Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Fulltone OCD Clone

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    965

    Standaard Fulltone OCD Clone

    Ik heb al heel lang een Fulltone OCD willen hebben, en dacht toch altijd dat ik hem origineel wil kopen maar ik heb nog even rond zitten kijken en wilde toch de clone proberen.

    Ik heb van een topic van diystompboxes een schema en pcb layout gevonden.

    alleen ze hebben het erover dat het gewoon een gemodificeerde versie van de Voodoo Lab OD

    is dat bij de originele ook? ik zou namelijk het liefst 1 bouwen die er haast niets van afwijkt.

    Schema
    PCB Layout
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    Duur bier DAAR krijg je Nederlanders mee over de zeik!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Geloof niet alles wat je op internet leest, ze zeggen ook wel dat het een gemodde RAT is...

    Los van de vraag of het zuiver is een in productie-zijnd product te klonen ipv te kopen... Of de schema's die op internet te vinden zijn exact kloppen is maar de vraag. Maar de mensen die ze gebouwd hebben zijn er content mee dus het zal zeker de moeite waard zijn er een te bouwen.
    -

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    'k Dacht (kan me dus vergissen) dat die VoodooLab meer TS of OD250 based is, OCD is weer iets anders.

    Als je de uren en het gereedschap niet meerekent kun je best wat besparen maar reken je niet te snel rijk.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    Als je de uren en het gereedschap niet meerekent kun je best wat besparen maar reken je niet te snel rijk.
    dit is niet het eerste pedaal wat ik (na)bouw. maar heb zelf de ocd uit geprobeerd en zelfs op een modelling amp klonk hij naar mijn gevoel gewoon super. heb ook altijd wel gedacht dat ik deze gewoon zou kopen omdat het gewoon een pedaal is die het (voor mijn gevoel) verdient om gekocht te worden. het geld is er alleen niet... dus ik waag toch een poging. zal hem zekers te weten ooit nog kopen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    Duur bier DAAR krijg je Nederlanders mee over de zeik!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    579

    Standaard

    Die OCD is een heerlijk pedaal, ik heb 'm op veroboard gemaakt. Bij mij staat hij constant aan! Ik heb 'm samen met een booster voor solo's in een behuizing zitten en meer heb je eigenlijk niet nodig!

    Pedalen maken is een leuke hobby, als ze je niet bevallen en je verkoopt ze tegen kostprijs en een paar tientjes voor de moeite moet kunnen dacht ik,

    Grtz Roger

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    & Erwin, overigens moet ik ook zeggen dat je verhaal tegen het clonen van pedalen wel paradoxaal is voor iemand die een dumbleator nagebouwd heeft en vervolgens te koop aanbiedt. Krijgt Alex daar dan ook netjes de winst van?
    Ik reageerde op jou stellingen over het kunstmatig hoog houden van prijzen ed.
    Wat betreft mijn klonen:
    Dumble maakt geen ods-en meer en ook geen dumblelators.
    Mijn 4 bouwsels waren test objecten om div koppelcaps te testen. Kosten per unit: 200 euro. 15 uur bouwtijd per unit plus alle research komt op zo'n 25 uur per unit. Verkocht voor 300 euro. Dus de 100 euro "winst" die ik maak gaat over 15 uur arbeid die ik er in heb zitten. Uitgerekend 6,66 euro per uur. Het blijft ook bij deze 4 units. Commercieel nee dus, gitaarspelen verdient beter tot nu toe. Leerzaam dat wel. HAD heeft leuke vindingen binnen bestaande concepten die meestal snel over het hoofd worden gezien.

    Voor de topic-starter: http://www.newtone-online.nl/forum/i...ic,1843.0.html
    Laatst gewijzigd door erwin_ve; 6 oktober 2010 om 09:41
    Te koop: Home made dumblelator in 1HE 19"rack. ,pm voor details!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    965

    Standaard

    daar heb ik dezelfde vraag gesteld maar hier wordt normaliteit sneller gereageerd. maar dat was dus dit maal niet het geval..

    Zijn er hier mensen die een OCD clone hebben gemaakt en die vervolgens met de originele hebben vergeleken? zo ja, hoe erg komen ze overeen? en stel dat ze heel dicht bij elkaar liggen qua geluid, welk schema heb je er dan voor gebruikt
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    Duur bier DAAR krijg je Nederlanders mee over de zeik!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Basseytje Bekijk bericht
    daar heb ik dezelfde vraag gesteld maar hier wordt normaliteit sneller gereageerd. maar dat was dus dit maal niet het geval..

    Zijn er hier mensen die een OCD clone hebben gemaakt en die vervolgens met de originele hebben vergeleken? zo ja, hoe erg komen ze overeen? en stel dat ze heel dicht bij elkaar liggen qua geluid, welk schema heb je er dan voor gebruikt
    Ja ik heb ze naast elkaar gehad. Een kloon(stratotasto) en een origineel v4.
    Ik vond het origineel iets organischer klinker. Misschien door het gebruik van koolfilm weerstanden in het origineel?
    Te koop: Home made dumblelator in 1HE 19"rack. ,pm voor details!

  9. #9
    Moderator
    Geregistreerd
    30 juli 2010
    Locatie
    Rotterdam-Zuid
    Berichten
    10.444

    Standaard

    Topic is uitgemest. Voor de discussie over clonen/kopieren is een ander topic geopend.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top