Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 789
Weergegeven resultaten: 81 t/m 88 van 88
  1. #81
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Die is er niet. Het interview staat in Music maker nummer 10 augustus 1987. Daarin geeft hij inderdaad aan dat klassiek gitaarspelen op niveau een hele opgave is omdat de hals breder is en omdat de snaren en de techniek anders zijn.


    Ja nu je het zegt, jij bent alweer een behoorlijke tijd vrijgezel inderdaad.
    er zijn nu toch ook die z.g cross over gitaren van b.b. Cordoba en Alhambra met een smallere hals ca 45mm en een licht ronde toets en geschikt voor nylon snaren.
    Speelt dat een beetje als een Western.

    gr
    Han

  2. #82

    Standaard

    Dat denk ik niet. Crossover nylon gitaren hebben meestal een halsbreedte van 47-48mm. 45mm zul je niet veel aantreffen. Dat gaat ook echt niet fijner spelen aangezien bij gitaren met nylon snaren de actie veel hoger moet zijn. Nylon heeft namelijk een grotere trillingsamplitude dus wil je geen fret buzz krijgen dan kun je daar niet omheen.
    Als bij een hoge actie ook nog eens de snaren dicht op elkaar staan dan zal zeker een beginner daar moeite mee hebben. Maar ook als gevorderde zul je merken dat je vanzelf je vingerzetting daarop aanpast.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  3. #83
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Dat denk ik niet. Crossover nylon gitaren hebben meestal een halsbreedte van 47-48mm. 45mm zul je niet veel aantreffen. Dat gaat ook echt niet fijner spelen aangezien bij gitaren met nylon snaren de actie veel hoger moet zijn. Nylon heeft namelijk een grotere trillingsamplitude dus wil je geen fret buzz krijgen dan kun je daar niet omheen.
    Als bij een hoge actie ook nog eens de snaren dicht op elkaar staan dan zal zeker een beginner daar moeite mee hebben. Maar ook als gevorderde zul je merken dat je vanzelf je vingerzetting daarop aanpast.
    Je hebt gelijk is inderdaad ca 48mm Maar veel hogere actie lijkt me sterk ik heb nu ook 2 nijlon snarige gitaren met een behoorlijk lage actie. en ik rammel er behoorlijk op maar geen last met Buzz bijgeluiden.

    Ik heb er in principe 1 besteld de Cordoba Orchestra maar moet het natuurlijk nog wel even ondervinden hoe het voelt.
    Misschien moet ik er een nieuw draadje voor aanmaken om ervaringen te vragen.
    Han

  4. #84
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht

    Was het vanwege de slecht bespeelbare gitaar? Voor zover ik weet heeft hij toch 5 jaar alleen klassiek gespeeld. John Williams ging in Sky elektrisch spelen omdat hij het zat was steeds alleen de wereld rond te reizen. Kan me voorstellen dat het voor Andy Summers een vergelijkbare overweging was. En een avondje klassiek spelen op niveau John Williams/Julian Bream is ook wel heel iets anders dan een avondje Police qua concentratie en spontaniteit. Je fanbase is ook wat anders. Dat kan natuurlijk ook nog een rol spelen.
    Ik wil hier toch nog even op terugkomen. Laatst nog een oud interview gelezen met de gitarist van één van Nederlands meest legendarische rockbands. Hij had het erover hoe het tegenviel om hun songs in het kader van die unplugged periode op een akoestische gitaar te brengen. De vellen hingen eraan aldus diezelfde gitarist.

  5. #85
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik wil hier toch nog even op terugkomen. Laatst nog een oud interview gelezen met de gitarist van één van Nederlands meest legendarische rockbands. Hij had het erover hoe het tegenviel om hun songs in het kader van die unplugged periode op een akoestische gitaar te brengen. De vellen hingen eraan aldus diezelfde gitarist.
    In hoeverre worden nummers exact hetzelfde gespeeld akoestisch vs. elektrisch? De sound is heel anders, gebruik van effecten minder of zelfs niet. Een nummer wordt anders benaderd, soms geheel verbouwd.

    Eric Clapton unplugged - Layla. Wordt toch iets anders gespeeld dan de elektrische versie van Derek and the Domino's.

    Eagles - Hotel California. Akoestisch (solo) geen 1 op 1 versie.

    ... om er maar een paar te noemen. Het is idd niet zo prettig hele nummers lang hele tonen omhoog te benden op een bronze setje .012 nee. Dan maak je er iets anders van dat voor het instrument werkt.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #86
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Vette bends werden achterwege gelaten desondanks vond hij het veel zwaarder. De riffs en licks werden overigens weinig aangepast in de unplugged versies. Maar daar zitten ook nauwelijks bends in.
    Laatst gewijzigd door Brad; 15 december 2018 om 00:55

  7. #87
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    De riffs en licks werden overigens weinig aangepast in de unplugged versies.
    Even de klei uit je oren halen en opnieuw gaan luisteren

  8. #88

    Standaard

    Ik modereer te slecht. Anders had ik dit necrotopic eerder gezien.

    Verdomme Brad. Kap es met dit soort kutgedrag. Een 16 jaar oud topic met reacties van lui die echt al jaren weg zijn of nog erger, al jaren terug zijn overleden....

    gewoon niet. Niet doen. Ook niet als je Brad bent.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top