Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: compressor live

  1. #1

    Standaard compressor live

    heey

    ik ben op zoek naar een pedaaltje of iets dergelijks die ik simpel tussen de microfoon en het mengpaneel kan aansluiten die een goede zangcompressie geeft. (grootste voorbeeld: All Time Low en dan natuurlijk met name live)

    In de oefenruimte moet hij te gebruiken zijn maar als we ergens moeten spelen waar als een instalatie staat, moeten we hem makkelijk mee kunnen nemen en aansluiten.

    thanx

  2. #2

    Standaard

    Even een vraagje: Waarom zou je per see een compressor op je vocals willen hebben, vooral/ook in de oefenruimte?

    Vraag op je antwoord: Een vocal strip zou het makkelijkste zijn, of van die pedaaltjes zoals de TC-helicon.

  3. #3

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2007
    Locatie
    arnhem
    Berichten
    476

    Standaard

    ik zou zeker kunnen aanraden om geen compressor te gebruiken op vocals als je het over de monitor komt, of dit geval oefenruimte. feedback gegarandeerd

    compressors zijn probleem oplossers, die kunnen als ze goed gebruikt worden live toe worden gepast door de FOH engineer. Ook hij zal er voor zorgen om dit niet over de monitors te recht komt. handig trukje op kleine mengtafels als er geen monitortafel is, is om de zang naar een aparte group te routen en de insertie van je groep te gebruiken om compressie te gebruiken. zo voorkom je
    veel feedback
    Muziek is eigelijk als een schilderij. Bekijk zo eens de playboy van november, die pose is erg origineel, weet veel te vertellen en toch geeft ze niet te veel weg en weet ze t belangrijkste te bewaren voor pagina 34
    www.saneaudio.nl

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    13 december 2007
    Locatie
    Heinsberg (D)
    Berichten
    72

    Standaard

    Ah joh, laat hem toch...

    Als hij van mening is dat 'ie zoiets absoluut nodig heeft (en daar is hij van overtuigd, want anders had hij eerst wel gevraagd of dat handig of zinvol is) dan moet hij dat er gewoon tussen frotten.
    En dan is het maar afwachten of de dienstdoende technicus die je optreden moet schuiven daar óók blij van wordt.


    Groet, Rob.
    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2007
    Locatie
    arnhem
    Berichten
    476

    Standaard

    ik kan mij voorstellen dat als je geen ervaring hebt denkt dat het nutig is.
    compressors maakt toch alles harder

    maar evenserieus mijn post was niet opvoedend/betweterig bedoeld maar meer
    oprecht willen helpen.

    dus mijn vraag wat wil je er mee bereiken (blijkbaar de sound van all time low)
    maar denk je dat een comprossor daarbij gaat helpen, ik denk eerlijk van niet.
    Muziek is eigelijk als een schilderij. Bekijk zo eens de playboy van november, die pose is erg origineel, weet veel te vertellen en toch geeft ze niet te veel weg en weet ze t belangrijkste te bewaren voor pagina 34
    www.saneaudio.nl

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    13 december 2007
    Locatie
    Heinsberg (D)
    Berichten
    72

    Standaard

    En mijn post was meer zo bedoeld:
    Als iemand in zijn hoofd heeft dat iets per sé nodig is, dan koopt hij het toch wel, ongeacht of anderen het hem afraden.
    Oftewel: gewoon lekker zijn gang laten gaan...

    Rob.
    Laatst gewijzigd door keenoncoolstuff; 20 oktober 2010 om 21:37
    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keenoncoolstuff Bekijk bericht
    Ah joh, laat hem toch...

    Als hij van mening is dat 'ie zoiets absoluut nodig heeft (en daar is hij van overtuigd, want anders had hij eerst wel gevraagd of dat handig of zinvol is) dan moet hij dat er gewoon tussen frotten.

    Groet, Rob.
    ho ho, ik heb zeker niet gezegd dat ik het absoluut nodig heb. Ik vraag om advies en dat heb ik gekregen. Oftewel, dat compressie beter toegevoegd kan worden in de mix, en zorgen dat het niet op de monitoren komt.
    We hadden al een tijdje een mixer in gedachten waar ook compressor opzit, dus ik ga geen los effect kopen. en tot die tijd moeten we het maar zonder uithouden! bedankt

  9. #9
    Moderator
    Geregistreerd
    30 juli 2010
    Locatie
    Rotterdam-Zuid
    Berichten
    10.444

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keenoncoolstuff Bekijk bericht
    En mijn post was meer zo bedoeld:
    Als iemand in zijn hoofd heeft dat iets per sé nodig is, dan koopt hij het toch wel, ongeacht of anderen het hem afraden.
    Oftewel: gewoon lekker zijn gang laten gaan...

    Rob.
    Wat een irritante trollenpost is dit... Kan je niet gewoon effe uitleggen waarom zijn idee niet klopt? Jouw bijdrage is volkomen nutteloos en behoorlijk betweterig.

    @Topicstarter: als je een compressor meteen na de mic zet, dus als een pedaaltje zeg maar, dan komt het gecomprimeerde signaal ook op de monitors terecht, en dat geeft een bak feedback, zoals al werd opgemerkt. Op de mixer kan je dat scheiden, en is het misschien wel nuttig.
    Heb je klachten over hoe je nu klinkt?

  10. #10
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Een compressor wordt het meestal genoemd, maar het is een compressor/limiter en zoals terecht opgemerkt een probleemoplosser. Problemen kunnen beter worden voorkomen dan opgelost en zoals gezegd zal compressie de drempel waar feedback ontstaat verlagen, je hebt dus eerder feedback, dat wil zeggen bij een lager monitorvolume.

    De FOH technicus zal bij een zanger die niet gezegend is met microfoonbeheersing per direct een compressor/limiter in de insert steken van het kanaal op de mengtafel.

    Als je dan zo'n viool hebt die de microfoon ongeveer inslikt en het nodig vindt om plotseling keihard uit te halen, houd je de speakers tenminste heel en voorkom je rookwolken uit de PA drivers.

    Je kunt wel een CL gebruiken, maar dan wel spaarzaam en weinig compressie en veel limiting. Het geluid wordt daar niet mooier van dus ga jezelf wat microfoonbeheersing bijbrengen. Zing je zacht en moet het vo le dik klinken, houd hem vlak voor je mond. Ga je even flink uithalen, een cm of 15 van je mond af houden, je maakt de geluidsmensen daar heel blij mee.

    Jij bent namelijk degene die weet wanneer je zoiets gaat doen, de geluidsman is altijd te laat als je plotseling hard uithaalt.

    Bottom line: de CL is een probleemoplosser voor een probleem dat er eigenlijk niet zou moeten zijn.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top