Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: "Geluiddemper"

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 januari 2002
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    390

    Standaard

    Ik hoorde laatst iemand over een kastje tussen amp en 4x12 waardoor z'n versterker hard kon,maar toch een aangenaam volume had.
    Wat is dit en hoe werkt het??
    Kun ik dan b.v m'n jcm op 10 zetten(hij klinkt dan het best) en dan het totaal volume met zo'n kastje regelen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2003
    Locatie
    Beerse België
    Berichten
    1.051

    Standaard

    bij marshall is ie te krijgen maar kost erg veel dacht ik ..
    http://www.marshallamps.com/images/p...owerbrake.html
    dat is'm

  3. #3

    Standaard

    dat is een powersoak
    toets powersoak in bij zoeken en je vindt een heleboel topics waarin hier over gesproken is.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 januari 2002
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    390

    Standaard

    Heb gekeken maar heb geen antwoord op mijn vraag gevonden>kan ik de versterker op 10 zetten en dan met behulp van zo'n powerbrake hewt eindvolume bepalen.
    Heb nl een jcm 900 50 watt en die heb ik met oefenen met de band al op 25 watt geschakeld.
    Thuis is dat dus te hard.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Ja dat kan met een Powerbrake of Hotplate.
    Je sluit hem tussen je amp en speakers aan en daarmee kan je je output bepalen en je amp op 10 zetten.

    Echter ik zou een amp nooit op 10 zetten tenzij het een plexi is maar goed.
    Je verkort zo wel erg drastich je levensduur van de eindbuizen.

    Amp techs. zeggen dat je zo'n ding wel kunt gebruiken maar zet een amp met loadbox NOOIT harder dan je live ook niet zou doen. (*als je de mogelijkheid zou hebben om hem live lekker open te draaien)

    Wat ze bedoelen, hij hoeft niet op 10 om die lekkere eindtrapvervorming te krijgen.
    Maar goed, daar zullen anderen wel weer anders over denken.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 februari 2003
    Locatie
    groningen
    Berichten
    4.699

    Standaard

    Ik heb zo"n box ff te leen. Maar qua volume sluit ik me bij de vorige spreker aan. Lekker hard geluid maken en dan via de box terugdraaien, maar inderdaad nooit alles op tien, want dan klinkt het ook weer voor geen meter.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2003
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    871

    Standaard

    beter zoeken:

    http://www.gitaarnet.nl/forum/phpBB/...forum=4&20

    http://www.gitaarnet.nl/forum/phpBB/...;forum=4&7

    http://www.gitaarnet.nl/forum/phpBB/...=4&start=0


    De Marshall was al afgekeurd vóór deze threads begonnen. Al die dingetjes tasten je geluid een beetje aan, maar de Marshall meer dan zijn tegenhangers.
    De Weber Mass is uiteindelijk als beste uit de bus gekomen en de ITA Power Soaker als de goedkoopste oplossing.

    In de zomer ga ik een site maken waarop al deze dingen worden beschreven en tegen elkaar worden afgewogen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2003
    Locatie
    Beerse België
    Berichten
    1.051

    Standaard

    leuk idee laat iets weten als ie af is aub

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door V!N
    In de zomer ga ik een site maken waarop al deze dingen worden beschreven en tegen elkaar worden afgewogen.
    Ik vind het nooit zo fijn om ouwe onderwerpen voor niets naar boven te halen, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of hier al wat van gekomen is.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2003
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    871

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SchaapOpJeHoofd
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door V!N
    In de zomer ga ik een site maken waarop al deze dingen worden beschreven en tegen elkaar worden afgewogen.
    Ik vind het nooit zo fijn om ouwe onderwerpen voor niets naar boven te halen, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of hier al wat van gekomen is.
    Helaas, mijn kennis over html en gedoe is niet zo goed als ik had gehoopt dat het nu zou zijn. Ook wat vrije tijd betreft ben ik niet gezegend, maar ik ben dit niet vergeten !

    Heb je mijn post over Van Halen pedalen in het effecten-forum gelezen ? Ik zal op zo'n manier een lange, duidelijke en overzichtelijke post hier doen binnen een paar weken vanaf nu waar alles in staat wat ik op de site had gepland. Dus ook plaatjes en links etc.

    Als je graag nu alvast iets wilt weten over attenuators of koop-adviezen, mail me dan maar even.

    groetz,

    V!N
    de Pulmeester heeft gesproken ..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top