een hoop dingen in de oefenruimte die je niet hoeft te ontdekken met een onbekende geluidsman.... Ik bedoel, met de Boss of de helicon maak je een patch met en een patch zonder compressor. En je kiest wat je nodig denkt te hebben....

    Ik ben geluidsman en als iemand zo'n ding heeft is dat best leuk. Alleen moet je wel weten van line level, +4dbu of -10dbv is..... Als je dat eenmaal weet, go go go.

    Frans
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top