Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard Neck HB gezocht: Air Norton-ish, met meer 'push'

    De titel zegt 't al;
    ik ben op zoek naar een neck humbucker, die behoorlijk klinkt als een Air Norton van DiMarzio, maar dan met wat meer power/chunk en push. Dus wel warm en vol, maar absoluut niet dof.
    De bedoeling is dat ie in een H-H superstrat komt, 25,5" scale, en Lic. Floyd Rose.

    Ik zat zelf te denken aan een DiMarzio Breed (naar aanleiding van de DiMarzio toneguide), maar heb deze nog nooit zelf gehoord; iemand hier ervaring mee?
    Of alternatieven van S. Duncan?
    Qua Duncan neck-HB's heb ik ervaring met de '59 (te dof/zompig in een Les Paul Custom naar mijn mening), de Jazz (te clean/midscooped in een Cort Viva (Ibanez S-series clone) en de Duncan Distortion neck (best wel o.k., maar mist iets à la PAF-karakter...te direct/modern...ligt mogelijk aan de keramische magneet).

    Prijstechnisch en qua bekend referentiekader gezien houd ik het graag bij DiMarzio of Duncan, dus allerlei exoten (Warpigs zus, Suhr Aldrichs zo) misschien maar niet...
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    De titel zegt 't al;
    ik ben op zoek naar een neck humbucker, die behoorlijk klinkt als een Air Norton van DiMarzio, maar dan met wat meer power/chunk en push. Dus wel warm en vol, maar absoluut niet dof.
    De bedoeling is dat ie in een H-H superstrat komt, 25,5" scale, en Lic. Floyd Rose.

    Ik zat zelf te denken aan een DiMarzio Breed (naar aanleiding van de DiMarzio toneguide), maar heb deze nog nooit zelf gehoord; iemand hier ervaring mee?
    Of alternatieven van S. Duncan?
    Qua Duncan neck-HB's heb ik ervaring met de '59 (te dof/zompig in een Les Paul Custom naar mijn mening), de Jazz (te clean/midscooped in een Cort Viva (Ibanez S-series clone) en de Duncan Distortion neck (best wel o.k., maar mist iets à la PAF-karakter...te direct/modern...ligt mogelijk aan de keramische magneet).

    Prijstechnisch en qua bekend referentiekader gezien houd ik het graag bij DiMarzio of Duncan, dus allerlei exoten (Warpigs zus, Suhr Aldrichs zo) misschien maar niet...
    wellicht een SD alnico pro? krijg er binnenkort eentje binnen, die inmiddels al weer overbodig is geworden... gaat wel om een bridge PU, maar die schijnt iets meer power te hebben, dan de neck, dus misschien wat voor jou?
    (jaja, ik weet het... spam)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.392

    Standaard

    Alnico Pro heeft niet meer chunk en push dan een Air Norton, is ook heel warm. Dus niet wat Speeddemon zoekt, lijkt mij. Die Breed zou wel wat kunnen zijn, heb hem zelf nog nooit geprobeerd.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 april 2010
    Berichten
    166

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Alnico Pro heeft niet meer chunk en push dan een Air Norton, is ook heel warm. Dus niet wat Speeddemon zoekt, lijkt mij. Die Breed zou wel wat kunnen zijn, heb hem zelf nog nooit geprobeerd.
    Ik heb zelf gitaren die een air norton of een breed in de neck positie bevatten. De breed geeft zeker meer dat beetje "push" naar mijn mening. Klink echt lekker warm en vol zonder dat het modderig wordt.
    Mijn voorkeur gaat ook uit naar de Breed, omdat de air norton wel een naar mijn mening "droge" klank heeft. Wel heel erg duidelijk en gearticuleert tijdens high gain distortion, dat wel.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Je zou ook van dimarzio de mega drive kunnen proberen (dp107).
    Maar dan met de blade naar de brug toe. Ik vind het een tof element voor oldschool hardrock / metal.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scopperloit Bekijk bericht
    Ik heb zelf gitaren die een air norton of een breed in de neck positie bevatten. De breed geeft zeker meer dat beetje "push" naar mijn mening. Klink echt lekker warm en vol zonder dat het modderig wordt.
    Mijn voorkeur gaat ook uit naar de Breed, omdat de air norton wel een naar mijn mening "droge" klank heeft. Wel heel erg duidelijk en gearticuleert tijdens high gain distortion, dat wel.
    Dit klinkt goed.
    Wat voor hout zijn die gitaren?
    Die articulatie bij high-gain van de Air Norton is ook wat me bevalt aan het element, maar soms mag het nog ietsje meer dikke PAF sound, maar met meer chunk/push, zonder dof te worden.

    Wat betreft de Megadrive, is dat niet de voorloper van de X2N? In dat geval te veel power, denk ik.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 april 2010
    Berichten
    166

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Dit klinkt goed.
    Wat voor hout zijn die gitaren?
    Die articulatie bij high-gain van de Air Norton is ook wat me bevalt aan het element, maar soms mag het nog ietsje meer dikke PAF sound, maar met meer chunk/push, zonder dof te worden.

    Wat betreft de Megadrive, is dat niet de voorloper van de X2N? In dat geval te veel power, denk ik.
    Ik heb een air norton zitten in mijn Ibanez RG1527, die is gemaakt van basswood (lindehout, toch?). Ook heb ik tot een jaar geleden een Petrucci P2 gehad waar deze ook in zat, ook gemaakt van lindehout. De Breed zit in mijn RGA121, die heeft een combinatie van mahonie en walnoot top.

    Ik denk dat een Breed je voorkeuren waar maakt .

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2007
    Locatie
    Planet KiXi
    Berichten
    3.668

    Standaard

    Ik zou ook breed zeggen inderdaad.
    Gitarist van Delain. Vengeance. Tri-Head.

    www.facebook.com/timosomers

    Timo Somers uses Aristides Guitars & Koch Amps & Dean Markley Strings.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Hmm, ik vind dat de Breed niet de aanslag van een Air Norton heeft wat ik er zo mooi aan vind. De Breed vind ik in de articulatie te agressief klinken.
    Ik zou eens kijken naar de DiMarzio Liquifire (jup, van meneer Petrucci), dat is een Air Norton "on steroids".
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door minoin Bekijk bericht
    Hmm, ik vind dat de Breed niet de aanslag van een Air Norton heeft wat ik er zo mooi aan vind. De Breed vind ik in de articulatie te agressief klinken.
    Ik zou eens kijken naar de DiMarzio Liquifire (jup, van meneer Petrucci), dat is een Air Norton "on steroids".
    Bedoel je dat je de Breed neck feller vindt dan de Air Norton? Dat zou je niet zeggen volgens de tone guides op de Dimarzio's site.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top