Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 88
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    2 januari 2002
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    75

    Standaard

    Waarom kun je beter op een acoustische gitaar beginnen?? Als je nog nooit les hebt gehad en je begint op elecktrisch, maar je weet geen accoorden dan leer je die toch ook op les??

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2001
    Locatie
    Rozenburg
    Berichten
    511

    Standaard

    K denk dat t iets lastiger is om elektrisch te beginnen. De hals is smaller, de afstanden tussen je snaren kleiner en je vingers gaan sneller pijn doen.

  3. #3

    Standaard

    Het is ook harder werken op een acoustic, vanwege de (meestal) dikkere snaren die erop zitten.
    Electrisch ben je ook gauw geneigd allerlei effecten er tussen te gooien zodat het al snel goed klinkt.
    Veel electr. spelers weten niet eens wat ze met een "straight to the point ac. guitar" aan moeten.
    Leer maar eerst goed je akkoorden/toonladders onder de knie te krijgen, dan komen de flitsende dingen later vanzelf!!!
    Echt waar, helaas ben ik zelf niet zo begonnen anders was ik nu zeker een stukje verder in m'n gitaar spel!!

    Succes!!

  4. #4

    Standaard

    Leren op een electrische gitaar is juist makkelijker dan op een acoustische (spaanse).
    Bij een acoustische is bijvoorbeeld de hals breder waardoor het moeilijker is om met je hand de hals te "grijpen".
    Daarom zou ik als ik jou was de acoustische nemen, als je dat eenmaal goed onder de knie hebt, en ook de toonladders leert en de noten leert lezen heb je een goeie basis om uiteindelijk op electrisch over te gaan.
    Succes ermee (ps. koop nou gewoon zo'n ding en blijf niet vragen)

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    29 oktober 2001
    Locatie
    rijen
    Berichten
    95

    Standaard

    ik wil niet te veel zeuren maar ik vond de smalle hals wel fijn

    ik heb een semi acoustic gitaar een western geval dacht ik
    ik heb dus ook stalen snaren en een net zo smalle hals als electrisch maar moet toegeven dat metalen snaren in het begin heel pijnlijk zijn maar na een tijdje heb je al eelt op je vingers en dan zijn je problemen voor een groot deel opgelost


  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.484

    Standaard

    Eigenlijk is het goed als je met akoestisch begint want dan kan je sowieso de goeie gitaarbasis leren. Maar vooral als je dan op een elektrische gaat spelen is het echt heerlijk met zo'n dunne hals om al die barre-akkoorden en power chords te spelen. Dus eerst beginnen met akoestisch!!

  7. #7

    Standaard

    elektrisch is veel makkelijker dan akoestisch! Bij akoestische gitaren staan de snaren hoger van het fingerboard, dan bij elektrishe! Daardoor doet het vele malen meer pijn om op een akoestische te beginnen. En bij een elektrische gitaar is de hals inderdaad veel kleiner, dan bij een akoestische gitaar, daardoor is het dus veel makkelijker spelen!

    en btw, ALTIJD met akoestisch beginnen, kan je dag en nacht spelen en bij elektrisch niet!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2001
    Locatie
    Rozenburg
    Berichten
    511

    Standaard

    Op 2002-01-09 11:59, schreef anoniem:
    elektrisch is veel makkelijker dan akoestisch! Bij akoestische gitaren staan de snaren hoger van het fingerboard, dan bij elektrishe! Daardoor doet het vele malen meer pijn om op een akoestische te beginnen. En bij een elektrische gitaar is de hals inderdaad veel kleiner, dan bij een akoestische gitaar, daardoor is het dus veel makkelijker spelen!

    en btw, ALTIJD met akoestisch beginnen, kan je dag en nacht spelen en bij elektrisch niet!
    Daar hebben ze de koptelefoon toch voor uitgevonden?

  9. #9

    Standaard

    WAAROM voelde ik dat antwoord aankomen!

    DUH, maar je snap met wel...

  10. #10

    Standaard

    Hoi

    Nou, geloof me. Als je redelijk op een akoesische gitaar kunt spelen, en dan bedoel ik met stalen snaren, dan gaat het op een electrische als een heet mes door de boter. Ben je echter op electrisch begonnen, dan kon akoestisch wel eens tegenvallen, meer krachtzetten, minder soepel glijen..benden.. etc

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top