Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 14 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 132

Discussie: Di-rect

  1. #11

    Standaard

    nee ik wil den haag een seattle niet vergelijken maar het is meer dat begin 90 veel van die bandjes in seattle van de straat werden geplukt, en dat als je er nu van daan komt je het waarschijlijk moeilijk hebt(doordat die scene is gedaalt).

    dat is nou ook een beetje met den haag aan de gaan of heb ik het mis??,ik bedoel ik vind direc-t niet echt bijzonder ofzo hier in overijsel zijn net zo veel van dat soort bandjes.(die komen aleen niet echt aan de bak)

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2001
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.053

    Standaard

    Ja dat is wel waar, je hebt in Den Haag als band op dit moment een grote voorsprong op bands uit andere regio's. Terwijl er waarschijnlijk veel betere bands zijn die helemaal geen kans krijgen.
    Die gastjes van Di-rect hebben amper een gitaar opgepakt en ze worden al gecontracteerd. Maar ja het waait wel weer over.

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sleep_to_saturate op 2001-07-30 15:34 ]</font>

  3. #13

    Standaard

    ik hoop ut

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    Di-rect klinkt als NOFX en Blink.
    Ik vindt het wel leuk, maar ja, niet echt origineel.
    Uit den haag komen nu al 3 bands die gezien worden als nederlandse top-acts. maar:
    Kane: De nederlandse Creed clone (zang klinkt precies hetzelfde)
    Anouk: erg standaard
    Di-rect: niet origineel

    qua rock steden, ik verwacht dat er pas over een paar jaar in nederland een stad vergeleken kan gaan worden met seattle.

    een onbeduidende sleeping town/suburb in een polder waar voor de jeugd geen ene reet te beleven valt, maar in twee van de jeugd centra regelmatig bandjes op kunnen treden. Op een gegeven moment komt er opeens een gigantisch origineel bandje en die worden ontdekt en wereld beroemd, snel volgen andere bands uit die polderstad, en wordt het zoiets als seattle.

    In Den Haag is trouwens wel een groot deel van de Nederlandse rock geschiedenis geschreven.

    Ik vindt Den Haag eerder vergelijkbaar met LA (scheveningen als Malibu beach), er komen erg veel bands vandaan die niet allemaal even origineel zijn maar wel erg populair.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    Di-rect klinkt als NOFX en Blink.
    Ik vindt het wel leuk, maar ja, niet echt origineel.
    Uit den haag komen nu al 3 bands die gezien worden als nederlandse top-acts. maar:
    Kane: De nederlandse Creed clone (zang klinkt precies hetzelfde)
    Anouk: erg standaard
    Di-rect: niet origineel

    qua rock steden, ik verwacht dat er pas over een paar jaar in nederland een stad vergeleken kan gaan worden met seattle.

    een onbeduidende sleeping town/suburb in een polder waar voor de jeugd geen ene reet te beleven valt, maar in twee van de jeugd centra regelmatig bandjes op kunnen treden. Op een gegeven moment komt er opeens een gigantisch origineel bandje en die worden ontdekt en wereld beroemd, snel volgen andere bands uit die polderstad, en wordt het zoiets als seattle.

    In Den Haag is trouwens wel een groot deel van de Nederlandse rock geschiedenis geschreven.

    Ik vindt Den Haag eerder vergelijkbaar met LA (scheveningen als Malibu beach), er komen erg veel bands vandaan die niet allemaal even origineel zijn maar wel erg populair.

  6. #16

    Standaard

    Met het verschil dat de jaren 80 LA (sessie) muzikanten konden spelen als beesten en die haagse boys dr weinig van bakken. hoewel ik ze niets misgun, begrijp me niet verkeerd.
    Nog een verschil is dus dat de LA scene meer op sessiemuzikanten leunt en de haagse toestanden betrekking hebben op bandjes

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    oeps, double-post!

  8. #18

    Standaard

    Op 2001-09-21 09:35, schreef Jimi Hendrix:
    Met het verschil dat de jaren 80 LA (sessie) muzikanten konden spelen als beesten en die haagse boys dr weinig van bakken. hoewel ik ze niets misgun, begrijp me niet verkeerd.
    Nog een verschil is dus dat de LA scene meer op sessiemuzikanten leunt en de haagse toestanden betrekking hebben op bandjes

    ja dat is waar.

    ik heb nog 1 keer in een band gespeelt met en gast uit texas die had in 1 van zijn eerste bandjes en demo gemaakt met als sessie drummer die gast van pearl jam.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    Pearl jam?
    wow.

    Het Nederlandse seattle is nog lang niet in zicht, want er is nauwelijks een echte originele band uit Nederland.

    Andere stad/staat vergelijkingen:
    Nashville: Friesland
    Detroit: achterhoek (ben er niet zo zeker van corrigeer me ff als het niet zo is)

  10. #20

    Standaard

    bgrijp me niet verkeerd toen in die tijd (dat met die demo)bestond pearl jam dus nog niet maar die drummer(ervan) dee sessies voor wie hem nodig had of in huurde.

    snap je??

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top