Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 36 van 36
  1. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Het lijkt erop dat hij er aan komt. Maar €51 invoerrechten en BTW op een pickup van pakweg €180... De nederlandse staat zou er wel eens meer aan kunnen overhouden dan de maker Hopelijk ben ik morgen thuis als dat ding bezorgt wordt. Kijken of ik het van het weekend kan inbouwen. Als alles goed werkt is hij in december iig gelijk op wat grotere podia te horen
    Hij is binnen. En gelijk ingebouwd. Dat is iig erg eenvoudig. Kwestie van een gat van 12 mm door het staartblok boren (als daar al een endpin zit is het een kwestie van een bestaand gat opboren), het houtje-touwtje (letterlijk een houtje aan een touwtje ) hulpmiddeltje door het gat heen zien te krijgen en het houtje inpluggen in de jack die je vervolgens met microfoons en al via het klankgat door het gat in het staartstuk moet zien te wurmen. Dat is dus een koud kunstje, aangezien je simpelweg het touwtje moet gaan aantrekken zodat de plug vanzelf naar het gat komt. Is dat gebeurd schroefjes aandraaien, inpluggen en spelen. Zelfs mij lukt dat en op klusgebied heb ik niet eens 2 linkerhanden, maar eerder 2 linkervoeten.

    Uiteraard snel even uitgeprobeerd. Eerste indruk is goed. Goed microfoongeluid, genoeg output en je moet dicht bij je versterker op een behoorlijk volume spelen wil het gaan fluiten. Misschien een kleine hump in het middengebied maar dat ligt deels denk ik ook aan de gitaar. Doordat de harpsnaren heel makkelijk mee resoneren vloeit het al snel dicht. Klinkt iig aardig natuurgetrouw. Geschuif op de kast, en kloppen komt ook erg goed door. Benieuwd hoe dit op een wat grotere installatie klinkt! Heb zo'n vermoeden dat dat wel goed komt. iig al stukken beter dan wat ik tot nu toe live heb gehoord met mijn harpgitaar en ter plekke aanwezige microfoons ervoor.

  2. #32

    Standaard

    Erg interessant Harald, de samples op youtube klinken in mijn oren best natuurgetrouw, zeker als je dat vergelijkt met het bekende geluid van de vele ust's.

    En goh, laat nou net afgelopen woensdag mijn bband preamp het hebben begeven (geen geintje) en moet ik iets bedenken voor mijn taylor...

    Harald, weet jij toevallig hoe lang die twee AAA batterijtjes meegaan?
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  3. #33

    Standaard

    Zo lang heb ik hem nog niet Volgens de installatiehandleiding 2 jaar, maar geen idee op hoeveel spelen dat berekend is uiteraard. Vervangen is hier wel wat bewerkelijker dan bij zo'n batterijvakje. De batterijen (2 * AA trouwens, niet die hele kleintjes bij mij dan iig) zitten op de preamp die aan de jack vast zit. Je moet dan de plug even losschroeven, houtje touwtje maar even bewaren dus, en het spul naar het klankgat halen. Evt. even eruit en dan weer terug door het staartgat en vastzetten. Moet op zich met een kwartiertje te doen zijn lijkt me, maar dat wil je niet snel midden in een set moeten doen. (en natuurlijk niet zoals in deze beschrijving vergeten de batterijen te verwisselen )

    Maar goed 10, 11 en 12 december in drie theatertjes eens uitproberen. Dan speel ik met Gareth Pearson en Merel van Hoek.

    Verwacht voor theater situatie dat het goed moet werken. Met een band in een kroegje denk ik toch dat de kans op feedback serieus aanwezig is. Maar er is ook een versie die je kunt blenden met een andere pickup. Maar dat is dan weer dubbel. Binnen een band is een simpele piezo eigenlijk al snel goed.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

  5. #35

    Standaard

    Harald, en weet je al meer?

    Ik heb het ding al proberen te bestellen maar er waren steeds problemen met de website en creditcard betaling vanuit europa. Die problemen zijn volgens Ken Donnel nu opgelost, maar in de tussentijd heb ik die Fishman DI eens nader zitten bestuderen en dat ziet er toch ook behoorlijk praktisch uit...

    Zijn er mensen die een Fishman Aura pedaal hebben?
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  6. #36

    Standaard

    Wil er nog een korte opname mee maken. Van de week even kort geprobeerd, wil nog een tweetal stukken met harpgitaar opnemen voor mijn cd, als het nog vlot lukt. Eerste indruk is dat hij het aflegt tegen een Rode NT1A, maar toch wel heel aardig in de buurt komt. iig totaal geen piezo of ander bijsmaakje, en ook aanzienlijk beter dan alleen de micro in mijn Maton of die van mijn Fishman systeem in de Alhambra. Dat een interne microfoon het aflegt tegen een externe condensator microfoon vind ik nog niet zo heel vreemd. Maar het kwam al heel dichtbij. Moet even wat schoner inspelen. Bij die harpgitaar slibt het al snel dicht doordat de harpsnaren zo makkelijk meeresoneren en eigenlijk nauwelijks te dempen zijn.

    Ik post wel een mp3tje met een stukje Rode, en een stukje interne mic. 1 Rode NT1A en de interne mic klonken samen trouwens al mooi vol.


    Maar goed, de echte live test wordt 10, 11 en 12 december bij het tourtje met Gareth Pearson. Dat is waar het echt om gaat.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top