Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 52
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2010
    Locatie
    IJmuiden
    Berichten
    295

    Standaard Wat is de beste gitaar kabel?

    Lezers,

    Ik gebruik momenteel een input kabel van de gitaar naar de verker van een eurotje of 10. Ik weet zeker dat dit beter kan.

    Zit er veel verschil tussen goedkope kabel en dure kabel? Dus dan heb ik het over geluid.

    ik had deze kabel op het oog http://www.guitarfetish.com/10-Foot-...ade_p_100.html

    Graag jullie mening of alternatieven

  2. #2

    Standaard

    Ohh, dan heb je al een redelijk dure kabel. Mijn duurste kabel is maar € 4,95 en merk t.o.v. de gratis kabels die bij de gitaren geleverd werden qua geluid weinig verschil. Het verschil zit vaak tussen de oren, zo van hoe duurder iets is, hoe beter het zou moeten zijn.

  3. #3

    Standaard

    Ik gebruik een spectraflex kabel van een eurootje of 60 en een monstercable van 50 euro geloof ik. Er zijn mensen die beweren dat je verschil kunt horen tussen een echt goede kabel en een slechte kabel, maar ik hoor het niet en het boeit me niet.
    Ik heb deze dure kabels gekocht omdat ik degelijk spul wilde hebben waar je nog eens per ongeluk een versterker op kunt zetten zonder dat je dan meteen een kabelbreuk hebt. Volgens mij kun je bij thomann.de zowel Monstercable als Spectraflex krijgen. Ik heb mijn Spectraflex al ruim tien jaar en die is nog steeds prima.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 maart 2010
    Locatie
    Leerdam
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Planet waves, eurootje of 30, ze zitten net iets steviger in de amp en gitaar en daarom heb ik ze gehaald. Verschil qua geluid met goedkopere kabels merk ik niet zo.
    Can't have to many Tele's

  5. #5

    Standaard

    Ik hoor wel een duidelijk geluidsverschil tussen verschillende gitaarkabels. Misschien omdat dit het enige is wat tussen mijn gitaar en versterker zit. Met een actieve gitaar kun je ook met goedkopere kabels goed geluid krijgen, maar ook dat heb ik niet.

    Naast de brom en storingen die je met name op podia met veel licht kunt tegenkomen zit er ook echt een verschil in de helderheid van het geluid en, niet onbelangrijk, de sterkte van de kabels. Spectraflex is op zich een goede kabel, maar de pluggen zijn niet erg betrouwbaar in live situaties. Regelmatig een kabelbreuk/kapotte plug gehad doordat er iemand op ging staan en ja, dat soort dingen komen voor als bands wisselen op festifals en daar tussen door ook nog geluidsmensen lopen.

    Ik gebruik nu al enkele jaren de Klots Titanium kabel. Supersterk en meer helderheid en balans in het signaal dan spectraflex of andere gerenomeerde merken. En dat terwijl de kabel langer is.

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marco v Bekijk bericht
    Planet waves, eurootje of 30, ze zitten net iets steviger in de amp en gitaar en daarom heb ik ze gehaald. Verschil qua geluid met goedkopere kabels merk ik niet zo.
    Dat rare 'veertje' wat in de plug verwerkt zit heeft dus wel weer een inputjack van een pedaal van mij verneukt omdat het klem kwam te zitten. Nooit meer PW voor mij.
    Mijn favoriete kabel is nog steeds één of ander simpel ding dat ik ooit bij ToneToys heb gekocht van Horizon. Genoeg meegemaakt, nooit kapot. Een ander prima ding was van ProCo (niet de goedkoopste serie, maar net daarboven), maar die ben ik ooit kwijt geraakt tijdens een te haastige inpakken-en-wegwezen-klus.
    Klankverschil is er zeker, maar het hangt er maar vanaf hoe je keten eruit ziet of dat ook echt van belang is. Hang een paar gebufferde pedalen in je keten en het luistert al niet meer zo nauw. Gebruiksgemak (niet krullen) en duurzaamheid zijn dan de belangrijkste factoren voor een kabel wat mij betreft.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #7

    Standaard

    over het geluid moet je je denk ik echt geen zorgen maken, wel de kwaliteit, ik heb nu een kabel van een 30euro, weet niet eens welk merk, (oeps) maar ik heb op die kabel levenslange garantie, hij zal nooit kapot gaan, en gaat hij kapot krijg ik toch een nieuwe. dus voor de klank moet je geen dure kabel gaan kopen, maar denk er toch is over na, want zeker als je wat optreed en er dus veel kans is dat er over je kabel gelopen wordt is het een stuk goedkoper om 1 keer een goede te kopen,

  8. #8
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Klotz en Tasker vind ik persoonlijk goeide kabels. 5 en 10 euro kabels voldoen thuis misschien, maar als zoals ik weleens op een podium staat, heb je wat duurzamers nodig.

  9. #9

    Standaard

    Monstercables werken bij mij goed. En als er toch wat gebeurt; er staat levenslange garantie op

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.230
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Die goedkope kabels zijn ook waardeloos voor thuis. Er is niks zo hinderlijk als microfonische prutkabels.

    En je gaat zeker wel verschil horen tussen de verschillende kabels.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top